• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

    själv fasar jag över att må illa eftersom det är det värsta jag vet men jag verkar inte komma så långt så det är nog ingen större fara

  • passionsblomman

    Vad är Greys Anatomy för nåt?

    Gråter, det gör jag till lite vad som helst, är det ite hormonbehandling så är det ju PMS eller mens eller någon annan giltig bortförklaring. Amning och graviditet är ungefär samma sak, men sanningen är nog den att...

    ..så´n är jag. En lipsill och blödig som attan.

    Strunta i kartongerna är jättelätt-det finns så många rum med bra dörrar att stänga här.

    Vad pluggar du MSW?
    Växjö är mer välbekant för mig än där jag bor nu, min pappa bor där och utanför, i Mohedatrakten har jag tillbringat många många somrar, för därifrån kommer min mamma och min mormor och morfar bodde där.

  • viktualia

    EA - man vänjer sig vid det mesta.. det är ingen större fasa att må illa av detta.. bara fysiskt jobbigt för att man blir trött och störande för att det hindrar en...

    men min gissning är att ens "vanliga" åkommor förstärks av graviditeter.. och just jag har dragits med åksjuka sen barnsben..

  • Fru E

    Vickan-jo det är väl sant men illamående och magsjuka har alltid varit något som jag har "skräck" för men men den dagen den sorgen

    PB-nej har du missat Greys Anatomy ääääääälskar den serien! Handlar om ett gäng AT-läkare på ett sjukhus och vad som händer i deras vardag, intriger, romanser, missförstånd och snygga läkare vem kan motstå det

    Min bror med familj bor strax utanför Växjö

  • Fru E

    Trevlig kväll på er tjejer!

    Här blir det avsnitt med maken

    Kram &

  • MSW

    Oj vilka växjö anknytningar! Vi får kanske ta en "storträff" där då!

    PB: Mailar vad jag pluggar..

  • MSW

    Har surfat runt på tradera nu! Jäklar vad man kan göra av med pengar på barnkläder där! (fast idag tittade jag bara....)

    Nahe tjejer! Nu ska jag borsta tänderna och göra mig redo för sängen!

    Sov gott!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor