• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Ninnis; kan bara hålla med om alla tips du fått. Omlottbodies och pyjamas med knappar håller jag särskilt med om! Fiiiin är magen din!

• Hvidbrud

Villemoa: han låg i säte i början av undersökningen, men vände sig under tiden vi var där. Han mufflar runt så där hela tiden, inte konstigt att det käns... om han tror att han kan hålla på med vattenkonst länge till får han nog tänka om! V.37+4.. ja, då har han fem veckor på sig!

• lanovia 08

öhhh... jo jag hade ju tänkt skriva något mer också men den här datorn och BT tillsammans är en mycket dålig kombination och väldigt väldigt dåligt för mitt tålamod och humör.

Skulle skriva att jag blev chokade över att du redan är i v. 32, jag hänger visst inte med alla. Har gått in för mycket i mitt egna så jag trodde kanske att du vara i v. 25 *skakar liv på mina hjärnceller*

• lanovia 08

Ninnis, vilken underbart fin mage! Den måste jag bara få se i verkliga livet. Skit att jag inte är hemma när du kommer till götet.

• lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-03-16 10:21:44 följande:
    Vi har tänkt så och bara köpt lite större storlekar än så länge (det lilla vi har köpt). Min väninna påpekade i helgen att om alla andra också tänker så har han kanske inget att ha på sig första tiden Men affärerna är väl öppna efter förlossningen också.

Tack för tips om omlottbodies, det har jag hört andra säga också.
    Vet du helt seriöst, jag tyckte faktiskt att alla tänkte precis så. Äh ingen idé att köpa något litet för det gör ju alla andra. Jaha??
    Nu hade vi iof ärvt MASSA kläder så det var inga problem.  Men just den kommentaren fick vi av alla som lämnade över en present.
  • lanovia 08

Fru E bra att du tar det lugnt idag.
    Är det bara idag du är hemma?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård