• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Jag har lagt upp en ny magbild i mitt galleri, jag insåg att det nog har hänt en del sen förra bilden.

• Ninnnis

Blommis, hoppas du har det mysigt med trådbesök

Daa, hur går det med finaste parvlarna?

Nej, nu ska jag sluta spamma och ta tag i jobbet istället.

Kram på er!

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-03-16 10:18:44 följande:
    Hvidis-jo tack, beordrad soffvila av maken idag så jobbar lugnt hemifrån
    Bra! Heja maken
  • Soldemor

Klappar på alla fina magar och håller allt jag kan för Fru E:s b:n!

Fick en liten dam kastrerad i måndags och hade maken fått bestämma skulle han varit med under hela operationen. Det fick han inte, men igår var han hemma hela dagen hos den rätt slagna hjältinnan med tratt. Idag är hon lite piggare och vi har varit och tagit bort förbandet på magen. Jobbar hemma idag och skall på kläddag på Pastoralinstitutet, shoppa loss på lite nya prästskjortor. Ikväll är det konfirmander och kyrkkvärdsträff. LIte skönt att vara hemma med snuttarna. Hm, kanske skall göra lite nytta nu, innan lunch!

Förresten tyckte maken mycket om sin 65-års present! Vi var och såg Spamalot i lördags och den fick VG av honom!

• Norrskensflamman

Blä! Drygt 2700 riksdaler måste jag lägga ner nu på min "nya" bil. Den är ju bara 5 år ! Och ingen garanti eller försäkring gäller denna gång.
    Nåja, det hade kunnat vara värre. Men det var definitivt en kostnad jag INTE räknat med.

• Fru E

Flamman-bilkostnader är alltid lika dryga och dyra   som tur är makens bror bilmekaniker så vi kommer lindrigare undan även om det svider ändå. Nu är det mest huset som svider

• Villemoa

Hvidis; vändningen med Ellie lyckades men det var ingen trevlig upplevelse, smärtsam och obehaglig! Vändningen gjordes i vecka 37+4. Så han ligger i säte den lille rackaren!

• Villemoa

Flamman; vilken skruttbil rent ut sagt! Stå på dig ang dina kuratorbesök, de är till för DIG, för att DU ska må bra! Kram

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård