• Björnisarna

    Umeåbrudar 2010

    Hade lagt upp på fel tidigare så nu lägger ja upp en här. Inte är jag väl den enda Umebruden som gifter sig 2010?! Var finns ni??!:)

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2010
  • Eadirf

    Hej alla!

    Nu har jag fixat klart våra inbjudningskort, som vi beställt från Calligraphen. De blev jättebra!!! Tom bättre än jag tänkte mig så det känns kul. Vi ska köpa frimärken imorgon och sen blir det till att posta på måndag. ÄNTLIGEN ska alla få veta vad som stundar. Några nära har man ju hunnit skvallra för, typ svärmor m.fl, men för det flesta kommer det nog som en trevlig överraskning. Eller, inte att vi ska gifta oss men att vi ska gifta oss NU. Ganska snart iallafall. Känns lite tråkigt nu när man börjar ha mycket bitar på plats. Det var faktiskt kul ju att sitta och surfa bland sidor på nätet efter t.ex. klänning och skor m.m. Men det lär ju bli saker att göra när det närmar sig!

    Hoppas det går bra för er andra med planerna. Ha en bra helg!

    PS. Måste nog lägga in en bild på inbjudningskortet. Kommer snart.

  • Björnisarna

    Dottersion: Kul att du hittat hit!:) Vilket datum ska ni gifta er? Och är ni ute efter att ha catering eller restauranglokal till festen? Jordgubbar ska vi med ha, typ chokladmoussetårta me jordgubbbar på el ngt liknande ;) Är det tavelsjöns kapell ni ska va i?

    Eadirf: Vad kul att ni ska få skicka iväg korten snart!! Vi kommer nog göra det i feb-mars..känns som en evighet dit!! Undrar hur länge det tar innan man får korten när man beställer på kortdesign? Ngn som vet?

  • Dottersion

    Björnisarna: Tack så mycket!! Jajamän det är Svedjans kapell i Tavelsjö som gäller=) Den 19 Juni är det tänkt att allt ska gå av stapeln!! Just nu känns det som om vi är ute efter någon form av helhetslösning. Min sambo sa att han ville känna lugnet på vår dag, att allt skulle vara omhändertaget och att våra mödrar skulle få sitta ner och njuta av dagen. Håller med honom där=) Så vi får spana vidare!!
    Jag har beställt min klänning idag=) Hittade en fin en som sys upp efter mina egna mått. Lite lyxigt sådär. Spännande, hoppas att det blir bra. Annars vete tjyven vad jag gör. Men superfin är den=)
    Måste erkänna att jag är nog bland de få tjejer på hela jorden som inte tycker om choklad=( Mina vänner tycker jag är helkonstig men så är det. Illa illa=) Vi får klura ut hur vi ska få till det där. Det låter så gott med chokladmousse, att det liksom smälter i munnen men när det ska ner i magen tar det stopp.

    Eardif: Kul att inbjudningskorten ska iväg!! jag undrar om ni är nöjda med resultatet? Vad har ni beställt för typ av kort? Med bilder på er el mer traditionella? Köpte ni festprogram oxå? Blev det dyrt? Är lite nyfiken då vi oxå ska köpa kort. Hittade ett kort på romance.se som vi gillade. Då landade det på runt 1200:- utan festprogram. (ca 70st)

    Sov så gott !!

  • emmajohansson81

    Hej! Är det någon som ska ha bröllopsfesten på klockargården nästa år?

  • melvin07

    Funderar på det där med klänning...verkar som att man behöver vara ute i god tid då man ser att ni alla andra redan har ordnat eller är på väg att ordna med klänningen..Om ni har några bra tips på ställen i Umeå som säljer och hyr ut bröllopskläder får ni gärna tipsa mig! Har googlat och hittils bara lyckats hitta två..Golden existence och högtidskläder...Finns det fler?

    Om man ska hyra, vilket jag kommer göra...hur långt i förväg måste man göra det?? Har ingen aning! Som sagt, tips o råd emottages gärna! Ha det gott!

  • miim2

    Den finns endast ett ställe i Umeå som hyr ut - Änglalikt.
    Dock var det i mitt fall så att priset endast skilde sig med 500 kr mellan att hyra och köpa. Stallet i Vännes har nixa i sitt sortiment och där kan man även hyra kläder till mannen. Vet inte om de hyr ut klänningar dock. Ska du gifta dig under högsäsongen (pingst-sep) så bör du nog vara ute i god tid- utbudet på hyresklänningar är inte stort i stan just nu.

  • CarolineL

    Hej hej!

    Jag försöker lägga upp bilder i mitt galleri men jag förstår inte vad jag gör för fel för de kommer inte upp. E de nån av er som stött på den sortens problem?

  • Dottersion

    Hej tjejer!!

    Nu har det stått still i planeringen ett tag. Dock har vi bokat vår lokal. Det blev Aschanska villan. Känns bra. Han var supertrevlig och hade många ideér på hur vi kunde fixa allt. De hjälper till med allt från duknig,mat,servering,städning och porslin. You name it!!
    Det börjar arta sig. Alla de stora sakerna är bokade. Min frissa är införstådd sedan länge=) I princip är det bara tårtan,fotografen och inbjudningskorten som fattas. Allt annat krimskrams får vi ta efter jul.

    Ha en skön 1:a advent.!!

  • miim2

    Hur har ni tänkt transportera ER till och ifrån vigseln?
    Vårt största problem är att "alla" fina veteranbilar är ställda i garage under vintern. Vet i dagsläget inte hur vi ska ta oss...

  • Björnisarna

    Vintertid vore väl häst/renar med släp vara mysigt?:) Vet dock inte om det går och ordna, men kanske värt och kolla upp! (om det finns snö på bröllopsdagen ;)) limousine är ett annat alternativ?

Svar på tråden Umeåbrudar 2010