• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

    AM: Ja kör hårt, så har vi också gjort i alla år, man delar ut en julklapp och så får man öppna i lugn och ro. och så gör sambons familj också. 


    Snaily: Usch för att sova dåligt, jag sover också kasst nu. Vaknar ofta vid 4 tiden och ligger vaken 1 timme iaf.. tröstlöst.. sedan skall man ju upp och kissa också emmelanåt.


    Åh tror vår granne åkte in till förlossningen nu i morse. När vi gick iväg till affären såg jag både mannen och henne åka iväg, hon hade bf i måndags.


    Tack för krya på dig hälsningar. Tror inte det är så farligt än så länge, men känner att det lurar bakom hörnet.. örat slutade göra ont när jag kom upp. Var härligt med en liten promenad även om det är -10.. Dottern verkar mkt piggare idag med så det känns hoppfullt.

  • MSW

    Äh, nu får jag vara färdig med den delen av pluggandet för idag! Tar paus för att köra en tvätt och sedan ska jag fortsätta med den intressanda texten jag började med förra veckan....


    Telefonavbrott, de ringe från medicin mottagningen nu och om jag vill/kan har jag en tid hos doktorn imorn för att diskutera en operation (som är mindre än den förra) för att ta bort något litet som väl ska vara en bimjälte.. Försökte ringa till maken, men han hade inte tid att prata.. så.. faan vad jobbigt allt blev.. Och syskon försöken och allt som far runt i huvet nu..


    Ska juh dessutom egentligen vara i skolan imorn, men det känns nog som att det vore bättre att gå till doktorn, annars får jag juh vänta tills efter julen och allt *tlfn pause igen, maken ringde upp*


    Fan, tydligen är denna (ev) operationen mindre än förra, men den är/var det värsta jag varit med om, mest psykiskt tror jag..


     

  • snaily
    smint skrev 2010-12-08 11:23:11 följande:
    Åh tror vår granne åkte in till förlossningen nu i morse. När vi gick iväg till affären såg jag både mannen och henne åka iväg, hon hade bf i måndags.
    Avundsjuk - jag hade också BF i måndags!
    Just nu känns det som Ynglet tänker stanna där inne för evigt. Eller långsamt bara försvinna i tomma intet och snart kommer alla, inklusive jag själv, ha glömt att jag nånsin var gravid.

    MSW
    Nej, vad trist med kanske ännu en jobbig operation!!

  • Piggelin1
    fru AM skrev 2010-12-08 11:07:16 följande:
    EA: vad tror du om detta (letade upp det innan jag frågade dig efter recept): hemmakonditor.se/recept/visa-recept/vit-chokl...
    Låter ju grymmegott! Länk sparad

    Klart vettigt det där med att öppna en i taget. När jag växte upp delade vi ut alla julklappar först & alla fick lyssna på alla rim, & först när alla var utdelade, då började man öppna & då var det bara en person i taget som öppnade sina julklappar.


    Första julen med mannens familj blev jag så förvånad/chockad - hade inte tänkt på att man kunde göra på annat vis - där delade man ut alla snabbt & lätt (inte ett enda rim) & sen öppnade alla allting samtidigt. Skittrist! ...men har faktist inte nämnt det för mannen, men nu med lite stöd i ryggen av era andra härinne & era traditioner, så ska  jag göra det

  • fru AM

    Julklappsuppdelningsuppror! Härligt! I år ska de dansa efter min pipa! 

  • FruCicci
    snaily skrev 2010-12-08 10:19:15 följande:
    Bara i DNs pappersversion eller? Jag vill läsa, men hittar det inte på nätet!
    Jag läste det i pappersversionen. Jag kan skicka den till dig om du inboxar din adress, så har du den i morgon annars....
  • Fru E

    AM-jag hittade med det receptet och det låter smarrigt, länk sparad!

  • Piggelin1
    snaily skrev 2010-12-08 11:42:47 följande:
    Avundsjuk - jag hade också BF i måndags!Just nu känns det som Ynglet tänker stanna där inne för evigt. Eller långsamt bara försvinna i tomma intet och snart kommer alla, inklusive jag själv, ha glömt att jag nånsin var gravid. MSWNej, vad trist med kanske ännu en jobbig operation!!
    Been there, done that, got the t-shirt Grannen här på gatan hade BF några dgr efter mig, hon fick flera veckor före mig. En tjej på jobbet samma sak...

    Men kanske en liten tröst, om du går över mer än en vecka - då började jag resignera & då kändes inte riktigt lika jobbigt. En väninna som också gick tio dgr över tiden sa precis det till mig & jag tyckte det stämde bra. Fast jag hoppas förstås att du slipper vänta så länge!


     

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!