• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • Mrs  B

    Ser nu att det var BS som pratade om rabarber, snurriga jag.......


    BS = som sagt min mamma sa att mina rabarber troligen var ynkliga pga en hård vinter och sommar, men jag är också deppad över mina plantor......

  • Piggelin1

    Hej hej,


     försöker hänga med någorlunda i det ni skriver, men det är så attans mkt på jobbet, så jag är förvisad att läsa ikapp på kvällstid... Naturligtvis körde det dessutom ihop sig med en massa bilder idag, som blivit stoppade, som i sin tur gör att vi inte lan leverera som planerat i projektet - irriterande! Jaja, det är ju jobb & detta är helt "out of my control", så då är det egtnligen ingen idé att stressa upp sig.


    Tack för alla snälla ord om min pappa Han fick komma hem från sjukhuset idag & förutom att han inte bör jobba de närmaste månaderna & inte köra bil den närmaste månaden, så ska han fortsätta leva som han gör idag.  Läkaren tyckte det var ett mirakel hur han var/mådde idag i förhållande till i torsdags, så han har verkligen haft turen på sin sida. Känns som om han verkligen lyssnar på läkaren också, dvs inte ngn strutsvariant. Skönt för oss i familjen.  Vickan, vad skönt att din pappa repat sig också!


    Telis - majskrokar smakar frigolit, precis som Tinga sa! Minns att jag smakade på typ en, men tyckte de smakade bedrövligt


    Porchez, det är ju så klart att det var ett Carrie-citat med Mr Right Now - det förklarar ju liksom varför jag tyckte det var så himla bra! Gött med lite hångel på midsommar, sånt mår man bra av!


    Lappis - stort lycka till med hembesöket imorgon, gött att det rör på sig i processen för er!


    Snaily - var rädd om dig när du jobbar så mkt, du har en till att tänka på - som min mamma förmanade mig senast i fredags...


    Rabarber är en favorit här med - brukar alltid få från min mamma & fylla frysen. Har gjort rabarberkräm ett par ggr den senaste tiden jag med, yummie!


    Det var säkert ngt mera som jag skulle kommentera... Ja just det bröllopsresor pratade ni om. Mannen & jag brukar säga mellan varven att vår Sydafrika-resa 2006 (då vi förlovade oss) - det blev vår bröllopsresa i förskott, ett år senare kom ju Amanda & vi har fortfarande inte kommit till skott att gifta oss
    Men Lappis - jag blir så full i skratt, när mannen & jag väl kommer till skott, så har vi funderingar på att åka till just Amalfikusten för en långhelg/knapp vecka eller liknande. Lämna barn(en!) hemma & åka iväg på tu man hand. Snacka om att vi har samma smak Fick senaste RES häromdagen, då var det ett reportage om just Amalfikusten & jag blev ännu mer sugen. Var ju där för runt tio år sen, men bara en dag & tillsammans med brorsan. Sen dess har det funnits där i bakhuvudet, att återvända med Mannen med stort M


    Telis - lät supermysigt att åka på Göta Kanal - & väldigt mkt ni!


    Kram & godnatt på er!

  • snaily

    Piggelin
    SKÖNT att din pappa repat sig så pass bra! Läskigt med sånt där.
    Min mamma sa precis samma sak som din (och du) häromdagen. Men ärligt talad blir jag mest stressad av såna förmaningar för jag förstår inte HUR jag ska göra rent praktiskt. Jag tar det så lugnt som möljigt när jag är ledig, men när jag jobbar måste jag ju jobba, annars blir det ju liksom arbetsvägran... "Du får sjukskriva dig då", tyckte mamma. ! För vadå, undrade jag, har ju inte en enda krämpa. Bara lite trött.
    Nåja, det ordnar sig - inte så långt till semestern och efter den är det bara några hysteriska sommarveckor kvar innan det lugnar ner sig lite.


    Ore
    Läbbigt med magont! Hoppas de hittar något på dig! Något lättfixat förstås.
    Vi är inte kort om folk av kostnadsskäl utan av semesterskäl helt enkelt, vi är två istället för fyra just nu. Så blir det varje sommar trots att vi lyckats fixa vikarie. Fast självfinansierad, njäääää, tyvärr inte ett dugg! Jourverksamhet i glesbygd går nog sällan med vinst...


    Nu ska jag sluta tjata om mitt jobb här, och åka dit istället!

  • MSW

    Godmorgon! Ursäkta för att det inte blir några radbrytningar! A's haltande försvann igen innan vi kom till doktorn, och idag är det också bra, om det fortsätter ska vi ta kontakt med vc igen och då röntgar de honom.. Men det hoppas jag vi slipper! Ang majskrokar, så tycker jag nog att de smakar frigolit, men kunde inte låta bli dem iaf! Vår bröllopsresa gick till Hua-Hin, Koh Chang och Bangkok, vi var iväg fyra veckor i typ februari (vi gifte oss i september).. Piggelin: vad skönt att det är så pass bra Med pappa och att han verkar lyssna på doktorn! Hoppas att jobbet blir lite lugnare! Och snaily, hoppas att veckorna går fort så du kan få ta det lite lugnt! När var det förresten dags för RUL? Och till sist: Lappis stort lycka till på mötet idag!! Vilken tid kommer soctanten? Här blev vi förresten nästan ihjälskrämda vid 2.15 i natt, världens åskknall var det som såg till det! idag ska jag och A förmodligen gå och hälsa på på hans dagis!

  • BrudSommar2006

    Usch för grannar som skriker, börjar inse att vi haft tur med våra.


    Nejnej, majskrokar ÄR gott, smakar INTE frigolit!


    Har sparat den där Langley-Kreta-länken för framtida bruk förresten.

  • BrudSommar2006

    Piggelin, hoppas att dina föräldrar får en bra sommar nu.


    Lapinette, stort lycka till idag, oj vad spännande.


    MSW, varför är han inte på dagis, har ni sommarlov?

  • MSW

    Bs: Japp, jag tar ut föräldradagar så att jag ska slippa sommarjobba (och behålla mitt sgi).. Så då får han juh inte gå på dagis..

  • Lapinette

    Här luktar det rabarbertårta men har ännu inte smakat då den ska få vara hel och fin tills socdamen kommer på besök (13.30).

    BS- St Lucia ser helt underbart ut!

    snaily - Lofoten står på min "måste se" lista. Vet bara inte när!

    Piggelin - vad skönt med din pappa men du borde nog själv trappa ned lite. När ska ni ha semester? Amalfi var härligt! Fast vi var i någon slags "efterbröllopskoma" så det blev en hel del timmar då vi sov eller låg som döda sillar vid poolen men vi hann ändå med att besöka Capri, Pompeji (attans vad intressant) och ta en tur till de små byarna.
    Igår njöt vi av det underbara vädret och hade picnic vid vattnet. Åt japanskt (sushi för maken och yakitori + gyoza för mig), drack en liten flaska skumpa och tittade på båtarna. Sedan när vi promenerade hem gick vi förbi Stockholms glasshus och åt deras underbara glass . Hann ändå med att se både Uggly Betty (som vi spelat in), SYTYCD samt baka rabarbertårta.

  • muggles
    Telis skrev 2010-06-29 16:27:31 följande:
    På tal om mat till spädisar - hur gör ni andra, ger ni maten när dom sitter nakna i badkaret eller? OMG, vad kladdigt det blir!!
    Vad sägs om en sådan här: www.inthepocketbaby.se/sida.asp&prod_id=3&lang=
  • fru AM

    Ni måste blanda ihop majskrokar med ostbågar. Ostbågar är gott - de smakar ju något i alla fall.


    Imorgon börjar "semestern" vilket jag firade igår genom att bli osams på ett storslaget sätt med maken. Fortfarande inte sams. Vi har inte ens pratat här på morgonen. Jag tror inte han anar hur länge jag kan sura ...


     


    Piggelin: vad skönt att det gick så pass bra med din pappa!!


     


    LAppis: lycka till med adoptionstanten - ni lindar henen kring era lillfingrar i ett huj ska du se. Låt bara inte maken öppna dörren med upknäppt skjorta och en ros mellan tänderna och morra förföriskt på svenskfranska ... Eller kanske?

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen