• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

Födelsedagspresenter är jättesvårt! Jag fick en liten videokamera av maken nu när jag fyllde år, gamla var otymplig och sönder och vill ju gärna kunna filma Orvar nu framåt. Vi har massa filmer hemma sen jag och srran var små och det är så roligt att ha. Träd är roligt oxå, men beror ju på lite hur man bor. Ska fundera på mer inatt...

• Norrskensflamman

Hvidis: Underbara nyheter

Fru Sy: Onödig kommentar verkligen av mamma, bra att du tog fast henne där och att ni redde ut det.

Stooooor kram till Fru E

Villemoa; jag är helt övertygad om att du är jättefin oavsett. Och innan resan i juni kommer du vara en riktig hottie, promenader med barnvagn gör susen

Lanovia: jag har också funderat hur det går för dig och maken, om han mår bättre nu?

Min make mår si så där. Märker en liten nergång igen. Få se vart den tar vägen. Om vädret blir fint i helgen ska vi åka iväg över dagen och åka slalom med flickorna, kanske det kan muntra upp honom.

Igår sov jag hela j-a kvällen ! T o K ringde mig på jobbet och beställde pizza (!). Så jag åkte förbi och hämtade. Sen var jag så mätt att jag dånade av i soffan. Steg bara upp och nattade barnen, gjorde en matlåda med makaroner och köpesköttbullar till maken och sen gick jag och la mig igen. Har sovit som en stock hela natten! Snacka om att jag måste ha legat fetminus på sovkontot. Nu känner jag mig som människa igen

• Norrskensflamman

Födelsedagspresenter som jag uppskattat: Massage, manikyr, pedikyr, biobiljetter för två inkl. barnpassning, presentkort på kläder, videokamera.
    Just nu skulle jag vilja ha en sån där manick som Blomman har, som man pressar ur saften på frukt o grönt.
    Josmaskinen ni vet.

• Norrskensflamman

Rhodos... gud så härligt.
    Jag skulle så vilja åka nånstans med maken o flickorna till sommaren, men maken vill inte/har inte råd. Jag skulle ändå kunna tänka mig att åka en vecka till sol o bad ensam med tjejerna. Men jag tror inte jag fixar det ekonomiskt ska jag vara ärlig. Det här med bilreparationen var en oväntad utgift som påverkar mina planer
    Sen behöver vi fixa klinkers på golvet i tvättstugan och det måste bli under våren. Ett par tre tusen drar det iväg på i material. Jobbet gör maken.

• Villemoa

Flamman; tack för orden! Hoppas också på att va en hottie till juni Hoppas du får lite extra klirr i kassan på nåt sätt så du kan komma iväg med flickorna! Det är fasligt vad otur du haft med bilen!

• Ninnnis

Fru Sy, vilken onödig och obetänksam kommentar från din mamma. Bra att du ringde upp och redde ut det.

Villemoa, åh vad härligt med resa till Rhodos!

Lanovia, så duktiga ni är som fixar och donar.

Flamman, bilutgifter är verkligen skittråkiga. Ni kanske kan hitta någon billig sista minuten? Eller bara ta en weekend någonstans? Hoppas inte maken dippar allt för djupt innan nästa läkarbesök.

Hvidis, kan du inte önska dig en upplevelse (konsert, middag, bio etc) inklusive barnvakt tillsammans med maken? Om ni hinner göra det innan Elvis kommer kan de kanske passa E under tiden?

• Ninnnis
    Fru E skrev 2011-03-17 20:53:28 följande:
    *behövs kramar nu så tack  *
    Kramar lite extra på Fru E   <`=== ===´> 
  • Villemoa

Här har Moa blivit sjuk igen! Hon har 39.9 i feber så hon pinade i sig Alvedon utblandat med lite läsk nyss. Sen fick hon, till sin stora glädje, en Piggelin som belöning För två veckor sen hade hon ögoninflammation och så nu detta. Jag undrar om det finns nåt samband. Funderar på om vi inte ska ta henne till vårdcentralen sen så en läkare får titta på henne. Hon säger att hon har ont i halsen också.

• Hvidbrud

39,9*! Lilla Moa då! Då får man verkligen lov att äta piggelin! Stackars lilla gumman (och stackars lilla mamman! Hoppas att det går över snart och att det inte smittar er andra)
    Kansle bara att be läkaren att kolla på henne, nu när det har varit så mycket sjukdom på det sista.
    På lilla e's dagis har de också haft ovanligt mycket sjukdom denna vintern. Magsjukor från både uppe och nere och vattenkoppor och feber hosta och lunginflammation. Kanske är det för att det varit en lång och kall vinter att barnen inte kommer ut i friska luften lika mycket som vanligt och istället fårvara nära varandra och hosta på varandra?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård