• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08
    Fru Bygg skrev 2011-03-23 13:27:07 följande:
    Åh, Lanovia! Grattis, grattis, grattis!
    Jag förstår dina tankar helt och hållet. Hade ett sådant känslobryt igårkväll, när jag sa till maken att jag inte vågade hoppas på att vi ska ha en liten i september. Du vet att min inbox alltid är öppen!
    Men det kommer att gå alldeles utmärkt!! Åh, vad glad jag är för er skull!
    Tack.
  • lanovia 08

Nu har jag läst det mesta men säkert missat kommentera massor. Måste sätta lite fart här nu. Har en del att fixa medans de andra är ute och grejar.

• lanovia 08

Grejar?? Iväg och roar sig med en annan pappa är väl snarare rätt benämning.

• andbeyond

Grattis Lanovia!!!!   Fantastiskt!

Fru Sy: Hoppas du får må bra idag och samla lite energi. Håller tummarna att allt går bra

Jag har haft värkar sen kl. 18 igår kväll, har inte sovit så bra med andra ord. Svårt då jag vaknar var 8 minut av att det är ajajajajaj i 1 minut. Maken masserade på ryggslutet ett tag idag mitt på dagen så jag lyckades somna om direkt så fick nog 2 timmars sömn iaf. Skönt
    Är otroligt frustrerande att ha regelbundna ganska smärtsamma ändå (behöver sluta upp med det jag gör) värkar så länge med genomgående 8min mellanrum när de på FL inte släpper in en förrän man har 3min mellan. Om inget händer ikväll så ska nog ändå åka in så de kan göra en undersökning och kolla hur det fortskrider och så att Mary mår bra. Blir visst långdraget detta men hoppas på att det iaf är användbara värkar så jag inte har så mycket kvar när det väl börjar bli intensivt. Spännande, tröttsamt och frustrerande allt på en gång.

Nu ska jag äta ugnspannkaka med världens finaste make
    Kramar laget runt från min just nu ÄLSKADE pilatesboll! *studs studs*

• Ninnnis

Andbeyond, så spännande!

Hoppas du får vila lite och att det inte blir alltför långdraget. HEJA ER!

Ska man införskaffa en pilatesboll inför förlossningen förresten?

• andbeyond

Ninnins: Det kan finnas på förlossningen, men det är rätt skönt att ha hemma under latensfasen. Jag gillade att sitta på den när jag började få foglossning också, man tvingas att slappna av och träna upp rätt muskler.

Ringde till FL igen, de tyckte att eftersom jag känt sparkar och så idag så ska jag vänta till imorgon innan jag kommer in för undersökning om inte värkarna ökar. Ska få sovdos imorgon om jag inte får sova inatt. Känns skönt att veta att jag får hjälp imorgon om inget händer. Lättare att hålla humöret uppe.

• Fru sy

Lanovia: Massa grattis, det är ju nderbara nyheter!!! Nu förstår jag varför du tyckte jag skulle kolla in här från fb

Andbeyond: Nu är det ju riktigt spännande. Lycka till vännen!

• Fru sy

Här har jag legat i en massa timmar nu och mått pytonilla. Fått springa upp på toa regelbundet, så började tänka att det nog är magsjuka (igen). Inte lyckats få i mig ngnting. Men efter att varit uppe och kräkts (sorry) så kan jag helt plötsligt få i mig både en yoggi och stor kopp honungsvatten... så är det väl knappast om man är magsjuk?! Tycker dessutom s-dr har blivit lite kraftigare, så gäller väl bara att vänta och se vad som händer...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård