• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

    Snaily, vad skönt att det gick bra hos gyn!

    Jag fick min tid för spolning nu idag och det blir nästa måndag. Väldigt bra, för då har vi haft visningen, så allt är inte fullt så hysteriskt som den här veckan.

    Jag har också Pergo men skulle få ett annat hormon nu -minns inte namnet, men ska börja ta det på torsdag. Sedan är det Ovitrellesprutan som vanligt efter VUL och blodprov, och så Progesteronet efter inseminariet.

    Jag har förövrigt lipat färdigt för idag och min son tog nyheten om sin lilla klass med de många många tjejerna och få killarna med ett flin och viftade lite svalkande framför sig med handen som att han såg så många brudar som en riktig pers.

    De är alltså 14 elever inkl min son och av dem är 10 flickor...

  • Ore

    Lappis: Så nu är semestern slut, när det var dags att ringa till soc Hoppas hon ringer tillbaka snart, och att det är en kurs på gång inom en snar framtid...

    Era lunchplaner låter väldigt trevliga, men jag tror att min chef tycker nog att jag dragit litet fööör stora växlar på begreppet "långlunch" om jag skulle åka dit

    Vickan: Grattis till att ha berättat om graviditeten på jobbet, coh till att ha fått chefens goda humör...

    Apropå kollegor så fick min kollega en liten son i helgen... Tydligen ville lillparveln inte riktigt komma ut som han skulle, så det blev ett akut kejsarsnitt efter ett tag, men de mår bra allihop

    Spontanshoppade babyskydd idag. Den går tyvärr inte att sätta på vagnen, tydligen, men en Acta Graco med bas för 995 kr var litet svår att motstå för mig... Min favoritfärg på klädseln dessutom

  • _koko_

    Åh, blev nu påmind om saker jag hade tänkt kommentera:

    lappis - Bra jobbat att ringa soc, skönt att det var en trevlig tant också!

    snaily - Skönt att det är över nu. Tror inte någon läkare skulle rekommendera prog eftersom det inte verkar finnas någon forskning på såna som oss... Men jag vet ju inte heller om det var det som gjorde susen eller om det hade hänt ändå.

    PB - Haha, han kommer få det tufft sonen.

    Ore - Grattis till babyskydd till bra pris!

  • passionsblomman

    Koko; ja, och först när jag hörde det idag så trodde jag inte jag skulle våga berätta det för honom, för jag trodde han skulle få kalla fötter och inte vilja flytta. Det bidrog till att det svämmade över så till den milda grad idag.

    Det är verkligen min allra största oro i det hela-att han inte skulle trivas i sin nya skola. Men jag tror nog det ska bli bra.

  • Fru E

    SNaily-vad skönt att allt såg bra ut . Vet du varför som din gyn skrev ut sprutan med?? Tänkte om han sa något om varför han ville att ni skulle ta den??
    Hehe vad är efter-samlags-test förresten

    Lappis-soc-tanten blir nog riktigt bra ska du se

    Koko-ta det lugnt nu och moffa vidare på godiset

    PB-var det ett annat hormon istället för Pergo som du skulle ta?
    Tycker hela djungeln av alla hormon och sprutor är förvirrande då varje gyn säger olika om vad man ska prova.

    Ore-fynda måste man

    Telis-shit redan i v. 18!!! Var tar tiden vägen egentligen

    Vickan-trist för chefen när så många "faller bort" men samtidigt ska du inte ha dåligt samvete för det eftersom det är företagets problem!

    Sängen kallar!

  • Fru E

    Glömde:

    EGO-spottings idag på morgonen och lite rött i eftermiddags på dag 18 så antar att de är tillbaka
    Så trött på det! Trodde jag skulle slippa dem denna månaden eftersom det var ytterst pyttelite för en vecka sedan och sen försvann. Iofs kom de nu efter en snabbis i lördags em som kanske inte var i den mest bekväma ställningen så "skavsår" *hoppas men tror inte det*??????

  • passionsblomman

    EA&MJ, japp, nu har det varit Pergo ett tag och det här andra kan man alltså gå över till nu då.
    Det är väl likadant med läkare i övrigt också, man har nog lite olika tankesätt osv. men framförallt är vi ju alla olika individer, så det vore ju nästan konstigare om alla kvinnor skulle behöva exakt samma doser av samma hormoner.

    Men mycket att hålla reda på är det.

    Tycker det är mer och mer märkligt att det blir några barn alls här i världen.

    Och den son jag redan har, han framstår som rena miraklet.

  • sweetstreet

    Oj har förskt läsa ikapp men kommer knapt ihåg vad jag ville kmmentera...
    Skickar kramar till er som behöver och grattis till er som fått positiva nyheter.

    Mugglan skickar jag såklart ännu fler kramar till!!!1

    Och så FruLLan!!!!
    .-p
    Shit vad GLAD jag blev av ditt inlägg!!! Och rörd!! Och lite generad också....
    Men mest glad.
    Jag minns knappt va det var jag skrev till dig men minns situationen väl. Är iallafall glad att du tog det till dig på ett sådant vis.
    Här i tråden är det ju helt fantastiskt vilket stöd man an få!
    Av alla underbara!!

    Ego:
    var och hälsade på vänner i helgen som fick barn för ca 2 veckor sedan.
    TÄNK att de är så små!!!!
    Kan knappt minnas att Lillskruttan varit så liten. ja t o m mindre efterso hon var preemie så hon vägde ju inte så många kg när hon kom. Typ 2....

    Nu är hon STOR!!!!!
    och i helgen sa det bara KLICK och så började hon GÅ!!!
    Sådär!
    Pang!
    Hon har hållit på rätt länge att försöka hitta balansen och har även gått ett bra tag med stöd av möbler eller oss. men själv har hon inte gått förr. Det gick jädrans snabbt när det väl började. Tror det var i fredags eller möjligen i torsdagskväll som hon tog de första små korta stegen utan stöd. Från soffan till mig eller maken som satt alldeles intill soffan på golvet.
    Sedan spedade det på så i helgen överraskade hon os när vi på fest hos grannarna för då såg vi henne plötsligt gå själv från vardagsrummet till köket!!!!
    Bara sådär.

    och nu ja, nu går hon heeela tiden. Visst ramlar hon hela tiden också. MEn då reser hon sig bara och fortsätter gå.

    Fast en hel del blåmärken och bulor har hon redan fått. och fler lär det bli.
    Men så är det väl antar jag.

    Nu måste jag sova för annars orkar jag inte upp imorgon.

    Stor KRAAAM till er alla!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor