• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

Haha mina inlägg kommer alltid i stim!

Ninnnis: vilken petite och fin mage du har!

Nä nu måste jag nog sätta en pizzadeg så den är färdig tills maken är hemma med Moa, har slöat duktigt hela dagen här, fick inte på mig kläder förrän vid 14-tiden

• muggles

Glömde: en extra kram till EA - som alltid!

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-03-18 16:02:58 följande:
    Ninnnis: vilken petite och fin mage du har!
    Tack!

Grattis till vecka 30! Tänk att det har gått så bra efter allt ni har gått igenom. Hoppas Ada & Beda stannar inne minst fyra veckor till
  • Heloise
    Villemoa skrev 2011-03-17 20:03:42 följande:
    Heloise; klart att Elise ska ha två klänningar, även om du KAN välja har tittat på samma klänningar till Ellie
    Den blå är fantastiskt fin faktiskt, men den med små byxor till är ju bedårande Måste säga att den vita med tyll under också är fin, hmm kanske 3 klänningar?
  • Heloise

Fru E: kramar!

Nnnis: lilla vovven, och usch för skitdagar! Men du, magen din är helt bedårande söt. Hoppas ni får det bra hos bästisen och på Ullared.

Fru Sy: Din mage är också otroligt fin! Förstår att du längtar efter Orvar.

Muggles: grattis till 30v!!!!!!!!!!!!!

Hvidis: en natt på hotell med mannen och en god middag kanske

Flamman: Jag önskar verkligen att jag kunde trycka in min lekamen i en sån fin bikini, men jag är en baddräktstjej( glad att det är inne, typ, igen) och räkor/fredag= vittvin!

Villemoa: stackars lilla Moa, jag hoppas hon kryar på sig lilla prinsessan, och du jag tror nog att hennes mamma kan visa sig i bikini och slipper häcka i vassen

Vi har Elise i bak, har inte provat att köra själv än, en av oss sitter ibak och håller koll på henne, hon har ju haft lite problem med att sitta i bilbarnsstolen, typ 50% i saturation( inte bra alls) i början. Men nu går det fint, klarade 3 timmar i bilen utan att sjunka under 95% i saturation. Ska väl försöka mig på att åka iväg själv när isen försvunnit. Men vi bor så centralt att jag har bussen utanför huset( mer eller mindre) och det tar 10-15 min ner till stan och till sjukhuset. Finns liksom ingen poäng att köra ner då, dessutom så kommer jag kunna gå till stan så fort all is är borta.

Utomlands, vad tror ni är det läge att åka iväg en vecka eller två med Elise i slutet av aug början av sep? Då är hon ju runt 8 mån korr ålder, det är inte troligt att hon kommer att kunna krypa då, eftersom de flesta pws barn är lite senare med kryp-stå-gå än "vanliga" barn. Skulle verkligen behöva komma bort, få sola och bara ta det lugnt.

Idag har vi bara varit inne och njutit av att städa( jag) och av att ligga i babygymmet och nästan nå figurerna och nästa kunna vända sig( Elise), och nu är det dags för middag, rotsaksgratäng med helstekt ryggbiff och en balsamvinäger/honungssky med tomater. Har ett gott rödvin till det på luftning och m jag har tur så får Elise sussa i hallen medans mamma och pappa har lite vuxenskoj

• Fru sy

Muggles: Redan  v. 30, vad härligt!! GRATTIS!! Tack för tankarna kring airbag, låter ju klokt det du skriver oxå. Vi får väl helt enkelt se hur det blir när Orvar är född, blir ju inte att jag ger mig ut på äventyr med bilen den första tiden ändå. Tack även för tankr kring storlek i kläderna, får får nog inskaffa nga små plagg till tror jag. Hoppas på sömnad av filt nästa helg

• Fru E

Lanovia-Ö är kliniken helt enkelt

TACK för alla kramar de värmer verkligen, förhoppningsvis kan jag bli lite lugnare dagarna framöver om det går som det ska.

Nu ligger äntligen våra köksluckor i hallen och monteras upp imorgon!

Flamman-klart vinet ska öppnas ikväll det är ju freeeeeeeedag!

• Heloise

GAP har lagt till shipping till sverige!

Jag är överlycklig

Ni som väntar pojkar, ta en titt på baby boy avdelningen, jag dregglar av ha-begär, måste försöka göra en till bebbe asap Fast baby girl avdelningen gick inte heller av för hackor, och maternity... fan oxå jag vill vara gravid och ha fina gap klänningar

www.gap.com/browse/category.do

• Fru sy

Heloise: Låter mysigt med lite planer på resa, hoppas ni kan komma iväg! Er dag låter mysig, hoppas Elise sover en stund i hallen så mamman och pappan kan få lite vuxenskoj. Det är något vi längtar efter här oxå, men om någon vecka så

• Fru sy

Nu kommer jag med nästa fundering... känns som jag har några att beta av nu då det börjat snurra mkt funderar i huvudet nu när det börjar bli nära.

Hur tänkte ni med amningsbh, är det ngt jag borde inskaffa innan det är dags. Vår bm sa typ att vi behöver ingenting, men ibland känns det som hon bara säger saker för att lugna oss och kanske inte det smidigaste. Sen sägs det ju att brösten ändrar storlek mkt så det inte är bra att köpa innan. Men nu när jag pratat med en del kompisar och mamma precis så sa hon att det måste jag typ ha, för det andra bröstet kommer typ spruta när man ammar det ena. Hur har ni gjort, är det ngt ni fixat innan eller ska man fixa det sen?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård