• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

    Porchez, kul att se dig och att höra att du mår bättre!

    Och Tinga, vad skönt att killarna äter! Hoppas så det håller i sig ett tag.

    Muggles, vad skönt att du nu verkar ha landat lite i sakernas tillstånd.

    Och Sweet - helt rätt att stanna och få det lite lugnt. Jag känner själv hur stökigt det blir med släktturné och då är det bra 60 mil som längst och utan jetlag.

    Hur är det med Oupsie Har det varit tyst idag eller har jag missat något? Helt rätt att göra extra Ul enligt det du beskriver tycker jag.

    Snaily - vilken mage! Och vad spännande att det närmar sig! Hoppas så bakterierna i vattnet hinner försvinna.

    AM - bra att det känns som det gick vra med Yasuragi. Och skönt om han byter bort sig själv - eller? Få människor kan väl vara jobbigare?

  • start september

    Hej Sweet!

    Tre MA nu efter lilla tjejen har det blivit. Stannat i v 8, 14 och 5 och upptäckts lite senare än så. Det var ju två MF och ett X innan tjejen också.

    Vi har svårt att bara tro på slumpen i vårt fall, så om det finns något att göra vill vi ha hjälp såklart.

  • snaily

    September
    Knepigt att det inte går att ringa tillbaka till läkaren! Särskilt irriterande om man väntar på provsvar...


    start september skrev 2010-12-01 21:50:28 följande:
    Hoppas så bakterierna i vattnet hinner försvinna.

    Parasiterna, om jag ska vara lite petig. Nej, det går väl inget vidare med utredningen så man kommer nog behöva koka vattnet ett bra tag till, men det hoppas jag att personalen på förlossning/BB sköter åt oss förvirrade patienter.

  • sweetstreet

    September,


    tack! Då förstår jag! Jag hoppas självklart att ni ska få lite svar och framförallt att de ska hjälpa er vidare!

  • MSW

    September: förstår att det är irriterande att missa läkaren! Hoppasni får tag på varandra idag!!


  • MSW

    Sweet: tack för input! Skönt att känna att vi inte är ensamma (mest för maken tror jag)!


  • MSW

    Godmorgon! Är på väg till skolan i kylan! Fast idag är det bara typ -13! Igår var det drygt 17 minus...


  • Lapinette

    Morning girls,

    Såg att Skype nämndes igår - I love Skype! Hade pappa vid frukostbordet i söndags i 1,5 timma. Vi visade honom hur det snöade utanför, att vi satt upp adventsstjärnan i köket och han visade sin nya våningssäng och lite annat. Och sen pratade vi ju en massa strunt utan att behöva tänka "jäklar i gatan vad dyrt det här blir". Det känns som vi faktiskt har en långfika tillsammans när vi skypar.

    EA - hur mås det? Skickar lite kramar och hoppas ni börjar se ljuset i det där svarta hålet.

    Sweet - vinkar och undrar hur det går med ert green card och jobbtankar?

    snaily - sorry om jag har ett minne som en räka men när är det bf? Har något svagt minne av början av december ... och där är vi ju nu. Har två träningskomisar som också ska ha i "början av december", vilket innebär att de kan ju redan ha fått.

  • Fru E

    Lappis-mås sådär får jag nog säga, denna gången kommer det nog att ta längre tid för mig att komma tillbaka till det som var normalt innan. Nu snurrar mest tankarna kring antalet försök som tickar ner och stressen över hela frågan igen. Hur var det visst fick ni ett plus eller kom utomkvedes utan att ni fick ett positivt svar först

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!