• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

INtresseklubben antecknar: Jag har shoppat lite kläder
    De är på väg i ett paket till mig. Ska hämta idag.
    Förut hade vi ju gemensam ekonomi och det gick ju åt h-vete som ni minns, iaf för min man.
    Så nu har vi delat upp och separerat ekonomin. Och det är så jävla skönt!!!
    Förut hade jag dåligt samvete så fort jag köpte något åt mig själv, medan maken slösade glatt på sig själv och på allt möjligt, i mina ögon, onödigt. tom på andra kvinns, om ni minns
    Så nu får han göra vad f-n han vill för sina pengar och jag gör vad jag vill.
    Förut så kunde jag få kommentarer för att jag köpte en ansiktskräm och jag kan ju förstå att för honom verkar det onödigt, medan för mig verkar det totalt onödigt att köpa snygga aluminiumfälgar för 11000 när man knappt har till mat på bordet, bara för att de är snygga.
    Så det är underbart nu att inte bli ifrågasatt.

Igår kom min nya bikini. Satt perfekt. Ska ju på personalkonferens på spa, och min gamla bikin var trasig och uttjänt, sladdrig och dan.

http://www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bad-strandplagg-Bikinidelar/jsfn/_/N-f68Z1z141ho?art=120551&Nr=202367

http://www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bad-strandplagg-Bikinidelar/jsfn/_/N-f68Z1z141ho?art=120542&Nr=202354

Den randiga varianten. Var dessutom mycket snyggare i verkligheten. färgerna var mycket klarare. Man blir glad av den

• Norrskensflamman

Jag ville eg ha den vita med rosa blommor, men det var så lång leveranstid, därför blev det den randiga, men den var faktiskt jättefin också

Hoppas nu att byxorna och annat jag beställt från Provrummet på rea, passar också.

• Ninnnis

Vilken snygg bikini, Flamman! När ska ni på spa?

Det låter som en bra idé att ni har separat ekonomi just nu.

• Hvidbrud

Läkaren sa att allt såg ut precis son det skulle! Alla klaffar kollade och alla hjärtkammare och kar! Pustar ut!

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-03-17 16:37:39 följande:
    Läkaren sa att allt såg ut precis son det skulle! Alla klaffar kollade och alla hjärtkammare och kar! Pustar ut!
    Åh vad skönt! Vad glad och lättad jag blir. Kram!
  • Heloise
    Åh vad underbart!

Flamman: snygg bikini, härligt med spa.

Ninnis: Lustigt det där med korgen, den som Elise sussar så sött i just nu är samma som jag sussade i då det begav sig. Min mammas guddotter har också haft den och hennes mamma sydden en jättefin klädsel till den
  • Hvidbrud

OCH bebben hade vänt sig! (men om jag känner honnom rätt kommer han vända runt ett antal ggr till... )

• Fru sy
    Underbara nyheter!!!
  • Fru sy

Det är så skönt att få sitta upp lite, dagarna går så mycket fortare när man får sitta och sticka och virka Igår var jag uppe lite mer och började tom rensa ett skåp lite. Men det stressade mannen så jag har lovat att vara lite lugnare nu den nämsta veckan. Kände väl själv att det blev lite mkt eftersom de lite mer onda s-dr kom sen. Men tycker faktiskt att det har hållt sig hyfsat, eller så har jag helt enkelt vant mig vid dem och är inte så orolig längre. Ryggen är däremot inte van att jag sitter, skit vad ont det gör i den efter en stund.

Imorgon skall vi träffa bm, undra om det blir sista gången innan Orvar kommer eller om vi kommer hinna mer fler besök där innan.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård