• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    http://www.provrummet.se/sv/rea/nikki-jumpsuit-lila.php

http://www.provrummet.se/sv/klaenningar/celine-dress-kleinblasvart.php

Usch, jag är verkligen urusel på trender och annat och ligger alltid typ två år efter.
    Dessa två kreationer har jag köpt. Är jumpsuiten redan ute eller??
    Klänningen funderar jag att ha på firmafesten, men jag vet inte om den kanske är lite "för mycket"?
    Jumpsuiten är skön, som en pyjamas nästan, men nu börjar jag fundera, vid vilka tillfällen kan man ha den? På jobbet? Vilka asseccoarer?

Tant Liz/I'm Yours, vår tredguru, VAR ÄR DU????????????

Ninnis, härliga mått och hjärtslag Fina, fina Mini
  • Norrskensflamman

Jag kanske ska tillägga: Dessa kreationer har jag spanat på över ett år men varit för snål. Nu var det rea, därför köpte jag dem...

Och så en trist nyhet: jag trodde jag skulle få flera tusen tillbaka på skatten så jag o flickorna skulle kunna åka på semester. Tjena. Jag hade förträngt att jag sålt av fonder med vinst i samband med bilköpet, så istället finns risk för restskatt Har jag tur så blir det +/- 0. Skit också...

• Soldemor

I torsdags träffade jag en av mina församlingsbor precis utanför gatan där jag bor. De är inlagda på sjukhuset, för deras bebis hade super-duper-bråttom. Han var beräknad till 11/6 och kom alltså förra fredagen! Vecka 27! Hu! Det var krisigt ett tag, men tydligen kunde denna lilla man (typ 726 gram vid födseln) andas bra själv! Har köpet en Labangosefilt som han skall få, denne lille stålman! 

När jag kom ner från sovrummet i morse, hade jag tre katter utan tratt, d v s en för mycket. Loppan hade lyckats få av sig tratten och ta bort två stygn från såret (bra paddtjej reder sig själv!). Får se vad veterinären säger när vi skall ta resterande stygn på torsdag, om hon får ha kvar tratten över helgen. 

I lördags var vi ute och joggade, var ungefär ett år sedan för min del och längre sedan än så för maken. Men nu hade han köpt joggingskor till oss, så nu skulle det springas. Begreppet träningsvärk har fått en helt ny dimension kan jag säga. Försökte Zumba bort den igår, ha ha. Fast Zumba är ju så roligt så det gör inget. Får ha vilodag idag eftersom jag skall jobba länge. Och det är ju jättekul eftersom jag inte har fått el indragen på rummet och det borras, spikas och hamras överallt här (önskar jag kunde haft med en ljudfil här!)

*borstar bort byggdamm så det ryker överallt*

Tänker så på erl allihop när jag inte hinner vara inne här, pussar och kramar till alla!

• Norrskensflamman

Kan ni tala om för mig vad Zumba är Är det blandning mellan lationdans och aerobics eller? Vi har inga såna pass här i stan, därför vet jag inte riktigt vad det är. Kör ni det hemma några av er?

• Ninnnis

Flamman, jäkla skit med skatten. Hoppas du slipper betala i alla fall.

Jag är definitivt inget modeorakel utan tycker man ska ha på sig det man gillar. Så om du gillar det, go for it!

• Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2011-03-22 11:58:14 följande:
    Kan ni tala om för mig vad Zumba är Är det blandning mellan lationdans och aerobics eller? Vi har inga såna pass här i stan, därför vet jag inte riktigt vad det är. Kör ni det hemma några av er?
    Den varianten som de kör på mitt gym, är mycket latinoisnpirerad, men mer släpp-loss känsla en på ett styrt aerobicspass. Dessutom brukar nog vår ledare lägga till någon egen låt, som Zorba på slutet, för övrigt tror jag det är förkoreograferat. Kör alltid på gymmet, har bara 5 min gångväg dit.
  • Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2011-03-22 11:58:52 följande:
    Flamman, jäkla skit med skatten. Hoppas du slipper betala i alla fall.

Jag är definitivt inget modeorakel utan tycker man ska ha på sig det man gillar. Så om du gillar det, go for it!
    Ja visst, jag är också av den uppfattningen, men man vill ju inte vara helt av banan liksom när man ska på fest. Hemma o på jobbet o på ICA (där jag oftast uppehåller mig) så är jag inte så brydd. Bara det är bekvämt.

Tycker det är så svårt att hitta rätt grejer till också... Blä, vad jobbigt om man blir singel och så ska man börja tänka på allt sånt där också.
  • Soldemor

Flamman: Om du har på dig kläder du trivs i, så utstrålar du också självsäkerhet och stolthet och då är man väl vackrare än någonsin!

• ingenjörsbruden
    Fru Bygg skrev 2011-03-22 08:32:33 följande:
    Ingis, hur är allt med dig och familjen? Har ni fått ngt besked från rätten?
    Ok här....testat maginfluensa i helgen...precis lika tråkigt som vanligt....som tur var så blev bara Busan sjuk.... *phu*
    Jobbar som en gnu men hinner bara med en bråkdel....full beläggning fram till v24....sånt som jag vet idag.....så jag har o göra.
    Familjen är det bra med, lite trötta o slitna...men nu kommer våren o solen känns det som så det finns hopp.
    Är sjukt nellad på att joxa i våra rabatter nu....så på lördag ska vi jordförbättra i vår stooooora rabatt....de andra får invänta friggebodsbygge......
    Lågkolhydratkosten är kanon...mår toppen o byxorna börjar sitta löst!
    Kan varmt rek "Matrevolutionen" av Andreas Eenfelt...läkare som förespråkar LCHF. Mkt fakta o klargörande av både medicinskt o samhällsinriktat. KANONbra bok! Läs den! Väääldigt lättläst osså!
    Kikar in här som hastigast ibland...men hinner nada....
    Tänker dock massor på er alla!

Domen blev skyddstillsyn där han ska fortsätta sin gruppterapi....ej tidsbestämt....det beslutar frivården.....men det är iallafall nåt....han blev dömd.....om än lite klent....men det passar en klen person.

Nu måste jag rusa igen......
    MAAAAAAAAAASSA o kramar till er alla!
  • Hvidbrud

Flamman: ja, det kan man väl säga att det är. Olika latinodanserd grundsteg och så kör man olika variationer på det. Har några dvd här hemma, som jag aldrig får tid att köra, men när lillkillen kommit ut och storsnuttan är på dagis, och om jag har fått sova ect ect så ska det bli rutin! Har ju dansat showsamba i många år och jag älskat det latinorymner gör med min kropp och mitt sinne! Det borde ju komma zumba wii kan man tänka!

kramar om er, hela bunten och ska kolla in dina länkar Flamman. Ninnis: v 26! Heja mini! Längtar efter att få se den lilla magen!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård