• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Okej, nu har jag nog fått till det iaf
    Oupsie, du får hålla koll på FruCicci nu

• BrudSommar2006

Cicci, vad roligt att det verkar ordna sig med jobbet!!!

Själv har jag ju just gått ner i tid, plus att jag varit sjuk själv med karensdagar, plus att barnen varit sjuka mycket med Vabb som påföljd så lönen den här månaden var ju inte så munter precis... Då kommer så klart nästa faktura för Iris ridning på 2 660 kr neddimpandes, jaha ja.

• fru AM

Grattis till nytt jobb, Cicci! Du är på G!

Köpte Fixoverall till H även i år (L kan ha förra årts fortfarande) Funkar de inte hela säsongen så ordnar det sig säkert på något sätt. Nu är jag mest på jakt efter vinterstövlar till H. Tycker de flesta modeller verkar så svåra att få ner den lilla ovilliga foten i - han har dessutom smala fötter och behöver kanske en något smalare känga. Klurigt. Till L hittade vi denna variant - första gången hon verkligen storgillat sina nya vinterstövlar :

Oj - blev ju nästan naturlig storlek Liten och diskret ... 

• fru AM

Vi har förresten bokat Amsterdamhotell nu:
    http://www.estherea.nl/index.php?lg=en

Maken ville absolut ha kanalutsikt. Han är ju den av oss som varit i Amstedam (bodde i NL med sitt ex i några år) så jag lät honom fälla avgörandet. Blir nog bra. Ska bli så skönt att komma iväg bara vi två. Lyx att få många timmar tillsammans utan "störande momment" i omgivningen ... 

• snaily
    Oupsie skrev 2011-09-27 11:13:39 följande:
    Angående att bebisbubbla, vi bor ju en bit från våra familjer och även många av våra vänner bor en bra bit härifrån, så vi kände aldrig att det blev för mycket besök. Snarare tvärtom, att vi gärna ville visa upp vår bebis men hade ingen att visa henne för . Fast samtidigt så mådde jag ju inte så himla bra, så på så vis blev det nog ganska lagom på det här viset.
    Samma var det för oss! Jag ville inget hellre än att få mamma på besök precis i början men hon var ju sjuk plus bodde långt borta. Syrran kom när Y var tre veckor tror jag, och det kändes självklart att de skulle få komma. Däremot nekade vi makens jobbarkompisar flera gånger har jag för mig (de var väldigt "på" tidigt), jag mådde ju riktigt uselt i början vilket påverkade mitt "bubblande" rätt länge. Alldeles i början SKULLE man ju annars kunnat flängt runt en del då Y faktiskt sov en del och åt nästan var som helst (fast då ville jag ju inte för jag var deprimerad) men redan vid 8 veckors ålder blev jag ju begränsad av att hon behövde lugn och ro vid amning. Först lugn och ro, sen krävde hon en säng, och ännu lite senare var det bara sängen hemma som dög. Och eftersom hon ätit så sparsamt av annan mat så blir det ju rätt begränsande när man bara kan amma hemma...

Cicci
    Grattis till tjänsten, vad kul! (Mitt tangentbord ville byta ut l:et i kul mot ett k, ha ha)
  • Snorkfröken77

Här kommer ett gumman-i -lådan-inlägg...
    Jag behöver era råd, vet inte hur jag ska bete mig...

Mötte delar av min nya föräldragrupp för några veckor sedan, det var bara tre mammor som alla var typ 10 år yngre och inte så lika mig på något sätt...Men det var jättetrevligt och vi pratade alla och hade trevligt, vi bestämde oss för att lägga till varandra på FB för att kunna hålla kontakten och hitta på saker.
    Samma kväll letade jag reda på dem och de hade alla godkänt tills dagen efter.
    Sen veckan efter skickade jag ett meddelande och skrev att de gärna fick höra av sig om de skulle hitta på något ( de hade ju umgåtts innan jag träffade dem). Inget svar från någon av dem.
    Det gick en vecka till och jag skickade ett nytt meddelande att jag tänkte gå på babysång den och den dagen den tiden och frågade om någon av dem skulle gå? Ingen svarade. Och jag gick aldrig dit.
    Sedan ser i deras statusuppdateringar att de träffats hemma hos en av dem.
    Nu idag har en av dem skrivit i sin status att hon och en av de andra tjerna varit på babysång...
    Jag fattar ingenting?! Om de inte vill umgås med mig varför lägga till mig på FB, och varför kan man inte svara lite hövligt att man har inte tid eller lust eller nåt sånt, men att bara totalignorera? Jag blir skitledsen och känner att jag förlorat en till föräldragrupp (som jag sett framemot så)
    Sen börjar paranoian, känner någon av dem i nya gruppen någon i gamla gruppen som pratat skit om mig(typ att jag är psykiskt instabil pga mitt utbrott i våras över artikeln i tidningen)
    Jag känner mig mobbad och det gör ont i magen Nästa vecka har vi babymassage på BVC hela gänget och jag tycker det känns skitjobbigt att gå dit när det är som det är.
    Vad ska jag göra? Ta bort dem från FB och låtsas att vi aldrig setts? Eller ska jag inboxa och fråga vad som händer? (och ev spä på ev rykten om mig som psykiskt labil?)
    Usch jag mår skit över det här...

• Snorkfröken77

Till saken hör att jag har knappt några vänner här i hålan, vi flyttade hit för ca 5 år sen och jobbar i en annan stad så att få barn var en förhoppning från min sida att lära känna lite nya kompisar. Och i förra gruppen träffade jag ju en tjej som jag klickade direkt med och som är jättetrevlig och gullig, men hon fick ju all skit i våras, så den relationen är nog förstörd tyvärr

• Lapinette

AM - kollade och såg att det där hotellet har fått jättebra recensioner. Vad härligt!

Cicci - ett jättestort grattis! Skönt att det lönat sig att stanna så länge hos din arbetsgivare.

Själv har jag haft en intensiv morgon med att boka hotell i Italien (skidresa). Maken fick välja och valde lyx ... han står för mellanskillnaden. Sen ut till kundmöte och på vägen smsar maken att min pappa är på skype dvs. hemma. Blir jätteförvånad för när jag pratade med honom i söndags lät han knappt kapabel till något. Så nu har jag också pratat med pappa och han är hemma för dagen för att betala räkningar etc. Fattar inte att de släpper ut honom. Han ska tillbaks ikväll och sen blir det att sy om såret då han har fått en infektion. Dock så pratar han lite bättre (har inte fått tillbaka rösten än) och var verkligen positiv! Nu hoppas jag att det går åt rätt håll.

• Lapinette

Snorkis - vad trist! Och som du säger varför lägga till dig om du sedan inte blir inbjuden. Önskar så att jag kunde säga "skit i dem" men jag förstår att du bryr dig och speciellt om du inte har så många vänner där ni bor. KRAM

• Liten med Mindre

Snorkis - jättesvårt läge. Kan du inte prata med BVC, som väl känner lite av din historia, och be dem höra sig för lite diskret?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!