• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy
    Villemoa skrev 2011-03-17 19:56:44 följande:
    Skitsnygg bikini Flamman!! Önskar jag hade en kropp som passar i en sådan, får väl gömma mig i vassen på Rhodos sen... Smart att ni har delad ekonomi!
    Mysigt med resa till Rhodos! KLart du inte behöver gömma dig i vassen, jag är säker på att du kommer (och är)  vara jättefin.  

Själv köpte jag en nya jättefina bikini förra sommaren som jag inte ens hann använda. Undra om jag kommer få plats i dem i sommar... hänger väl lite på hur brösten kommer bli när man ammar kan jag tänka mig... 
  • lanovia 08

Hvidis härligt underbara ljuvliga nyheter tjoho!!

• lanovia 08

Korg är kanon. Vi hade samma till E som vi syskon sov i och även hennes kusiner.
    Något som är bra är att den är lätt att bära med sig. Vi ställde den ofta vid sidan av bordet i början, kunde hon ligga där och sova medans vi åt. Suveränt.

• lanovia 08

Idag har vi grejat här för fullt. Vi kallade in Es farfar som har tagit hand om henne. Själva har vi tömt hennes rum, lagt papp på golvet och börjat måla. Fick gjort massor när båda kunde jobba på. Så gött, imorgon får en måla och den andra leka med skruttan.

• lanovia 08

Orkar inte läsa allt som skrivits här idag eller kolla på bikinis. Är helt slut, nu skall jag in i duschen och sedan till soffan.

• Hvidbrud

Undrar om någon har några bra tips på vad man kan önska sig i flfelsedagspressent. Ska hålla för min närmsta familj och de undrar vad jag önskar mig... Jag vet inte... Har ni fått något nån gång som visade sig vara precis det ni behövt alltid bara utan att veta det?

• Hvidbrud

Fru sy: vad bra att du ringde upp din mamma igen! Tycker att det är jättebra att du gått upp igen. Du har ju en bra marginal till de där 15 kg som man räknar med.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård