• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Jenny står brud 090801

    Haha, jag slutade oxå bita på naglarna till bröllopet. Det funkar ju som du säger att ha långa naglar när man inte gör något... men nu när jag skall ha träslöjd på skolan känns det kanske inte som långa naglar passar riktigt
    Förstår vad du menar med att träffa rätt på tagentbordet..


    Hvidbrud skrev 2009-08-06 20:08:21 följande:
    Ja, eller hur? Men jag är fortfarande lite nyfiken på att veta vad jag tryckte på för att få det att hända!har bitit naglar hela livet, men lyckade sluta bita inför bröllopet, men har varit tvungen att hålla dem korta pga att jag är massör, men nu är jag ju ledig och naglarna växer som ogräs och jag ska lära mig att använda fingrarna på ett nytt sätt. Känner mig som en hel liten lady...! Men det är svårt att träffa rätt på tangentbordet
  • Hvidbrud

    Åh, vad roligt med träslöjd! Tittade precis på Ernst som gjorde ljusstakar på tv... och fick sån lust att slöjda i trä. Det var bannemig länge sen! (kanske den där motorsågen var med till att väcka min lust också), me n nu har jag tvättat och strukt tyget till min blivande ammningskudde, så jag fåt hålla mig till syslöjden... (men INTE sy fast naglarna i tyget!)

    HAr du jobbat som trässlöjdslärare länge?

  • Jenny står brud 090801

    Jag är slöjdlärare, och den senaste utbildningen där innefattar både trä och textil. Jag examinerades för 1 år sedan, men har jobbat i textil sen dess. Jag är egentligen mer textilmännsiska, men det skall bli spännande att ha trä oxå. Fast nervöst med.

    Vad det gäller motorsåg, så skall jag lära mig det också nu snart. Vi skall nämligen köpa in en var till oss. Så vi kan vara ute i skogen och jobba tillsammans.

  • Jenny står brud 090801

    Svårt att komma ihåg allt, när det gäller kuddöverdarg brukar det funka att trycka in kudden ändå...

    Jag undervisar på högstadiet.

    Nu skall jag gå och umgås med min man, vi hörs säkert imorgon.
    Godnatt

  • passionsblomman

    Okej, nu har jag varit rasande!

    Här har man asat ut den vidriga gamla soffan, målat hela rummet och så skulle vi som pricken över i ta in soffan vi hade i förrådet, den som jag ärvt av min farmor.

    Tror ni den &¤%¤%/¤&¤"#¤ soffan GICK IN GENOM DÖRREN!!!!?????

    NEJ!



    Alltså har vi för närvarande INGENTING att sitta på fram till flytten, OCH det är helt asproppat i förrådet, så jag inte kan röja där som jag hade tänkt! SKIT SKIT SKIT!!!

  • Hvidbrud

    Det är kudden som får bli lite mindre...

    Hua! Högstadieelever! Nä, de är ganska gulliga, va´?

    Nä, gå och mys med din man nu! Min kommer först hem om ett par timmar, så jag får umgås med tvn och sylådan. Det är också mysigt ibland.
    Ses i morgon!

  • Villemoa

    *mixar till en strawberry daquiri och ger genast till Blommis som nog behöver en*

    Fyy vad irriterande!! Och så är du förkyld och allt...skickar kramar härifrån med förhoppningen om att de hjälper lite iaf.

  • passionsblomman

    Jävla skitsoffa!

    Nä, vi får helt enkelt när visningen ska vara ställa sonens lilla säng som om den vore soffa och lägga många kuddar i den.

    Som tur är så bestämde jag (mot sambons vilja) att vi skulle spara madrassen från bäddsoffan vi slängde. Det är den nästan 1,40 bred madrass så två kan sova på den och den är rejält tjock. Just nu ligger resten av min familj utfläkt på den. Så det blir v'l så vi får kolla tv fram till flytten.

    Det andra aset till soffa får vi klla om det kan gå att transportera över till svärisarna tillsammans med alla flyttkartonger så jag får space att röja i resten. Eller så får jag väl ställa den i trädgården medan jag röjer då.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan