• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • andbeyond

Fru Sy: Underbara nyheter om din Far! Blir så glad! Orvar gör sig bra där inne ett tag till också, men kommer han så är han nog redo för det med

Fru E: HEJA b1 och b2! Duktig make du har också

Hvidis: skönt att det såg bra ut idag!

Muggles: vila på du också!
    Om vi hade bott närmare varandra du, jag och fru sy hade jag kunnat haft lite markservice för er på dagarna då jag har absolut ingenting att göra och är sanslöst sällskapssjuk

Till sist: goes without saying kanske men ingen bebis. inte ens minsta lilla onda sammandragning. Känns lite som jag toppformar för ett OS som ingen vill berätta exakt när det händer, lite mentalt jobbigt nu

• lanovia 08

Fru sy, gött att det gick bra för pappa.
    Jobbigt med sammandragningarna, tycker absolut att Orvar får lugna sig lite till.

• lanovia 08

Noterar att Andbeyond inte tittat in här idag.

• lanovia 08

Mäh lika fort som jag skrev det dök hon upp!

• lanovia 08

Usch vad segt Andbeyond, vet hur det är. Gick över 6 dagar och det var de 6 längsta någonsin.
    Käka pasta det gjorde jag, då är du toppformad och bra sedan.

• lanovia 08

Hvidis skönt att allt såg bra ut idag även om det inte var någon expert på hjärtat som tittade. Fina lilla Elvis. Hjärta

• Hvidbrud

Andbyond: inboxa din email så skickar jag zontrrapi instruks! Det är med några bilder, så den får i te plats i inboxen här.

• lanovia 08

Muggles vad bra att du blivit sjukskriven. Nu är det bara vila och se till att de stannar där lite till.
    Jag är borttappad som vanligt. När är du beräknad till?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård