• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

    Appropå klädkassar: Det är ingen som har en vinteroverall i stl 74 att sälja? Jag har en i stl 80 som jag trodde skulle passa för lill-prinsen att ärva, men han är ju så liiiiten, så han kommer drunkna i den. Än så länge använder jag P&Ps suveräna fleeceoverall, men den är ju inget att åka pulka i direkt.

    Faktum är att lillen är så liten att jag fick tid för en extra vägning av honom. Han vägde inte ens 8kg på 8mån-kontrollen. (Han vägde 4,1kg när han föddes). Så nu har jag mat- och sovschema för att hinna få i honom så mycket mat jag kan på en dag. Lustigt nog kommer AWs teorier och metoder alltid tillbaka och biter mig i ändan om jag försöker ignorera dem...

    Bra jobbat med sömnen förresten, Liten! Vi har ju haft väldiga problem med lill-prinsen som verkar vara en otrygg sort. När jag provat det mesta läste jag på om Sova hela natten, styrkt av att det gått så bra för dig. Jag insåg att det inte varit nån bra idé att ha gett honom vatten när han vaknade, för han måste ju trott att han inte kunde somna om utan det då, så jag slutade med det OCH tog bort nappen. Det senare var nog dock ett misstag, eller så hade vi bara otur med att han blev förkyld i samma veva, för han kunde verkligen inte glömma den så fjärde natten fick han tillbaka den. Skitnöjd blev han den lille spjuvern! Men din lilleman använder inte napp eller? Just nu har vi 3-4 uppvak per natt och det får vara ok för nu med tanke på hur det varit.

  • viktualia

    Grattis Snaily - hoppas att hastigheten på ankomsten av Yngla inte var läskig utan att ni alla mår prima. Såg på fejjan att ett namn på Yngla nämndes och det är fint (om det nu stämmer). KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

    Bombdåd i Sthlm - fy faaaaan...  finner inga ord...

  • Fru E

    Vickan-du har inte lust att inboxa Ynglas namn till mig, FB vägrare som jag är

  • smint

    MSW: Jag har BF 25/1. 

    Ja den där sprängningen var ju hemsk.. förstå vad illa det kunde gått.. 

    Sega efter julfest hos kompis igår, vi har ätit frukost i sängen och sett på inception, typisk film för min sambo men jag har lite svårt för sådana filmer, men den var vannsinnigt snyggt gjord  Skall straxt hämta hem dottern från farmor, skönt att ha dom på gång avstånd. Ljuvlig vinterdag med sol och snö.

    Vänner: Skall kolla om jag har en vinteroverall, men i så fall är den brun botten med rutor på, svagt rosa kanter på kanterna har jag för mig att rutorna ev är.. tror den är i strl 74..  

  • Hattis

    Sticker som hastigast in näsan här och vad ser jag - Yngla har kommit! Grattis Snigeln med familj Där ser man, det behöver inte alltid dra ut på tiden.

  • Klockarbol

    Välkommen Yngla Hjärta

    Och stort grattis till Snigelfamiljen!

    Äldsta dottern flyger till London i morgon bitti (sover hos vännen som åker med och var pappa skjutsar till Arlanda) så här har fixats kartutskrift med info om var svenska ambassaden och svenska kyrkan i London finns + tillhörande kontakuppgifter. Då vet man att dom åtminstone vet vart dom ska ta vägen om det skulle behövas.

    Arg yngsta ska förpassas i badkaret så hon är både varm och torr innan kvällens ridlektion (ridningen är så sent så det hinns inte badas efteråt och i går skrek hon som en stucken gris när jag nämnde badkaret! Har jag sagt att hon är 8 nästan 9 år?....)

    Mot badkaret!

  • passionsblomman

    Himmel vilken fart det blev på Yngla då! Hon måste ju varit helt på G mitt i min hejjaramsa ju, där arla morgonstund, eller sen vargtimme vilket man vill.


    STORT GRATTIS HELA FAMILJEN!!! Och VÄLKOMMEN lilla Yngla!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Åh vad kul att se dig Vänner! Haha, jo du har minsann fullt upp med en pratglad prins och en lill-prins dessutom. Jag HÖR verkligen precis hur han sa, exakt som du skrev-"TITTA på mig mamma!" Och till oss andra som verkligen tog alldles för mycket av din uppmärksamhet sa han "nej, inte du! TYST!"

    Gräsligt med huvudvärken och förkylningarna, usch och fy!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Detta uppe i Stockholm är så hemskt att jag inte vill blanda in det i samma inlägg som något annat. Det här är verkligen ingen lite tråkig småsak där det stoppar med "tur att ingen annan dog iallafall" Nu jäklar blir det diskussioner på en hel massa olika plan. Som att det tex plötsligt finns reella säkerhetsaspekter på "en bilfri innerstad" eller massor av frågor runt hur försvar och polisväsende egentligen ska se ut och det ena med det tredje.

    Jag hoppas att vi slipper en massa upploppsreaktioner med nedbrända butiker och bilar osv åtminstone. Det kan dra igång så mycket skit, sådant här...


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!