• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Nä, inte vill jag ha det så här för evigt, det är då ett som är säkert. Jag kommer fortsätta umgås med de goda, fina vänner och släktingar som vi har, oavsett om de var "hans" eller "mina" från början. Passar det inte honom så får han väl göra nåt annat. Det är han som förlorar på det i slutänden. Det är säkert.

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-03-22 14:51:39 följande:

Nä, inte vill jag ha det så här för evigt, det är då ett som är säkert. Jag kommer fortsätta umgås med de goda, fina vänner och släktingar som vi har, oavsett om de var "hans" eller "mina" från början. Passar det inte honom så får han väl göra nåt annat. Det är han som förlorar på det i slutänden. Det är säkert.

Helt rätt! Kloka, fina Flamman
  • muggles
    Ninnnis skrev 2011-03-22 11:20:50 följande:
    Såg ni förresten "En unge i minuten" igår? Den lilla plutten som föddes i vecka 27 är bara två veckor äldre än vår Mini. Det tyckte både jag och maken var lite skämmande att tänka på. Men vi fällde en liten tår båda två Det andra paret var ju helt underbara. Undrar om min man kommer att fråga barnmorskan om hon vill ha kaffe?
    Jag såg det! Och jag tänkte att den lilla plutten var ganska exakt så stor som Ada och Beda (som vägde 1100 + 1200 gr förra veckan enl ul-uppskattning). Fast han var faktiskt född i den magiska veckan 28 (27+4 tror jag).

Heloise: om du visste vad jag avundats mammor som haft ungar som sover hyfsat mycket, och som kunnat baka etc! Visst trivdes jag med att vara ute på café mkt men ibland hade det varit skönt att gå hemma och skrota också... Jaja, man har det barn man har, och får göra det bästa av det. Nu när vi får våra tvillingar blir vi nog hemma mera, då det inte är läge att släpa med tvillingar + Moa på café direkt...
  • Norrskensflamman

På tal om tvillingar; var är Daa??? Ute i det fina vår-vintervädret och vallar tvillingvagnen antagligen Här är kanonväder!

• muggles

Flamman: trist att din make har rensat bort vettiga vänner och släktingar (sin pappa, bah!). Hoppas han kommer till insikt... Ja, vi får fullt upp, shit pommes frites! Jag är glad att Moa är såpass gammal som hon är (3,5) och väldigt självgående nu. Men jag ser fram emot det också!

• Hvidbrud

Nä, mitt sgi var inte bättre än räknat.. Jg har läst fel... Surt. Men lite skönt att vara lite extra glad även om de var obegrundat

• Soldemor

Här är världens underbaraste vår med varmt (i lä för vinden iaf!) och strålande sol!

• Fru sy
    Hvidbrud skrev 2011-03-22 14:38:23 följande:
    Ninnis: ja! Men egentligen tror jag att mary kommer i morgon eller i kväll vid elva och Orvar kommer 17april.
    Så du tror på 17 april? Det gjorde jag från början då både jag och mannen fyller år den 17, fast andra månader. Men nu tror jag inte vi får gå så länge. Läkarna har ju sagt att de tror det sätter igång när jag är uppeoch rör mig mer, vilket jag skall göra from helgen tror jag. Men man vet ju aldrig, Orvar har ju lurat oss tidigare
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård