• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-03-23 12:41:24 följande:

Sista dagarna har också bestått av mycket tanker och grubbel.
    Hej Lanoviagumman!

Det låter som att ni har fullt upp. Är det något speciellt du grubblar över?
  • Ninnnis

Fru Sy, skönt att maken är hemma idag. Det bästa du kan göra är kanske att vila och försöka äta i väntan på att det eventuellt sätter igång på riktigt? Kram!

• Ninnnis

Lanovia, nu har jag tittat i ditt galleri. Är det vad jag tror det är??????

Grattisgrattisgrattisgrattis i så fall!

• lanovia 08

Märks att det varit mycket tankar och funderingar här sista tiden. Hela dagen igår gick jag i vakuum; glad men chokad, igår kvällbrakade det lös totalt, syndafloden rann ner för mina kinder. Jag var förtvivlad, ifrågasatte om maken verkligen kommer finnas kvar hos mig om 8 månader.Älskade han mig verkligen? Idag är jag chokad men glad. Glad glad glad. Och en himlans massa tankar högt och lågt?

Fru E hoppas att du kan ta detta utan för mycket ångest. Funderade först med att hålla tyst ett tag, men insåg att det finns inget rätt tillfälle riktigt...
    Och spottingsen, hoppas innerligt att det itne är någon fara med dem. Jag hade det denna gång och brukar ha det varje gång innan mens. Och jag har lärt mig ett mantra: har jag väl sett blod då är det blod och inget annat än blod=mens. Så även denna gång i onsdags kom det blod, även lite i torsdags och fredags. I lördag inget. Ok blod är blod. Söndag inget. Men hallå, indianer!!! sätt fart nu! Måndag inget!! What?!?! Måndag natt började tankarna snurra rejält, tisdag morgon plockade jag fram testet även om jag lovat maken att vänta tills på onsdag, det gick ju bara inte för innerst inne hade jag fattat hur läget var.

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-03-23 12:54:13 följande:
    Lanovia, nu har jag tittat i ditt galleri. Är det vad jag tror det är??????

Grattisgrattisgrattisgrattis i så fall!
    Tack.
    Grubblet har mycket bestått i  vad indianerna sysslar med.
    Nu är det mer i stil med Herrgud vad underbart!! men 2?? Skall vi ha 2 barn? Hur skall vi klara detta tillsammans med en hund? Men vi vill ju så det skall gå vägen. Må kärleken segra över det svåra.

Hoppas bara allt går vägen.
  • lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-03-22 11:53:47 följande:
    Jag kanske ska tillägga: Dessa kreationer har jag spanat på över ett år men varit för snål. Nu var det rea, därför köpte jag dem...

Och så en trist nyhet: jag trodde jag skulle få flera tusen tillbaka på skatten så jag o flickorna skulle kunna åka på semester. Tjena. Jag hade förträngt att jag sålt av fonder med vinst i samband med bilköpet, så istället finns risk för restskatt Har jag tur så blir det +/- 0. Skit också...
    Attans!
  • lanovia 08

Hvidis underbart med godkänd sjukskrivning och högre än sgi än du hoppats på!

• lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-03-22 14:51:39 följande:

Nä, inte vill jag ha det så här för evigt, det är då ett som är säkert. Jag kommer fortsätta umgås med de goda, fina vänner och släktingar som vi har, oavsett om de var "hans" eller "mina" från början. Passar det inte honom så får han väl göra nåt annat. Det är han som förlorar på det i slutänden. Det är säkert.

Klokt
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård