• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet
    Telis skrev 2010-12-08 22:36:19 följande:
    Hej Frullis-Gullis! Kan du inte gå ner i tid eller nåt på jobbet då så att du hinner hänga lite här?   Åh, i en sekund hann jag bli glad för att Sweet skulle komma innan jag hajjade vad du menade.
    Å Telis!!!!!


     


    i wish...!

  • Oupsie

    Hej hej, tittar in lite snabbt innan det är dags för sängen.

    Porchez, förstår att det känns pestjobbigt . Stor kram!

    Klockarbol, det var nog en bra idé att slänga lappen. Klart att du ska gå dit, och det är ingen som kommer att ifrågasätta dig! Kramar!

    Kängu, grattis till jobbet!

    AM, men vad jobbig han är Yasuragi . Helt otroligt . Hoppas att han får för sig att flytta självmant snart.

    Och stå på dig när det gäller julklappsutdelningen! Ska inte påstå att vi har suttit och tittat på när varje julklapp har öppnats, men alla julklappar har delats ut innan någon börjar öppna, och man läser vem paketet är ifrån, och när man öppnar tar man det lite lugnt och tackar den som har gett paketet när man har öppnat. Sen brukar det bli som en liten genomgång efterår där man visar vad man har fått och ifrån vem. Det går ganska lugnt och sansat till tycker jag i alla fall.

    Försökte att lugna ner julklappsutdelningen med makens familj förra året, efter tidigare erfarenheter. Fick kanske inte full framgång, men lite lugnare blev det i alla fall. Året därinnan skedde julklappsutdelningen i racerfart, och sen skulle alla klappar undan för då skulle det fram mat. Så man hann inte se vad alla andra fick, och det tycker jag är kul. Dessutom, jag som tycker att det är kul att köpa julklappar till folk vill ju dessutom gärna se reaktionen, om de som får det blir glada. Kan ju säga att jag blev ganska putt efter den gången som jag hade köpt en sak till makens ena syster, fick ingen kommentar om den på julafton. Sen, ett år (eller lite mer än det var det nog) senare var de och hälsade på oss, och hon fick se att vi hade en likadan grej som vi hade köpt till henne. "Oj, en sån var ju bra, det kanske man skulle införskaffa sig" typ.. "Eh, ja, du fick ju en sådan i julklapp av oss förra året". "Åh, jaha". Stor mening att anstränga sig...

    Snaily, jaha, nu var det kört med den 8 dec . Så nu gissar jag på den 10, gillar också symboliken . Innan julafton ska väl Ynglet vara ute. Men jag förstår att du är trött på att vänta. Det borde inte vara tillåtet att gå över BF!

    Jag är ganska trött på att vara gravid själv, och jag har två månader kvar! Det där med cravings är intressant tycker jag. Jag har nog bara fått anticravings känns det som, saker som var goda innan, är ok nu. Och saker som smakade ok, smakar blä nu. Och jag är sååå trött på den jäkla foglossningen och att behöva gå med kryckor . Ibland känns det helt ok, och sen, pang, så känns det som att någon sticker upp en kniv mellan benen på en. Aaajj! Och så har jag börjat plugga idag. Och börjar redan fundera på varför. Så kom jag på, folk blir ju sjukskrivna för foglossning, så det kanske inte är så jäkla konstigt att jag inte orkar göra så mycket som jag egentligen behöver göra. Blääää

    Nenne förresten, blev det någon tröja?

    Och jag som bara skulle titta in snabbt, och så blev det en massa ego istället. Jaja, nu ska jag gå och lägga mig. Natti!

  • sweetstreet

    Sedan är det ju flera av er underbara personer härinne jag vill skicka mina varmaste fleecegosekramar till!!!!!!


     


    Ni vet vilka ni är!


     


    Tuffa tider. Jag vet hur det är. Har varit igenom många i livet. Ni är starka och även om det känns extremt tungt nu så kommer det blir bättre sedan. Klyscha jag vet, men det är så. Och det är BRA att ni sökt och fått hjälp!!!!!!!! Starkt och modigt av er!

  • passionsblomman

    Men jösses Sweet vilka roliga nyhetr! HEJJA! Hoppas verkligen du får det jobbet!
    Och den där reviewen...Gud vilka spännande saker du jbbar med! HEJJA igen!

  • sweetstreet

    Snigeln!


     


    jag vill också ha ett sms!


    Jag ska maila dig mitt mobilnummer!


     


    Kram och Lycka till!

  • Oupsie

    Ja, just det Snaily, jag tar gärna emot sms mitt i natten .


    Sweet, vad roligt, grattis!


    Vinkar till PB och Klockarbol också som har gröna pluppar!


    God natt!

  • passionsblomman

    Sweet, har du koll på din inbox?

    Oupsie, fy FAN för din foglossning!!! Stackars stackars dig! Särskilt som du ju annars är en aktiv tjej med hundträningen och allt.

    Du har förresten-säger jag nu veckor efter att ämnet var uppe-verkligen legat så lågt senaste tiden med att det är jobbiga känslor runt graviditeten att åtminstone jag inte alls fattat hur kämpigt du har det-utöver foglossningen, för den har jag fattat. Å andra sidan har jag kanske varit för självupptagen för att få in det hela. Men jag tror du berättat ganska lite. Berätta gärna mycket mer!

  • Klockarbol

    Vilken massa nattsuddare det är här i kväll

    Sweet - Å vilka härliga nyheter!

    Oupsie - fy och blä för foglossning :(

    Sov gott ni alla som ska (och kan) sova så här dags.

    Jag har varit hemma, sjukskriven, i 2 dagar och vilat händerna åtminstone. Den själsliga vilan lyser med sin frånvaro än så länge.

    I morgon, om skitbilen behagar starta, ska jag till jobbet tidigt för ett möte och sen jobbar jag även fredag.
    Så nyss kom jag på att håret var i akut behov av sanering och resultatet av det blir att jag nu går å lägger mig med blött hår. Jag kommer alltså vakna i morgon och se ut som en myrstack i storm. Hurra.

    Sen roade sig Telia med att råka släppa TVbox-uppdatering till ALLA kunder samtidigt med generalhaveri som resultat. Nästan så det kan vara värt att flytta nånstans där det finns fler alternativ än Telia - det krånglar och pixlar mest hela tiden :(

    Nähä, jag tar väl myrstacken och kryper i säng med min bok.

    Förresten PB - man kan göra kristyrpluttar på pepparkakshuset om man råkat äta upp Nonstopen! Det brukar vi göra.
    Alltså - först äter vi upp Nonstopen och sen gör vi kristyrpluttar...

  • passionsblomman

    Klockis, min sons hela behållning av pepparkakshuset är att i smyg gå och pilla bort de non-stop som sitter på den del av taket som inte syns framifrån. han skulle alltså bli djupt besviken om han inte fick först pilla dit och sedan pilla bort.
    Jag får helt enkelt köpa en ny påse. Typ fem minuter innan vi ska pilla dit dem.
    Jag BRUKAR låta bli att ens öppna påsen.

    Kanske om jag gör något julgodis så kan jag äta upp det istället, tills huset är klart. Kola exempelvis....

    Skrev jag just "gör"? Jamen ÅÅÅÅH för jag göööör ju så mycket för närvarande. Verkligen. *garvar ihjäl mig, rått och hjärtligt*

    Jomen få se nu...

    jag har
    eldat i pannan
    värmt på gammalt läskigt kaffe
    ringt AF
    värmt risgrynsröt åt sonen-hemlagad gú bevars
    hjälpt sonen med alla läxorna-DET gjorde vi bra
    lagat korvstroganof OCH ätit av densamma
    startat diskmaskinen

    Inte så jävla illa av ett gammalt deppigt spöke. Värsta dagsverket när allt kommer omkring.  Och igår-igår gjorde jag två nejlikapelsiner-fasen, jag JULPYSSLAR ju tilloch med.

  • Klockarbol

    Jag skulle bara kolla mail och nu måste jag ju logga in igen lite snabbt!

    Först - aha, då förstår jag vikten av Nonstop! Här äts det brända sockret som huset är monterat med istället. Är man riktigt skicklig så hänger huset ihop nästan hela mellandagarna!

    Sen - Nu när jag läste listan över vad du gjort idag så mindes jag heltplötsligt ett av de råd jag själv fick när jag hade det riktigt jobbigt med förra utmattningsdepressionen (stavas det så? Ser skumt ut)

    När jag (förra gången) kände mig som århundradets mest värdelösa och onyttiga person så blev jag uppmanad av någon att skriva upp vad jag gjorde på dagarna.
    Jag tog en skrivbok och började skriva.
    Sen tog det ett tag innan jag faktiskt LÄSTE vad jag skrivit men iaf.

    Ett mycket bra och enkelt sätt att ge sig själv möjligheten att se vad man faktiskt, trots allt, åstadkommer mitt i det nattsvarta.

    Följdaktligen kommer jag från och med i morgon att skriva vad jag gör.

    Och så avrundar jag kvällen med att ge dig, allra vackraste Passionsblomman, stående ovationer för det praktfulla dagsverke du har gjort idag! Och extra kudos för julpysslandet i går!

    Jag går och lägger mig med en känsla av att det finns hopp även i det mörkaste och även för mig.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!