• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Det låter som nät jag tar järntabletter, fru sy. Men låt oss se. Två bebisar på lördag....

• Fru sy
    Hvidbrud skrev 2011-03-23 16:57:09 följande:
    Det låter som nät jag tar järntabletter, fru sy. Men låt oss se. Två bebisar på lördag....
    Mår du så dåligt av järntabletter? Jag har haft bra järnvärde hela tiden så har inte behövt ta. Om det inte är på gång så tror jag att det är för att det är trångt  och Orvar ligger och trycker mot ngnstans som gör att jag mår dåligt. Men lite spännande är det Nu mår jag dessutom lite bättre, har lyckats få i mig lite mat
  • muggles

Fru Sy: var det inte Daa som mådde illa när hon hade havandeskapsförgiftning? *orolig*

andbeyond: jag rekommenderar Alvedon till natten, hoppas det hjälper. Det hjälpte mig min natt som jag hade latensfas. Försök röra dig så mkt du kan, det sätter igång det hela. Och andas! (Jag övade profylax själv idag för att fräscha upp mina gamla kunskaper, det var ju trots allt 3,5 år sedan...)

• Heloise

Spännande Andbeyond och Fru Sy.

Idag var vi på barnvagnasbio, det var faktiskt jättekul och jag såg en mamma som hade tvillingar, jäklar vilken snits den mamman hade, två ungar på armen och gung gung så sov de Så Daa med parvlarna och Muggles om nångon månad framför mig.

Jättebra dag, sen kom jag hem. Alltså snart ger jag upp, jag orkar inte. Morfar ringer gråtandes och ber mig prata med mormor( som är senildement) hon gråter förtvivlat och skriker om hur falsk min mamma är som inte betalat tillbaka nå pengar, alltså min päron suger ju som vi alla vet vid det här laget på det ekonomiska planet. Men jag orkar fanimig inte trösta mormor, undra hur de tänker? Nä men vi ringer till den där nyblivna mamma med ett barn som har ett syndrom och som kämpar varje dag för att inte gå under, som ligger ute med 20 tusen. Jag fattar att morfar inte hade nån annan att ringa, men resultatet blev att mormor vart förbannad på mig, jag gråter och kan jag inte bara få vinna ett par millle, så kan jag iaf reda upp den ekonomiska jävla misären i vår familj( som inte är panzer och jag för vi har inga problem)!

Men å andra sidan får jag tillbaka nästan 9000kr på skatten och det blir ju bra när csn vill ha tillbaka 40 tusen

sorry ego

kram

• Leksi

Andbeyond, nu är det nära!! Förvånad
    Hoppas du får sova inatt och så kan det sätta igång ordentligt imorgon när du är utvilad tycker jag. Glad
    Oh, så spännande!!

Och Fru Sy! Vad händer hos dig? Hoppas illamåendet går över helt och hållet. Om det är förlossning på g är det ju skönt att inte vara helt utlakad innan.

Håller tummarna för er båda!

• Leksi
    Hvidbrud skrev 2011-03-23 20:31:50 följande:
    Har haft finbesök! Vilka fina kvinnor jag känner!
    Trådbesök?
  • Leksi

*kramar Heloise & bjussar på lite mörk choklad*

• Leksi

Kul med barnvagnsbio förresten! Det finns inte i min håla. Vad såg ni för film?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård