• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

Andbeyond,spännande dygn framför dig, snart är ni tre

Sovdos betydde för 11 månader sen en tablett som nockar en rätt bra och är smärtlindrande så man kan slumra och hämta kraft, i alla fall här i norr, men det är ju olika på olika sjukhus..

Hoppas du får vila och hämta krafter, och att värkarna är uthärdliga!
    Varje vär för dig ju närmare ditt mirakel  

• passionsblomman

Flamman, jo, det är asjobbigt och riktigt läskigt när det drar iväg som värst. Det kommer helt utan förvarning också. Jag medicinerar redan och dosen är dubblad sedan några veckor, men det här kan ta tid har jag hört.

Påsklovet hos oss börjar med långfredagen och fortsätter veckan efter.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fjällbruttan
    passionsblomman skrev 2011-03-24 12:59:34 följande:
    BRUTTAN! Där är du ju!

Mår du bra då? Orkar du med besök i påsk? Har de stängt vägarna för blåsten hos er, eller var det i några andra fjäll det var om det på nyheterna?
    Hur mår du efter det där med gallstenen? Har du fått hem ditt gåband?

Om det inte vore för att jag inte har ngn röst idag skulle jag ringa dig, men det är helt meningslöst att pröva idag!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Om ni inte kommer till påsk tror jag att jag slutar prata med dig
    Det är något jag ser fram emot så enormt mycket!!!

Hade också tänkt ringa men då tar vi det en annan dag

Inga vägar är stängda här, men man kör inte bil i onödan!
    Och när rapid reach (fjällräddningens automatiska larmtjänst för att kalla ut dem) ringde hit i dag hoppade jag först högt, men det var bara ett meddelande att helgens stora samövning med Norge är inställd pga vädret!
    Annars kommer ju alltid larmen när man INTE vill att nån ska befinna sig på fjället...

Gåbandet har kommit, och jag har inte gått på det... smart va?
    Tid och Groda hänger inte ihop. men jag har promenerat ute och dansat zumba i alla fall

Gallsten har jag.... och tabletter för att dämpa krampen, men nu har det varit lugnt nån vecka

Och som vanligt... NU har Grodan BAJSAT....
  • Heloise

Åh vad spännande andbeyond!

Hej Bruttan, klart du ska se om ditt eget hus, fast jag saknar dig
    Lika med dig blomman, du är innerligt saknad och jag hoppas att du får må bättre snart snart och att du får provsvaren snart och att lille Truls blir bättre i öronen, tråkigt att vara valp och ha ont i öronen

Här tullar det på, det är en sån där "ringa-alla-vårdkontakter- och- gnälla-dag" i smurfhuset, Elise har för första gången stl 62 på sig, de är lite stora men det funkar

Måste bara tipsa om byxor och bodies ifrån HM, deras som det står Ihjärta mum/dad på, säljs i tvåpack, finns byxor till som oxå säljs i tvåpack, iaf så är de helt ljuvliga, lagom tunna, utan massa otrevliga sömmar. Dessutom blir de bara bättre ju mer man tvättar. Elise har haft sina tills de nästan faller i sär, och är nu inne på stl 62, ska köpa på mig i 68 och 74 med!

• Daa

HEJA, andbeyond! Så otroligt spännande!

GRATTIS, lanovia med familj. Jätteroligt!

Muggles, tack för tipset om rapsoljan. Det har verkar ha ordnat sig för tillfället, men det blir nog problem fler gånger är jag rädd...

Fru E: tänker på dig och hoppas att det är så bra det kan vara. Många kramar.

Bruttan: så Grodan har fortfarande den vanan? Jag har börjat misstänka att Axel sparar sig tills vi tar på honom AC/DC-bodyn, till makens stora förtret. Och Fälgas, för det är hennes body egentligen.

Hejhej till er alla, tankar och kramar.
    Nu gråter Axel, så jag tänkte hänga med honom en stund.

• Ninnnis

Oh, här var det många saknade vänner! *vinkar*

Blommis, oerhört surt med besiktningsavgift. Är det inte så att nu när monopolet är släppt får man ingen automatisk kallelse längre? Jag har för mig att maken sa att det var så, därför var jag extra uppmärksam på att boka i tid. Men det är ju skitlätt att missa när man tidigare har fått tid automatiskt. Krya på dig, vännen!

Bruttan, jag förstår att det inte finns så mycket tid över efter afrikaresenärer, krypande grodor och gallsten. Var rädd om dig!

Flamman, hur har du det?

• Ninnnis
    Heloise skrev 2011-03-24 13:22:29 följande:

Måste bara tipsa om byxor och bodies ifrån HM, deras som det står Ihjärta mum/dad på, säljs i tvåpack, finns byxor till som oxå säljs i tvåpack, iaf så är de helt ljuvliga, lagom tunna, utan massa otrevliga sömmar. Dessutom blir de bara bättre ju mer man tvättar. Elise har haft sina tills de nästan faller i sär, och är nu inne på stl 62, ska köpa på mig i 68 och 74 med!
    Tack för tipset! Jag tittade på dem online senast idag, och efter ditt inlägg bestämde jag mig för att slå till
  • Ninnnis

Blommis, hoppas Truls blir bra i öronen snart. Men mossrullningarna är jag rädd att han kommer att fortsätta med ändå

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-03-24 12:47:07 följande:
    Sonen är åtminstone på banan igen och i skolan för första dagarna på läänge. Och min sambo verkar faktiskt klara sitt konditionstest till deltidsbrandman nu på fredag. (Eftersom han klarade det när vi förtestat nu 2 ggr)
    Så han är lite gladare och allt sådant gör så mycket i en familj. Man får räkna varje liten positiv grej.
    Heja Blomsambon!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård