• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    _koko_ skrev 2011-01-10 09:39:30 följande:
    Jag behöver hjälp!! Vår angelcare blöjhink har gått sönder och jag skulle vilja be någon i tråden som också har en sån att ta ett par bilder på hur själva plastgrejjerna inuti sitter ihop, för jag får inte till det! Fjädern har lossnat och hur jag än försöker blir det inte rätt... Har googlar men hittar bara bilder på utsidan och blöjpåsarna... Stort tack på förhand.
    Jag har varit i samma sits och efter LÅNGT klurande fick jag ihop den (maken gick bet ). JAg ska fota - återkommer!
  • fru AM

    Nu har jag i a f mailat bilderna. Hoppas du får ihop hinken. Annars kan ni faktiskt få våran. Vi använder den inte längre.

  • Lapinette

    Liten - låter jobbigt med psykbryt och gråt på jobbet. Hoppas det snart känns bättre.

    Hattis - säger som alla andra tidigare - SÖK! Du kommer annars sitta som mig efteråt och ångra att du bara låtit åren gå.

    BS - grattis Astrid!

    Tinga - superfint skrivet om Piff och Puff. Jättetrevligt att läsa så här på morgonkvisten.

    Telis - hoppas din första dag på nya jobbet inte var allt för smärtsam.

    Mugglan - tänker på er! KRAM

  • Fossing77

    Jösses! Ni hinner uppdatera mer än till och med jag hinner läsa! :)

    Skickar lite kramar till er som behöver från ett slaskigt D-fors där vi i morse försov oss så Elliot blev sen till skolan. Mira-mojset fick feber igår kväll och har spenderat natten som en liten kamin fastsnuttad på mamman i sängen. Vi som skulle försöka styra över henne på flaska även på natten med start igår, fick lägga om strategin. Inte kan man ta bröstet från en sjukling heller. Så hon har snuttat och sovit, jag har mest inte sovit. ;)

    Jag försöker få lite hum och vilka ni är som stöttar varandra så fint här, så om jag snokar förbi er profil och inte skriver i gästboken så har jag fått en släng av ärthjärna (händer konstant och jag skyller allt på amning och förvirrad hjärna i allmänhet). :) Jag är alltså inte hemlig av otrevlighet.

    Kram på er!

  • Lapinette

    Fossing - förstår om det blir snurrigt med alla som skriver här. Som du nog redan förstått så är vi ett gäng som har hängt här ganska så länge. Vissa av oss har skrivit här sedan sommaren 2006. Så blir inte rädd av att det ibland rasslar iväg (sidantalet) utan det är bara försöka hänga på. Välkommen!

  • Fossing77
    Lapinette skrev 2011-01-10 11:10:37 följande:
    Fossing - förstår om det blir snurrigt med alla som skriver här. Som du nog redan förstått så är vi ett gäng som har hängt här ganska så länge. Vissa av oss har skrivit här sedan sommaren 2006. Så blir inte rädd av att det ibland rasslar iväg (sidantalet) utan det är bara försöka hänga på. Välkommen!
    tro mig... jag försöker ;)
  • Tinga

    Tack för alla fina ord om mina små texter om Piff & Puff. Egentligen borde man skriva sådana lite då och då, åtminstone för sin egen skull. Ibland är det bra att påminna sig själv om alla bra sidor ens barn faktiskt har. Kanske skulle läsa dem för sig själv en måndagsmorgon när man har världen (eller iallafal barnen ) emot sig. Fast imorse gick det faktiskt fint, men jag valde att inte ta overallstriden idag. Om Piff & Puff själva skulle få välja skulle de aldrig ha overaller på sig, men idag fick de slippa eftersom det var 0-gradigt och vi tog bilen till dagis.

    Liten - hoppas att du snart kan vara på jobbet utan att tårarna svämmar över. Kram!

  • Parnassia

    Nu är klockan i princip 13. Håller tummarna så att de vitnar.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!