• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Fjosok

    Boubou: För att det är så det är. Man tar beslut och sen håller man sig till dom. Just nu är jag bara så glad att det är klart, ni anar inte.

    Du har ju (enligt dig själv) sett mig irl och vet på ett ungefär vad som åsyftas. Du förstår nog min poäng :)

  • Panzerfaust

    Fjosok skrev 2010-02-14 11:26:52 följande:


    Alla hjärtans dag 2010 blev dagen då Fjosok förblev ensamstående för alltid. Har meddelat släkt, vänner och mitt stift mitt beslut och bett om förståelse och att detta är slutgiltigt.Känns enormt skönt och ska fira med bubbel ikväll Hur är det med er andra?
    Tänk att du och "akademiker söker fru" kom fram till samma sak nästan samtidigt...
  • Fjosok
    Panzerfaust skrev 2010-02-14 14:06:43 följande:
    Fjosok skrev 2010-02-14 11:26:52 följande:
    Tänk att du och "akademiker söker fru" kom fram till samma sak nästan samtidigt...
    Följer också akademikern, så jag vet.

    Men tyvärr, jag har skrivit det här i flera år Panzer :) Du kan tro och tycka vad du vill men behöver inte dra upp det där gamla tjafset.

    Tycker bara synd om att du inte kan vara trevlig mot mig i denna tråd nånsin...
  • Panzerfaust

    Nu är du ju bara larvig, du tiltade totalt när jag påstod att du och personen bakom bloggen var en och samma person. Nu ca ett halvår senare så skriver du och bloggaren exakt samma sak mer eller mindre och det inom en timme av varandra.

    Att påstå att jag inte varit trevlig mot dig i "tantrådarna" är ju också lite lustigt, jag har mig veterligen inte tilltalat dig alls här.

  • MittiPrickBrud

    Hjärta till alla fina tanter och tantgubbar. Den ovanstående herrbataljen känner jag inte till och vet inte vad den gäller. Hoppas att värmen och kärleken får finnas på alla de sätt den kan. Man gör val i livet och ibland är det svårt att få andra att förstå dem. Det viktiga är att man själv står på fast grund. Även om det senare visar sig att man vill välja om, det måste man ju också ha rätt till, så tror jag att man klarar omgivningens åsikter bättre om man följer sitt eget hjärta. Fjosok, du verkar ju göra det och känner dig nöjd med ditt beslut. Det är bra!

    Canta, jag skulle heller inte delta i melodifestivalen ålandes i nästan inga kläder och med en urusel låt. Men med en bra låt och ett värdigt uppträdande skulle det kunna vara väldigt kul. Jag har faktiskt skickat in bidrag flera gånger. Inte de senaste 3 åren, men innan dess brukade jag försöka få med någon låt. Det är svårt.. Tror inte alls på att "vem som helst" har möjligheten.

    Igår tyckte jag om Orsa spelmän, de har äkta musikalitet! Sen gillar jag ju Andreas Jonsson, sötplutten!

    Ikväll blir det romantisk film på bio alla hjärtans dag till ära. Det blir nog bra. Lite gladare idag...
    Kram och hjärta på er!

  • Heloise

    Jag vill bara tala om att jag har fått 2 röda rosor av 2 olika manliga kunder idag Panzer babe ville bara tala om det för dig så att du vet att ribban är satt

  • Bobou

    Nja, det hör till både min världsåskådning och mitt yrke att jag inte tror på determinism... Allting handlar om sannolikheter. Det är mindre sannolikt att vissa personer "blir gifta", men det innebär inte att man på förhand kan säga att ingen av dem kommer att bli det.

    Jag tror också på att människor förändras över tid, så jag kan inte med bestämdhet hävda hur jag kommer att vara eller tycka eller känna om tio år eller tio minuter, men jag kan ju säga hur jag tror att det kommer att vara och sedan kan jag, om jag vill, kämpa så mycket som möjligt för att det ska bli så. Jag antar att ditt beslut innebär att du inte längre aktivt kommer att sträva efter att bli gift, och det är nog bra. Men jag ser inte poängen med att aktivt motverka att du gifter dig, bara för att hålla dig till ditt beslut. Man måste väl få ändra sig?

    Jag vet dock hur himla skönt det kan vara att fatta ett avgörande beslut, att lämna något bakom sig! En gång bestämde jag mig för att aldrig ha kontakt med min pappa igen och det var jätteskönt och jättesorgligt. Sedan gick det väl tre månader innan han hörde av sig nästa gång, men vid det laget hade jag hunnit få den känslomässiga distans jag behövde och det räckte. Alltså har du mitt stöd i ditt beslut (vad det spelar för roll); jag litar på att vet vad som är rätt för dig själv just nu, och det faktumet ändras inte av att du någon gång kanske ändrar dig i äktenskapsfrågan.


    Fjosok skrev 2010-02-14 12:45:04 följande:
    Boubou: För att det är så det är. Man tar beslut och sen håller man sig till dom. Just nu är jag bara så glad att det är klart, ni anar inte.Du har ju (enligt dig själv) sett mig irl och vet på ett ungefär vad som åsyftas. Du förstår nog min poäng :)
  • didis

    De flesta livsavgörande beslut av typen "så här ska det vara resten av livet" har jag fått revidera...

    Jag vet vid det här laget att du både förväntar dig och önskar ett liv "ensam", Fjosok (ja, alltså utan partner men inte utan vänner) så jag tycker det är bra att du firar ditt officiella beslut. Livet är för kort för att missa chanser att fira!

    Idag har vi jag packat inför skidresan på fredag och hittat en jättefin mössa med skärm som jag köpt. Sonen: näe mamma, om du har den asfula mössan på dig får du åka själv! Haha, han känner sin mamma dåligt - jag har gått runt hela eftermiddagen med mössan på huvudet! (börjar bli varmt om skallen nu)

    Förövrigt är det väl ett tanttecken att få moderskänslor för deltagarna i melodifestivalen? I så fall ligger jag risigt till (undrar om den stackars pojken ligger hemma och är förkyld nu efter allt kallt vatten??).

  • Fjosok

    Skulle vara intressant om alla som är gifta också kommer få "revidera" dom besluten?

    Hoppas dock inte

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången