• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    viktualia skrev 2011-09-21 21:41:38 följande:
    frågan har f ö diskuterats några dagar, men jag har inte lyckats samla mig till formulering av de olika dimensionerna förrän nu. Och det är fullständigt självpåtagen uppgift som jag ägnar mig åt!
    Okej, då är i varje fall jag taksam att diskussionen blir känd här-där vi ju är och trådar, menar jag.
    Jag har inte sett ett knyst om det i tråden, om jag inte är blind? Om det redan diskuterats i flera dagar, har ni kanske också kommit fra till ett majoritetsbaserat beslut? Att pröva Litens makes variant, eller? För isåfall är det ju mest kvar att se hur det praktiskt löses och ingen större idé att diskutera vidare, ifall ni redan hunnit uttömma ämnet?

    Jag menar inte att låta sur eller avig här nu, utan undrar bara hur långt ni kommit, så allt inte upprepas hundra gånger? Det var därför jag undrade ifall jag är typ den enda som inte visste om diskussionen, för isåfall blir det ju verkligen omtagning ifall jag ska ha den i efterhand. Skillnad ifall det kanske är 15 av 40 eller något som inte är med  den gruppen.

    Är tanken att den här tråden överges då, eller har ni tänkt parallella världar-och en fb-grupp för BT-folk dessutom?  Själv hänger jag ju här även i den andra tråden, så jag lär inte säg upp mitt medlemskap på bt eller så, men jag har inga svårigheter att förstå argumenten för att ha ett stängt ställe att umgås på, även om jag inte är säker på att umgänget där blir vad man kanske hoppas på.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Men herregud hur jag stavar! Jag är ap-trött och håller på att bli förkyld känner jag-lagom till min resa och finmiddag.Rynkar på näsan Det är bäst jag lägger mig. trådlivets vara och former får jag se vad ni sagt mer om i morgon. Eller förresten! imorgon ska jag ju åka som ett skållat troll hela dagen, så jag kanske inte alls kikar in då. Ni kommer säkert på något smart. Jag lär haka fast i er på ena sättet eller andra.

    Natti natti tråden!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

    Tack Pb för input! Får se om sonen tar upp ämnet något mer, eller om vi pratar mer om det någon annan gång.. Nu precis känns det mest " tjatigt" om jag skulle ta upp det igen..

    Ang FB-diskussionen så tror/tycker jag att det inte har kommit upp några nya argument varken för eller emot, som inte tidigare har diskuterats i tråden (med lite jämna mellanrum).. Skillnaden är väl möjligen då att förslaget att göra "tvärtom" mot vad som hittills blivit, alltså att vi testar ett stängt forum.. Fungerar det inte som tänkt, så finns alltid möjligheten att gå tillbaka till BT.. Så har jag tolkat det.. Och jag (man kan juh bara prata för sig själv, men gissar att fler/de flesta håller med) vill juh att tråden ska finnas kvar.. Oavsett hur det praktiskt ska lösas..

    Drömde förresten om flera av er i natt! Fast inte ens er som jag har träffat såg ut som ni gör.. Gissar att det har att göra med dessa vara/inte vara diskussioner om trådens framtid..

  • Izzie

    Hej i tråden! Tänkte bara snabbt uppdatera... Hade ju tid på förlossningen igår för ny koll om ev igångsättning, men värkarna drog igång av sig själva vid två på natten. Vi åkte in vid fem på morgonen då värkarna accelererat i både styrka o frekvens. Fick tyvärr en upprepning av förlossningen med Matilda. Mardröm åter igen och akut snitt på slutet. Superjobbigt! Men nu är hon iaf ute! Det blev en liten prinsessa! Jag som var så säker på kille den här gången med  Kram till er alla!

  • Ore

    GRATTIS Izzie, men uj vad jobbigt att det inte blev en bättre förlossning den här gången...


    KRAM till hela familjen!

  • Ore

    PB: Argumenten har inte direkt varit "nya", utan det är samma. Förlorar tråden livskraft på att gå över till ett stängt forum, eller ökar livskraften för att folk har möjlighet att vara öppnare? Det är väl huvudargumenten, i alla fall. Och det var inte någons mening att det skulle pågå en diskussion utan allas vetskap, och det påpekades även på FB att alla inte har tillgång dit, och därmed inte kan tycka till men alla var överens om att ni självklart har lika mycket att säga till om och ska få ge er input innan ett beslut tas.

    Initiativet till diskussionen där togs av Vickan, för att vi skulle få till en omröstning och komma vidare med frågan. Det är ju folk som upplever sig väldigt begränsade av att vi har en öppen tråd, så frågan är om vi ska värna den gemenskapen vi har med alla som är här nu och försöka fördjupa den (vilket då talar för ett stängt forum), där vi dock vet att vi kanske går miste om nya intressanta personligheter som kommer in i tråden.

    Förresten, Mopedvin, har du fått Telis adress så du kan maila bild till galleriet? 

  • MSW

    Åh Izzie!! Stort grattis till ännu en fin prinsessa!! Tråkigt (futtigt ord) att det blev en repris av förra förlossningen! Mys på med familjen nu!!

    Men.....? Vänta nu...? Är det jag på tur nu då?? Eller har jag glömt ngn? (Ber isf hemskt mycket om ursäkt..)

  • Ore

    MSW: Tror det är du härnäst


    Är inte BF-listan väldans kort nu för tiden, förresten? Efter MSW så är det... Nenne? Eller är jag totalt glömsk, och missar någon?

  • MSW

    Ore: Shit! Dags att inse att det inte är en hel evighet kvar kanske..? jag tror också att BF-listan är väldigt kort..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!