• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Flamman och Leksi, maken mår mycket bättre. Han har absolut inte samma ångestattacker längre, han har nog lite varje dag men inte värre än att han kan hantera det och utan att tro att det är något fel på honom. Jag märker knappt av det längre. Sedan kommer det dalar då det blir värre men de blir färre och färre.
    Nu är han hos psykologen för andra gången, jag sitter och väntar på honom och är nyfiken på hur det gått.

• lanovia 08

Ninnis, vilken dag du har. Hoppas den blir bättre så att du kan köra hem.

• Norrskensflamman

Hå-hå-ja-ja! Äntligen fredag. Ninnis, jag hoppas du får en bättre avslutning på dagen än början.

Jag har hämtat bilen. Killarna på Mekonomen är såååå trevliga och fina... Hoppas bara de gjort vad de ska med bilen också :-/   Blir lite misstänksam när de är så där trevliga och tillmötesgående.

Efter jobbet måste jag åka o tanka. Tom tank igen !  Sen ska jag åka förbi och köpa en flaska gott, vitt vin till mig och maken. Tänkte laga pasta med räkor och soltorkade tomater o basilika. Kräver nästan ett glas vitt, eller vad tycker ni?
    Sen ska jag åka och hämta mitt paket med kläder

Trevlig helg alla om jag inte hinner in här mer idag!

• Fru Bygg
    Fru sy skrev 2011-03-18 13:47:28 följande:
    Låter härligt! Både med att ladda batterierna, att du mår bättre, att E saknade dig när du var iväg och med pricken i magen. Tror du kommer vara jättefin i sommar. Vilken vecka är det du är i nu?
    Jag är i vecka 14, 15 på måndag.
  • lanovia 08

Ninnis hur mår hunden nu då? Behövde ni åka till vetrinär med honom?

• lanovia 08

Fru E såg inte att du också frågat om maken, men svaret är till dig också.

• Fru Bygg

Fru Sy. Jag körde ngn gång hem själv med E och det gick bara bra. Men visst då var hon rätt så liten. Sen åkte vi tåg ett par gånger, för då har man mer koll på barnet. Går det bra tåg från er till dina föräldrar?

• Fru sy
    lanovia 08 skrev 2011-03-18 13:48:50 följande:
    Det beror sig ju helt och hållet på hur lille Orvar blir till sättet. Jag har kört en timme själv, det var inga problem och skulle ha funkat längre också.
    Men funkar det inte kanske du kan ta tåg?
    Jo jag kan säkert ta tåget någon gång ist. Bara det om jag skall ha med hunden oxå känns det som de blir för mycket saker och bökigt. Vill ju inte lämna hunden hemma efersom mannen har så långa arbetsdagar mår ju hon bättre av att följa med mig. Lutar nog ändå att jag vill ha Orvar i baksätet. Precis som ni skriver är det säkert bäst även för min koncentration och sen stanna om det behövs ist.
  • lanovia 08

Nu kom maken så nu är det dags att måla igen. Passa på båda två ihop om att E sover liiite till i alla fall.

Villemoa stackars Moa hoppas hon kryar på sig snabbt.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård