• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Lapinette

    Tinga - nej troligen inte ... maken snurrade nämligen förbi här för en stund sedan i en Porsche carrera. Blir det den så blir det ingen motorcykel.

  • Lapinette

    Härligt att höra att japanerna sköter sig (och inte går mot röd gubbe) ! När jag var där råkade jag glömma min handväska på Shinkansen ... no problemas, japaner stjäl inte ... så det var bara att åka och hämta den på stationen några timmar senare. Eller historien om min pappa som glömde sin väska på tunnelbanan som går i cirkel runt Tokyo. Han stod kvar på perrongen och inväntade tills den hade åkt ett varv för att hämta upp väskan . Fast man får akta sig för kineserna ! Det sa pappas vänner åt mig när jag skulle ut och shoppa själv i Ginza.

  • Tinga

    Nä, man känner sig verkligen trygg här. Jag har ingen aning om brottsstatistiken skiljer sig åt jämfört med t ex Sverige, eller om det bara känns säkrare här.

  • Blivande fru L

    Hattis -hoppas, hoppas, hoppas att det är en blödning som inte betyder att något är galet. Stor kram till er! 

  • Blivande fru L

    Tinga - kul med japanrapporter! Uppvärmda toasitsar, det var det galnaste! Men skönt, kanske?

    Lappis - kul med ny bil om ni slår till! Vi skulle behöva en större bil eftersom barnvagnen bara går in i bakluckan om man monterar av hjulen... Budgeten tillåter dock ingen ny bil, snarare en från 90-talet eller möjligen tidigt 00-tal.

  • Lapinette

    Blivande - det blir ingen ny Porsche utan en begagnad och när det är dags för barn om ca 2 år så byter vi den mot en Volvo kombi (typ!).

  • Tinga

     


    Blivande fru L skrev 2010-07-08 15:37:50 följande:
    Tinga - kul med japanrapporter! Uppvärmda toasitsar, det var det galnaste! Men skönt, kanske?Lappis - kul med ny bil om ni slår till! Vi skulle behöva en större bil eftersom barnvagnen bara går in i bakluckan om man monterar av hjulen... Budgeten tillåter dock ingen ny bil, snarare en från 90-talet eller möjligen tidigt 00-tal.

    För all del; det är inte obehagligt, fast det känns lite onödigt när det är 30 grader varmt. Sitsen är ju inte ens särskilt kall ifrån början då.

  • Lapinette

    Tinga - men det är kallt i Japan på vintern så då behövs den säkert. Mitt toalettminne från Japan var hos pappas kollega som hade så avancerad toalett med dusch i baken efter toalettbesöket och tusentals knappar. Så avancerat så jag inte hittade spolknappen .

  • passionsblomman

    Ibland kommer man till en gräns.
    Den då allt brister.

    Då allt man samlat av frustration, ilska, vanmakt, sorg och förnedring övermannar en totalt.
    Den gränsen då all längtan, alla känslor av övergivenhet, ensamhet, utsatthet och hjälplöshet skakar kroppen, själen och ens hela varelse, i en smärta man tror man kan dö av.

    Det är då ingenting längre känns hanterbart och inte heller meningsfullt.
    Då har hoppet ingen plats i hjärtat längre och det enda man vill är att slå sönder, krossa och mosa, så omvärlden sedan ser ut som ens insida-tom, öde och förödd.

    En enda vitglödgad stråle inombords, ett urvrål från tidens begynnelse, men utan att någon i hela världen hör. Jag vill inte att det ska vara så här!

    Som om vad man vill eller inte vill verkligen och egentligen skulle spela någon roll.

    I bakgrunden skrattar Ödet sitt ihåligaste skratt, rakt ut i tomheten. "Vad trodde du, du ynkliga lilla mask till människovarelse. Life´s a bith, deal with her or die"

    Det är då man gråter så som man bara gör ett fåtal gånger i sitt liv. Med snor och slem och tills man inte kan andas och nästan kräks.
    Det är då man är vaken tills morgonen gryr och fåglarna vaknar. Det är när tidningsbudet smällt igen alla brevlådor i brevlåderaden man tillslut somnar i ren utmattning en stund.

    Det är när man vaknar det knappt går att öppna ögonen i allt det svullna.

    Det är då man bara sitter där.
    Brusten.

    Min sådan natt har kommit.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen