• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-03-20 17:41:29 följande:
    Fick du tag i något bra i gekås, ninnis?
    Japp! Tio gula påsar med fina små kläder och bebissaker samt lite obligatoriska husgeråd som tvättmedel etc
  • andbeyond

Nu har jag tittat på era fina magar tjejer! Så mysigt! Hoppas att jag blir av med min snart dock.

Idag har det faktiskt hänt lite grejer. Har haft sammandragningar med kraftig mensvärk sen 5 ungefär, tillräckligt starka för att få svårare att sova. Sen kom den en blödning, ringde fl som sa att det nog är en teckenblödning och att det nu bara är att vänta på starkare värkar. Kan ta allt från några timmar till dagar...

Så jag fortsätter att vänta på att det här ska gå igång ordentligt. Känns lite lättare i sinnet när det iaf händer NÅGOT till skillnad från den enorma stiltje det varit senaste dagarna. 41+2 - borde ju kunna vara dags

• Ninnnis
    andbeyond skrev 2011-03-21 08:57:49 följande:
    Nu har jag tittat på era fina magar tjejer! Så mysigt! Hoppas att jag blir av med min snart dock.

Idag har det faktiskt hänt lite grejer. Har haft sammandragningar med kraftig mensvärk sen 5 ungefär, tillräckligt starka för att få svårare att sova. Sen kom den en blödning, ringde fl som sa att det nog är en teckenblödning och att det nu bara är att vänta på starkare värkar. Kan ta allt från några timmar till dagar...

Så jag fortsätter att vänta på att det här ska gå igång ordentligt. Känns lite lättare i sinnet när det iaf händer NÅGOT till skillnad från den enorma stiltje det varit senaste dagarna. 41+2 - borde ju kunna vara dags
    Ooohhhh, så spännande!

Min andra gissning är imorgon, det kanske inte är så tokigt? Messar du Blommis när det är dags på riktigt? LYCKA TILL om du inte hinner in innan. *håller tummar och tår för en så smidig förlossnng som möjligt*

Heja dig!
  • andbeyond

Messar blommis absolut. Känns som det kommer gå lugnt och sansat framåt just nu. Mest galen mensvärk nu, inte så mkt sammandragningar.. mest skönt att känna att jag inte kommer vara gravid för alltid! haha

• Fru Bygg

Andbeyond, spännande med lite känningar! Nu har du snart din dotter i dina armar! Hoppas på en lätt och smidig förlossning! *kramar*

• Ninnnis

Så häftigt att läsa inlägg från dig så tätt inpå förlossningen! Helt galet egentligen

• Fru Bygg

Ninnis, härligt med en shoppingrunda på Ullared. Jobbigt med förkylningen bara. Hoppas du kryar på dig snart!

• Ninnnis
    Fru Bygg skrev 2011-03-21 09:47:48 följande:
    Ninnis, härligt med en shoppingrunda på Ullared. Jobbigt med förkylningen bara. Hoppas du kryar på dig snart!
    Tack! Det känns lite bättre idag. Mest irriterande att det har hållt på i en vecka utan att riktigt bryta ut.

Hur är det med dig?
  • Fru Bygg

Usch, idag har jag verkligen ingen lust att jobba. Kom till jobbet tidigt imorse och upptäcker att mina dokument som jag skrivit den senaste veckan är borta. Det visar sig att de la om servarna (heter det så?) här i helgen och tydligen har de tappat allt som gjorts hittills i marsmånad. Nu jobbar de på att fixa detta, men det innebär att vi inte kan spara ner dokument för då kommer de försvinna när de tankar tillbaka marsmånad. Och de vet inte när de har problemet fixat heller. Så min jobbmotivation är verkligen på topp!!!!! (INTE)

• Fru Bygg
    Ninnnis skrev 2011-03-21 10:01:04 följande:
    Tack! Det känns lite bättre idag. Mest irriterande att det har hållt på i en vecka utan att riktigt bryta ut.

Hur är det med dig?

Det är bara bra med mig. Har nog kommit ur de värsta månaderna och mår nu faktiskt riktigt bra. Är bara lite trött fortfarande, men det kan ju också ha med vädret att göra och den underbara lilla tjejen som busar hemma.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård