• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Ingis: hur går det med kosten och vikten? Och Busan? Har ni varit på BVC 18 mån kontroll?

• Hvidbrud

Ska nog gå en vända till kapahl idag. Fick et grattis babyplagg där ifrån via allt om barn, så det tänkte jag utnytja, särskilt nu efter dina rekomendatiober, heloise ( men jag Väljer nog att tvätta dem ändå innan första användningen.) En slåombody, ett par byxor, en liten mössa, små strumpor och en sparkdräkt.
    Ninnis: om du har tänkt att bära mini i sjal när han kommer, rekomenderat jag att man Hr många sparkdräkter. De kasar inte upp hela tiden och håller babyn lagom varm där inne i kokongen.

• Norrskensflamman

God morgon!

Ninnis; fin-fin mage du har

Med första barnet har man så nätt mage och i övrigt känner man sig ganska "normal". Men med andra barnet... Jösses, jag blev stor direkt och stor överallt !!
    Då var det inte kul ens att ta magbilder nå mer.
    Med lilla K så gick jag några fler dagar över tiden än med T, har jag för mig, och jag var ENORM på slutet. Jag bara längtade efter att få värkar och få sätta igång och föda.

Här skiner solen, -6 grader kallt, gnistrande vit snö... och jag sitter inne på kontoret. blä. Vill vara ute och sitta i lä mot en solig vägg, grilla korv, dricka varm choklad.

Båda flickorna skulle iaf åka längdskidor idag, så det är ju bra.

Trevlig dag alla!

• andbeyond

Min bebis vill inte alls komma ut Idag blir det film med en kompis som är hemma med sin bebis. Skönt att aktivera sig lite. Ha en bra dag alla kram

• Norrskensflamman
    andbeyond skrev 2011-03-17 08:35:18 följande:
    Min bebis vill inte alls komma ut Idag blir det film med en kompis som är hemma med sin bebis. Skönt att aktivera sig lite. Ha en bra dag alla kram
    Nej inte idag, för det är inte den 19:e idag

Kram!
  • Ninnnis

Leksi, vad BRA att du tog tag i att ringa läkaren. Heja! Skönt att hon verkar bra och att de börjar kolla det fysiska först.

Heloise, TACK för jättebra tips! Kul att du nämner korg för vi ska få en korg på hjul av mina föräldrar som jag och mina syskon har haft när vi var små. Min mamma och min moster ska göra iordning den med nytt tyg och sängkläder

Fina klänningar till fina Elise Hjärta

Hvidis, du var jättesnygg sist du var gravid och jag är övertygad om att du är minst lika snygg nu. Så det så!

Flamman, det låter som att ni har en härlig dag uppe i norr. Synd att du måste vara inomhus bara.

• Ninnnis
    andbeyond skrev 2011-03-17 08:35:18 följande:
    Du får nog vänta till tisdag, tyvärr
  • Ninnnis

Leksi igen, skönt att A verkar vara på bättringsvägen.

Fru E, hur är det med vår favoritruvare idag?

• Hvidbrud

Ha ha! Har prövat att piffa till mig idag... Känner mig som en fågelskrämma! Flamman: jag är helt enig med dig, andra barnet gör kroppen till en katastrof! Jag är redan över 90... Hur ska detta sluta? Jag vet! Med världens gulligaste bebis=ok jag slutar väl gnälla då och skiner vidare som den heliga gral jag är...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård