• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis
    fru AM skrev 2010-08-26 17:07:48 följande:
    Telis: jag åker med Cicci  till dig imorgon och vi planerar att starta monstertrucken vid 10-tiden. OK? 
    Det blir jättebra!
  • passionsblomman

     


    Telis skrev 2010-08-26 18:37:26 följande:
    Haha, eller som hon på TV4 Nyheterna som skulle säga "ÖB Ove Victorin" men sa "OB Över Victorin".



    Hihi. Honom har jag serverat min hemlagade mat. Han var helt OK. Och han gillade in mat.

  • Telis

    Lunagarden, det är långt ifrån alla som har haft svårt att få barn här. Men att inte klampa in och komma med okänsliga eller olämpliga kommentarer gäller väl överallt? Man går ju knappast på en fest där man inte känner någon och ställer och skriker i dörren att man är gravid, oavsett om man ser att hälften på festen är gravida eller inte? Jag tycker alltid att det är onödigt att såra människor så därför kan man ju tänka sig för en extra gång innan man postar något i en ny tråd, oavsett om det står att man ska göra det i trådstarten eller inte.

  • MSW
    passionsblomman skrev 2010-08-26 17:48:20 följande:
    OB! Fru Tam Pong...

    Verkligen knäppt med polisförhöret!!


    Hoppas att de inte håller på med någon slags mardrömmslång förlossning! Åh vad jag jag vill veta hur det går.. Hoppas att allt är bra med dem...


    Var ngt mer jag tänkt skriva.. men nu ska vi laga omelett! Puss på er!

  • lunagarden

    Telis - ja, jag tyckte bara att det hörde hemma att presentera sig i en tråd som handlar om bland annat barn/familj - hur familjen ser ut osv... men man lär sig av sina misstag

  • Telis

    Synd att jag inte är släkt med nenne för i så fall hade jag nog börjat ringa och terra både P och avdelningen vid det här laget.

  • Telis

    Ja, just det ja, PB - vad helt totalt jättegalet med din sambo och polisförhöret! Hoppas att det reder ut sig utan att det påverkar varken hans nuvarande eller framtida jobb!

  • sweetstreet

    Å nu har jag varit in i galleriet och kollat in Tinga o Piff & Puff!


    Vad fina ni är! Och himmel vad STORA killarna är nu!!!

  • lunagarden

    Någon som har länken till första tråden så jag slipper leta

  • FruCicci

     


    start september skrev 2010-08-26 09:53:35 följande:
    Ingen Prick ännu ser jag?Ska läsa ikapp de 30 sidorna som skrivits de senaste 12 timmarna (!), men först liten rapport. Magkänslan var rätt, på VUL syntes en liten hinnsäck storlek vecka 5. Jag är 7+2 idag. Enligt konstens alla regler ska man i detta läget vänta en vecka och kolla igen innan man hjälper till att avsluta en graviditet. Detta för att inte sabba för de graviditeter där man blivit befruktad senare än vad man trott. I mitt fall tror jag inte ÄL var efter mitt positiva graviditetstest så jag kan inte se att det här är friskt och gyn höll med. Sista dagarna har jag haft en liten blödning på kvällarna, så det är nog så att kroppen gör sig av med den. Han tror att det blöder ut ganska snart, progget ska inte kunna hindra helt. Det är så litet att det mest ska vara som rejäl mens. Maken och jag bestämde oss ändå att inte sluta med progg idag, bara föra att inte känna att vi aktivt startade det, vilket kanske fördröjer det lite, men vi inser att det är kört. Något som var positivt är att han pratade om nya stuider som visade att en snabb graviditet efetr ett MF gör en mindre chans för MF nästa gång, jag har tänkt tvärtom, tänk om det finns rester osv. Så det blir påt igen medsamma denna gång...

    Åååå September!!
    Jätte ledsen för er skull.
    MEN din make har faktiskt rätt, PÅ det igen. Jag blev gravid ganska omgårende efter min abort, så det är som om kroppen skriker efter att blir gravid igen.
    Det sa de även till mig på gyn, och hos den läkaren jag pratade med före och efter.
    Så bara hopp på igen.
    Försöker inte komma med klämchecka kommentar just nu, utan bara lite stödjande, som kan få dig att tänka lite positivt trots dilemmat....

Svar på tråden Livets toppar och dalar