• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Idag har vi haft en kanon dag. Började med att vi gick 1h för att köpa drömsemla på 7eleven, men de var slut så vi köpte glass och gick sedan 1h hem i solen, så gött!
    Sedan har vi haft besök av en kompis och därefter pillat på skruttans rum så att det i alla fall börjar likna ett barnrum. innan har spjälsängen stått mitt på golvet med alla möjlig skit inslängd runtomkring. Nu börjar det likna det rum det faktiskt är, men än mycket att pilla med.
    Men det får vi ta imorgon.

• Fru sy
    Hvidbrud skrev 2011-03-15 20:06:12 följande:
    Fru sy: 1998g!
    Då har ju Elvis blivit riktigt stor nu! Orvar beräknades ju väga 1900g för knappt två veckor sedan så han borde ju väga väl 2 kg nu. Hur är det, är du två veckor efter mig? Hur stor var E när hon föddes?
  • andbeyond

Lanovia: japp, jag smyger omkring Verkar verkligen som du haft en underbar dag. Hoppas den där drömsemlan kommer på plats också framöver. Ska nog beställa hem semlor med maken imorgon.

Hvidis: du är inboxad!

• Hvidbrud

Fru sy: han ligger mitt på normalkurvan. Blev beräknad till 3500 till bf. E vägde 3400 i v 38!

• Leksi

Halloj tråden!

Phu, har precis läst ikapp alla inlägg sen i torsdags...!

Vi har haft det sjukt jobbigt de senaste dagarna (bokstavligt talat). Är så trött. Vi har varit på akuten 3 gånger med Alfred sedan i söndags och andats ventolin/adrenalin (och innan dess var han "vanligt" förkyld=dålig sömn). Först pratade de om förkylningsastma som kunde utvecklas till astma, att vi skulle förbereda oss på att göra oss av med katterna etc. Skitjobbigt!! Men nu är de rätt säkra på att han har RS-viruset och även om det låter lite konstigt så känns det som en lättnad! Det är ju bara farligt för riktigt små bebisar och A har ju hunnit bli 10 månader nu. Dessutom fick vi äntligen medicin utskrivet idag som vi kan ge hemma så vi slipper åka till sjukhuset (1½h i bil tur och retur). Jag ser ljuset i tunneln!

Grattis Fru Sy till att du äntligen får sitta upp lite! Och så skönt att din pappas operation gick bra!

Håller tummar & tår för Fru E's ruvning. Önskar av hela mitt hjärta att det är er tur nu!

Hoppas också allt är bra med lille Elvis och att det bara var något tillfälligt knas med hjärtat. Kram Hvidis!

• Leksi
    lanovia 08 skrev 2011-03-15 20:09:42 följande:
    Usch vad segt Andbeyond, vet hur det är. Gick över 6 dagar och det var de 6 längsta någonsin.
    Käka pasta det gjorde jag, då är du toppformad och bra sedan.
    Jag gick 16 dagar över tiden... Fast jag behövde den extra tiden för att känna mig helt redo, eller den sista veckan kunde han ju gärna fått komma spontant istället för att det skulle bli igångsättning men det gick ju bra det med.

Hoppas din lilla tösabit kommer snart Andbeyond! Nalle
  • Leksi

Vad skönt att du mår bättre nu Flamman även om allt inte är tipptopp. Synd att ni inte får komma till läkaren NU när maken äntligen är med på tåget så att säga.

Bruttan, hur har det gått med din gallsten? När kommer stora flickorna hem?

Blommis, du har så helt rätt inställning tycker jag. Hoppas de snart lyckas hitta rätt medicindos mot sköldkörteln.

Imorgon ska jag till läkaren, den där tiden som ni övertygade mig om att boka... Känns lite nervöst men samtidigt ska det bli skönt att få avklarat. Hoppas bara läkaren är vettig.

Nej nu måste jag gå och sova. Vårt lilla barn har nämligen börjat vakna sisådär 5.30 och även om han är sjuk så är det full fart hela dagarna (tror ventolinet gör dem hyperaktiva ). Han har precis lärt sig krypa och att ställa sig upp mot saker så nu är det sannerligen slut på friden.

Natti natti

• Hvidbrud

Leksi/ åh, vad jobbigt att han har varit så sjuk!akuten tre ggr! Åh, känner för er. Kramar om!
    har en liten tjej som sovit i egen juniorsäng i eget rum i en vecka nu.. Hon tycker att detär aldeles lagom att komma in till oss lite i sex varje dag... Mamma! Sova! tubbie!=mamma, ligger du här och sover, up&p med dig, vi ska titta på teletubbies! (eller Pippi eller äta banan eller vad hon nu vaknat för) idag var de deo under armarna och bada. (hon följde med mig i duscwn igår och skulle kolla in alla rutiner som hör till. Kääm assittet tex... Nä, snart kommer hon och väcker mig, så jag får väl serill att sova lite nu. Godnatt alla godingar!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård