• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • BrudSommar2006

    God morgon! En halvtimme kvar innan det är dags att gå till dagis och vi är redan klara. Sedan är det bara strulet med att få på skor som väntar...

    Tinga, vad roligt att det börjar gå i rätt riktning med maten äntligen!

    Hector, lycka till med första smakisen, det blir nog gott ska du se!

  • Ore

    AM: Är Hektor redan fyra månader? Vart tar tiden vägen...?

    Tinga: Renoveringsröra låter ju överkomligt när vädret tillåter att man är ute i trädgården istället Härligt med Piffs ökade aptit, och viktuppgång!!!

  • Ore

    Förresten, PB: Det har inte kommit upp någon gång, att det finns ett fotoalbum. Mailar man en bild till Telis så lägger hon upp det i sitt album och skickar länken till albumet. Så där finna massa roliga bilder, och våra riktiga namn bl.a...'

    Nu kanske det inte är läge att maila Telis precis just nu, när hon befinner sig på Rivieran...

  • passionsblomman

    AHAAAAA! DET var ju jätteroligt!

    Då ser vi fram emot att Telis kommer hem från rivieran småningom...

    Jag måste skriva ihop en annons om vår Villavagn som vi också ska sälja. Jag har INGEN lust alls med det utan är bara helt pirrigt nervös för vad dagen kommer att innehålla från mäklarens håll.
    Vagnen måste städas lite ordentligare också, så ja får väl kavla upp ärmarna här snart och sätta igång.

    Igår ramlade det ner en bit till att vi faktiskt lämnar detta till någon annan. Det var helsjukt att se folk springa i våra bodar och skåp och titta överallt. HELT fel, sådär som att "nä men sådär gör man väl inte" fast vi själva har inviterat dem...

    Hade vi redan flyttat in i det aandra skulle det nog kännas lite annorlunda men nu är det ju mitt HEM de knallar runt i.
    Mycket underlig känsla.


    Ore skrev 2009-08-27 08:47:06 följande:
    Förresten, PB: Det har inte kommit upp någon gång, att det finns ett fotoalbum. Mailar man en bild till Telis så lägger hon upp det i sitt album och skickar länken till albumet. Så där finna massa roliga bilder, och våra riktiga namn bl.a...'Nu kanske det inte är läge att maila Telis precis just nu, när hon befinner sig på Rivieran...
  • Mrs  B

    Cicci
    MEN det hade varit fräckt om hon hade hetat Eme-Lou!!!!

    Tinga
    Vad sköt att det går framåt med Piff!!!!
    Verkligen kul att höra!
    Hur är det med brossan???

    Har huvudvärk så här blir det ett lugnt tempo idag. Barnen är på dagis så jag kan läsa i lugn och ro. Tur att jag varit så flitig de andra dagarna med att läsa min kurslitteratur så idag har jag bara 30 sidor att läsa.
    Har dock en hel del pappersarbete att göra och det känns sådär....

    Kram på er

  • BrudSommar2006

    Jag kommer inte på något fint sätt att säga det på så jag säger det som det är bara. Har ni någonsin känt att den jävla ungjäveln kan dra åt helvete så ni slipper se dem mer? Och hur dövar man i så fall det dåliga samvetet som onekligen infinner sig?

  • passionsblomman

    Ja det har jag.

    Om någon verkligen hade ett bedövningsmedel mot mammors dåliga samvete skulle den personen vara MYCKET rik.

    En gång skrek jag åt min son att han antingen kunde skärpa sig eller så kunde han bo i SKOGEN där TROLLEN bor....

    ...han var typ tre eller fyra och skiträdd för skogen och trollen och jag kommer att skämmas i resten av mitt liv för att jag var så elak.


    BrudSommar2006 skrev 2009-08-27 09:32:32 följande:
    Jag kommer inte på något fint sätt att säga det på så jag säger det som det är bara. Har ni någonsin känt att den jävla ungjäveln kan dra åt helvete så ni slipper se dem mer? Och hur dövar man i så fall det dåliga samvetet som onekligen infinner sig?
  • Lapinette

    En till med huvudvärk .. dock självförvållad. Supertrevligt att sitta på Grill och dricka en massa vin och snacka skit med vänner ... men idag är jag trötter.

    Vilken mamma har inte fått psykbryt på sitt barn? Läste i någon artikel att av idag är alla föräldrar så otrolig pålästa gällande sina barn och det har aldrig funnits så mycket dåligt samvete.

  • _koko_

    God morgon!

    Passar på medan lillebror fortfarande sover. Amningen verkar börja fungera bra nu, han ammar inte riktigt lika ofta som de första dagarna. Det hade jag glömt lite, hur de bokstavligt talat konstant hänger vid bröstet i början...

    muggles - Skickar en kram och hoppas verkligen allt kommer ut nu så du får njuta av resan så mycket det bara går!

    mrs b - Intressant att de sa att blödningar kunde bero på snabb förlossning! Och att du trodde det var vattnet du med!

    ore - Plastad frotté är helt klart en bra idé (oavsett hur dyr säng man har vill man ju inte få den förstörd)! Jag hade det de sista veckorna med conny, men eftersom vattnet inte gick då (och jag verkligen inte trodde att det var på g) struntade jag dumt nog i det den här gången. Nu gick det ju som sagt bra ändå, tack vare bäddmadrasskyddet och min mamma.

    pb - inboxar dig namnet. Kul att ni tycker det är fint (det är ju topp 10, så rätt många verkar ju gilla det )

    start - Vi har slutat med grobag nu i sommar eftersom det blev för varmt. Vi tänkte dessutom att han snart kommer behöva vanlig säng, och då känns det lite farligt med sovpåse, så nu har vi pyjamas och när det blir kallare blir det täcke.
    Men jag ser fram emot att lillebror ska växa i första storleken! Det är så enormt skönt när man ammar på natten att bara kunna lägga ner honom utan temperaturförändring. Liggamning fungerar nämligen verkligen inte för mig.

    telis - Ååååh, vad glad jag blir, nu har du fått din semester, det låter så härligt!!

    Och där vaknade lillebror... Så, en amning senare:

    bs - Ang sövning vid snitt så gör man bara det om det är fara för bebisens och eller mammans liv (sk urakuta snitt). Lägga ryggbedövning tar ju en stund, men söva gör man på sekunder.

    tinga - Vilka goda nyheter!!! Låter som jätteskillnad ju, håller tummarna stenhårt för att det håller i sig!

    Varma kramar till alla medspottare, det är en elak åkomma och jag förvånas över hur många som ändå är drabbade! Att känna sig ofräsch i så många dagar varje månad (som värst för mig var det nästan 2 veckor..) är hemskt!

    lappis - Hoppas även jag på snar kursstart, vilken tur att inte din urringning satte käppar i hjulet. Nästa gång kan du väl tänka till lite och komma med högt knäppt blus med spetskant och stickad kofta?

    AM - Hahaha, ja, det ska bli spännande att se hur det ser ut när magen daagit ihop sig, får se om jag vågar jämföra med dig då. Skrev så pass detaljerat eftersom det är flera i tråden som ev har snitt framför sig och jag tänkte att det kanske var intressant att läsa för dem?

    Nu är det bäst jag postar, det börjar bli långt igen...

  • passionsblomman

    Jag joinar huvudvärksklubben.
    Det är spänningshuvudvärk och min förkylning i en otrevlig kombination och har suttit som berget i flera dagar nu.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor