• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

    hehehe, ja de där recepten jag länkade till såg ju jättenyttiga ut... Men det är klart, det kanske är själva energin man är ute efter?

  • Ore

    PB: Jag har inte provat själv, men jag tror det är det här receptet jag plockade fram åt mamma någon gång (och de blev goda!) http://www.tasteline.com/Recept/Energibars

    Hon har förresten formar till dem, från Tupperware - tror jag. Överkurs, säger jag

    Heja dig med morgonpromenaderna! Det ÄR faktiskt jätteskönt att gå ut på morgonen, man vaknar till på ett jättebra sätt i den friska luften. Så om du bara ger dig den på att gå upp när klockan ringer, så tror jag att du vänjer dig ganska snabbt...

    Hattis: Att amningen inte går på räls är nästan mer regel än undantag, tycker jag det verkar som. Jag hörde/läste att det var högst normalt att det tog två månader innan man kunde vänta sig att det "bara funkade". Stämde rätt bra på mig!

  • Ore

    Och banan ÄR faktiskt suveränt, måste jag säga. Men gillar inte sonen det, så gör han ju inte. Det är annars både energirikt och lättsmält...

    Själv är jag svag för Swebars, med mintchokladsmak... Inte för att jag äter dem jätteofta, men om det är tight om tid innan träningen och jag måste få i mig något snabbt så blir det sådana. Smakar after eight, och känns mer som en godisbar än de flesta andra energibars som finns...

  • Ore

    AM: Lycka till idag!  (snippsnippandet gjorde min svägerska för något drygt år sedan, hon hade då ganska rejält ont i magen några dagar efteråt, sa hon)

  • Mopedvin

    Nenne- lycka till! Vilken bm har du? (du kan inboxa mig), blir dwt vul idag?
    lycka till idag AM!
    nu har jag fått telis mailadress så idag ska jag försöka skicka bilder! Så snart kliver jag ut ur garderoben

  • nennesjuttioåtta

    hey, min man fyller år nästa vecka. WHAT TO DOOOOOOOO? Vad ger man en som bara önskar sig en ny cykel (för han har ju bara 4) för sisådär 30 000? Vaniljfudge?

  • Ore

    Nenne: Ett par nya trampor till en cykel? (en kompis till mig fick ett par röda trampor i present från sin cykelgalne dåvarande sambo...) Eller något helt annat, en trevlig upplevelse av något slag? Dig själv inslagen i något riktigt snyggt?

  • muggles
    fru AM skrev 2011-09-22 15:33:37 följande:
    Man ska bara akta sig noga för att googla på ingreppet ... *borde jag ha låtit bli* Hoppas jag överlever!
    Nu blir det mkt reklam för knips-knips-klinikern haha!
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-09-23 09:41:43 följande:
    hey, min man fyller år nästa vecka. WHAT TO DOOOOOOOO? Vad ger man en som bara önskar sig en ny cykel (för han har ju bara 4) för sisådär 30 000? Vaniljfudge?
    Presentkort på en cykelaffär? En ringklocka?

    PB
    Heja morgonpromenaden! Fast det är ju lite lättare att komma igång med sånt på våren och sommaren tycker jag, när det inte är så förbaskat mörkt ute. Jag hade en period då jag gick långt med hunden på morgonen innan skolan, det var faktiskt väldigt skönt. Men det var länge sen nu.

    Liten
    Spännande med ev "forumtillverkning"! Snällt av din man!
  • muggles
    Tinga skrev 2011-09-22 21:35:56 följande:
    Apropå mat, så kan jag berätta att jag ikväll hade en upplevelse som nästan gav mig gåshud på armarna - vi satt tillsammans hela familjen och åt middag, och alla åt samma mat. Vi hade potatisbullar och lingon med stekt korv, och Piff åt en halv prinskorv och några bitar potatisbulle utan att kväljas eller sätta i halsen det minsta. Det känns helt fantastiskt, i vår värld, att verkligen kunna sitta tillsammans och äta en måltid.
    Gud vad roligt! Det känns som att det kommer att ordna sig det här... Ibland får man bara tänka tvärt om (tänker på pytteportionerna) men det är inte alltid så lätt, man fastnar liksom. Grattis!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!