• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Ska bjuda in familjen på lördag, vi blir tio st (6vuxna 4barn) och jag kan inte komma på vad jgska bjuda på. Tårta såklart, men till mat... Något som är lätt och gott. Har ni något gott bra recept/tips att dela med er?

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-03-23 20:31:50 följande:
    Har haft finbesök! Vilka fina kvinnor jag känner!

Tack för igår, finisar! Trippelgnugget borde väl göra susen för Fru E´s små eskimåer 

Det enda tråkiga var att jag hade fått parkeringsböter när jag kom ut. Jag (som numera väldigt sällan parkerar i stan) lyckades missa att det var städdag just den 23:e varje månad... 600 kronor kostade kalaset. Plus de 47 kr som jag så duktigt betalat i avgift. Suck.

Jaja, det är värdsliga ting, som min mormor skulle ha sagt.
  • Ninnnis

Heloise, vad mysigt det låter med barnvagnsbio. Mindre kul med ekonomiska problem och tjafs *kramar om*

Andbeyond, nu är det nära!

Fru Sy, hoppas du mår bättre idag. Men som Mugglan skrev kanske du ska kolla upp det för säkerhets skull?

• Fru sy
    Hvidbrud skrev 2011-03-24 07:41:01 följande:
    Fru sy: jo, jag får det ruttet dåligt av järntabletterna. Särskilt om jag tar dem som man ska, mellan två måltider... Sar typ var tredje dag nu isamband med måltid. Dåligt upptag är väl bättre än inget, tänker jag. Annars försöker jag få i mig mycket med kosten. Broccoli och rött kött och brännäslor i smoothien (tack för tipset blommis!). Men blä för järn tabletter! Annars har jag märkt att jag ska på toa-nu när Elvis borrar ner huvudet i bäckenet... Kan ju vara något sånt för dig också? Det blir ju väldigt trångt där inne. Tycker att han borde bestämma sig snart vr han vill bra de nästa 6veckorna, för det börjar kännas rejält när han vill möblera om där inne i sin etta!
    Vad jobbigt att du mår så dåligt av järntabletterna. Visst måste det vara bättre att du tar dem som du gör än att du inte får något upptag alls. Visst börjar det bli riktigt trångt för våra små killar nu i våra magar. Tänkte att det kunde vara precis så som du skrev först när jag fick springa tilltoa men känns kontigt att det skulle vara så hela dagen ju och kräkningarna på det. Nu är jag iaf helt tömd och kan idag ladda med ny energi. Mår mycket bättre idag, men s-dr är kvar s vi får väl se vad som händer. 

Vår  bm sade att Orvar ligger väldigt fixerat när vi var där i fredags, hur funkar det då borrar de sig ännu längre ner i bäckenet innan det är dags eller ligger de liksom där och "väntar"?

Hur går det med musikspelningen för Elvis så han ska vända sig?
  • Fru sy

Ninnis: Mysigt med bt-fika och gnuggande av magar. *Håller tummarna för att det hjälper Fru E!* Riktigt surt med parkeringsböter.

• Fru sy
    Hvidbrud skrev 2011-03-24 07:41:56 följande:
    Hur går det med rajtantajtan förresten? Var det inte snart det var fritt fram?
    I helgen kanske Beror väl på om mannen tycker han behöver jobba i nästa vecka eller inte
  • Fru sy
    Ninnnis skrev 2011-03-24 08:09:57 följande:
    Fru Sy, hoppas du mår bättre idag. Men som Mugglan skrev kanske du ska kolla upp det för säkerhets skull?
    Vi ska till bm imorgon och mäta magen så då kan vi ju ta det med henne då. Men har inga som helst andra symtom som det står på havandeskapsförgiftning och eftersom jag mår bättre idag borde det ju inte vara det. De gjordes även urinprov på mig när vi var där i fredags som inte gav utslag på något.
  • Hvidbrud

Fru sy: normalt brukar de ju stanna där nere, men Elvis gillar att cirkulera fortfarand. På TUL sa sköterskan att 90% har vänt sig då vid v 32 och stannar där.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård