• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

    Jag fattar inte varför det skulle dö ut. Det enda skillnaden är gränssnittet. Annars är vi samma folk, samma babbel MEN med extra krydda eftersom fler vågar skriva mer om sig och allt runtikring eftersom det bara är vi som skriver som läser. Vill ni skriva inlägg i andra trådar på BT så gör det, BT finns kvar på sitt ställe. Vill ni skriva i den här tråden så gör det men utelämna vad som händer i den NYA tråden. Jag kommer inte kunna sitta här och där ch det är ju roligare att veta ännu mer om oss allihopa. Väl? 

    och smileysarna kan studsa och dansa och man kan klicka så man kommer till det första inlägget som man inte läst, istället för som här leta sig tillbaka 20 sidor.

    Systertråden finns ju kvar här, det är ju enklare att ha ett öppet fönster för båda än ränna emellan.  

    September är den enda (väl?) som är helanonym och jag hoppas ju att även du vill hänga med och outa dig i tryggare omgivning. 

    ****

    Så var klämmer skon?  

  • nennesjuttioåtta

    snartis, har du provat att logga in på de andra fälten? Vet att Oupsie hade samma problem

  • passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-28 15:47:07 följande:
    Men kom med nu över till den andra sidan, det ÄR INGET VI OCH DOM!
    Det är klart det kommer att bli!
    Vi som hänger i den nya. Vi som inte hängde med dit.

    Plattformen här och den nya har också olika förutsättningar och former, trots de likheter som finns. jag vet inte alls hur det här kommer att bli, men folk har under åren försvunnit från tråden av olika-antagligen oftast okända skäl. Det har man möjligen noterat, men inte mer än så. Sånt är livet. Nu har ett medvetet beslut fattats att några vill bryta sig ur den befintliga formen och fortsätta till en annan. Det är en helt annan slags förädring och helt andra-mycket mer påtagliga skäl att man mer medvetet väljer att gå med eller stanna kvar. Hur som helst, kommer man inte ifrån att det blir två grupper. Det är lätt att det blir så, att de av oss som inte hakar på, blir de som framstår som bakåtsträvande och tjuriga nej-sägare, med bakhasorna i backen. Även om det kanske inte alls är så det ligger till.
    Det är också lätt att rykten och antaganden sprids om varför någon antas ha velat si eller så.

    En av komponenterna i hur vi haft det hittills, är också antalet. Just att vi varit många, är ju också något som man sett både för och nackdelar med. En fördel är ju, att vi varit många nog för att det inte ska stå still. För få i en tråd blir lätt tråkigt, är min erfarenhet.
    Å andra sidan, kan ett slutet och tajt sällskap snacka väl så mycket...

    Jag tror helt enklet inte att gruppdynamik är så okomplicerad som andra här vill tro. Jag tror det finns delar och fenomen med vår hittillsvarande gemenskap som är svåra att se och definiera, och sådana vi kanse inte upptäcker förrän efteråt. och jag är inte alls så säker på att det "bara är att ändra tillbaka om man inte är nöjda"

    Det är att lura sig själv om man inte ser att igår tog något slut och det var ett medvetet val som påverkar alla, oavsett om alla ville eller ej. De som inte ville vara här just för att forumet är öppet, har helt klart avgjort och styrt åt sitt håll, och jag uppfattar att flera som egentligen lika gärna hängt kvar här, kommer att följa med, för att man inte vlll förlora sällskapet. Hur man än vrider och vänder på det, så förändras gruppen och därmed även plattformen. Själv har jag ingen lust alls idag att bryta upp och börja om. Jag håller på med tillräckligt på det privata planet, det här är min fristad och jag hänger kvar med min andra tråd och så får jag se. Det återstår att se vad som blir fortsättningen.

    Jag vill understryka att jag är helt lugn, inte upprörd och här flyter inget ont blod. Jag bara stilla noterar vad jag ser hända och funderar mina egna funderingar. Vad ja kommer fram till, får jag väl i värsta fall dryfta med mig själv...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Snartis

    Nenne: ska prova, men just nu får jag bara meddelandet att sidan finns inte.

  • passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-28 15:53:37 följande:
    ****

    Så var klämmer skon?  
    Det är det här jag menar!

    Jag har ingen sko som klämmer! Jag har ingen lust att framstå som en sådan heller. Jag var nöjd som det var-med för och nackdelar. Andra, som inte var det, var väl isåfall de med foten i kläm i skon? Men nu, när möjligheten finns att flytta över, så blir de av oss som inte gör det, de som framstår som missnöjda och motsträviga. Redan.

    Och om man inte vill en sak, uppfattas man gärna som sur eller avig, fast jag egentligen känner att jag ju var nöjd. Hajjar ni?Jag känner att jag skulle behöva severa ett bra nog argument för att inte vilja, mer än just att jag inte alls längtade bort härifrån från början. Men jag har inget.  Annat än att jag inte alls är så säker på att det blir som ni tror och hoppas. Men det vet jag ju inte alls. Jag har heller ingen lust att låta som en "Dä går aaaaaaldrig". För det går kanske alldlels utmärkt.

    Men flytta idag, tänker jag inte. Kanske en annan dag.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Hög tid att gå till ICA och lura ut en middag, så det blir mat den här sidan midnatt...

    Köttsoppa och gott bröd kanske?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

    PB Jag förstår, alldeles utmärkt. Men det var inte menat som att det var du som var tjurig utan JAG är ju det för jag vill ju att alla följer med och trodde inte det skulle bli så svårt eftersom jag själv bara ser fördelar och ett annat utseende som enda nyhet.

  • nennesjuttioåtta

    Jaja. Vi får väl se om vi ses. Ni vet var ni hittar oss. Hoppas jag.

    Btw, VUL såg bra ut, den vinkade och petade sig i näsan.

    Over and out. 

  • kängu

    Kan ngn inboxa mig hur sjutton jag kommer åt den stängda tråden för jag har igen aning hörni

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!