• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

*störtar in som hastigast*

Åh så mycket spännande på G i tråden

Andbeyond, hur går det Hoppas du fått sova. Jag hade pinvärkar i 3-4 dygn med min äldsta. Man blir helt slut, och för mig hände ingenting ändå, öppnades typ ½ cm om dygnet. Det är viktigt att du får sova så du orkar på sluttampen. Har ni varit in och kollat om du öppnats något?

Fru Sy, jag tror att Orvar väntar ett tag till med att göra entré faktiskt. Tror också mars hinner gå över i april

Kör höftrörelserna (rulla på höfterna i en åtta, stå bredbent med lätt böjda knän, gärna lätt framåtlutad med stöd för armarna mot ett bord eller vägg eller nåt)!! Då borrar barnets huvud sig neråt mot utgången, och samtidigt ger det lite smärtlindring.

GRATTIS Lanovia Underbara nyheter!!!

Kramar om Fru E. Hur är det

Härligt med trådfika!

Kram till alla andra också som jag glömt kommentera

• Norrskensflamman

Jag har varit på info ang förskoleklassen. K börjar ju i förskoleklass på skolan till hösten. De blir 26 st i gruppen.
    Då kommer jag ha båda på samma skola. Lite skönt faktiskt.

• Soldemor
    Heloise skrev 2011-03-23 22:27:29 följande:
    Här har jag alltid velat bo någon natt.
    www.siljan.se/sv/Boende/

Gillar man att vandra etc så finns det många fina vandringsleder runt Siljan. Sollerön är fint också.
    I somras bodde vi på en fäbodvall precis ovanför Sollerön, dramatiskt vackert där och oerhört tyst!
  • passionsblomman

Hallååååå! Andbeyond är på förlossningen! Fick sms 10.45 (som jag såg först nu). Skriver så här:

"Hej! Jag får nu sovdos på Danderyd. Efter det får jag stanna på förlossningen. Hörs när bebisen är här. Kan ta ett dygn till dock. Kram! "

Shit! Nu är det skarpt läge! FörvånadSkrattande

Hejja Andbeyond!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor

Skulle ta stygnen på lilla madame i eftermiddag, men fick åka akut til veterinären i morse, då såret gått och upp och såg mindre bra ut. Hon fick antibiotika och skall ha tratt t måndag, nytt försök då. Veterinären tyckte att magen såg skrapad ut, antagligen har hon hittat något bra ställe (kartong el trappa) att skrapa magen mot när det kliar. Hon är så totalt annorlunda i sättet än Soldan och Amaretto, gangsterpaddfjortis! Katt 

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-03-24 11:35:14 följande:
    Hallååååå! Andbeyond är på förlossningen! Fick sms 10.45 (som jag såg först nu). Skriver så här:

"Hej! Jag får nu sovdos på Danderyd. Efter det får jag stanna på förlossningen. Hörs när bebisen är här. Kan ta ett dygn till dock. Kram! "

Shit! Nu är det skarpt läge! FörvånadSkrattande

Hejja Andbeyond!

HEJA HEJA HEJA!
  • Ninnnis
    Soldemor skrev 2011-03-24 11:35:22 följande:
    Skulle ta stygnen på lilla madame i eftermiddag, men fick åka akut til veterinären i morse, då såret gått och upp och såg mindre bra ut. Hon fick antibiotika och skall ha tratt t måndag, nytt försök då. Veterinären tyckte att magen såg skrapad ut, antagligen har hon hittat något bra ställe (kartong el trappa) att skrapa magen mot när det kliar. Hon är så totalt annorlunda i sättet än Soldan och Amaretto, gangsterpaddfjortis! Katt 
    Vad jobbigt för lilla katten!
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-03-24 11:35:14 följande:

Vad är "sovdos" förresten?

Shit, tänk att hon ska föda nu! På riktigt
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård