• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ankan80

Helluuuu!
    har varit ute och shoppat två par reaskor. Farligt att ha så nära
    Men man måste ha bra skor när man är två stycken
    Lyckades tom pruta för jag köpte två

Jenny:
    Man kan aldrig veta när det blir barn, så därför måste man leva sitt liv som vanligt, byta jobb, söka jobb osv.
    Så kör på bara!

• Hvidbrud

Min svärmor är jättegullig, men hon är inte så bra på svenska, så det är svårt att komma på djupet. Gullig är hon, men jag fasar för dagen då de, hela tjocka släkten ska komma ner och se den lilla nyfödda. Sova här 5 pers i jag vet inte hur länge. Efter ett par dagar tror jag att UT! är tydligt nog att förstå... Eller, vem vet... det kanske blir jätteskönt att ha dem här?

• Hvidbrud

Heja dig ankan! pruta på rea! Klart ni ska ha nya skor du och lill****. Vad kallar du den egentligen? *nyfiiiken*

• Ankan80

Lillankan

Hvidbrud skrev 2009-08-07 12:49:53 följande:
    Heja dig ankan! pruta på rea! Klart ni ska ha nya skor du och lill****. Vad kallar du den egentligen? *nyfiiiken*
  • Ankan80

Svårt att sia om. Är nog viktigt att tala om redan för början om något är fel. Så det inte blir ett jättebråk

Hvidbrud skrev 2009-08-07 12:48:23 följande:
    Min svärmor är jättegullig, men hon är inte så bra på svenska, så det är svårt att komma på djupet. Gullig är hon, men jag fasar för dagen då de, hela tjocka släkten ska komma ner och se den lilla nyfödda. Sova här 5 pers i jag vet inte hur länge. Efter ett par dagar tror jag att UT! är tydligt nog att förstå... Eller, vem vet... det kanske blir jätteskönt att ha dem här?
  • Leksi

*vinkvink* Tittar in som hastigast, har mycket att göra på jobbet solig sommarfredag till trots.

Tack Ninnis, spinningen gick jättebra! Kul att vara tillbaka!

Lillankan, så självklart!

• ingenjörsbruden

Ninnis: Elefanten som bajsade på pallen....ehhh var det ett av tricken?! I sådanafall är jag osså impad!

Jenny: Stickning utomhus i detta vädret låter underbart!

Blommis: Jisses vilka friggebods-associationer! Inget vidare men ja...tur att ni inte tar den med er!

Hvidis: Ojdå....eeeh ja förstår att du är lite skeptisk....släkten är ju härlig men kanske inte boende hos sig i flera dagar....o kanske ännu värre när man är nyförlöst osv....
    Jag o maken har pratat lite om upplägget inför o efter förlossningen.
    Vi har inte tänkt meddela någon när vi åker in....blir säkert mitt i natten ändå.....men efter förlossningen så ska maken mms:a o sms:a ut nyheten till våra familjer.
    Men besök har vi inte tänkt ta på sjukhuset.....tror att vi behöver de dagarna för att komma varandra nära o ta igen oss.
    Oavsett hur bra jag mår så vill jag hellre bara njuta av vår tresamhet de första dagarna.
    Sen när vi är hemma igen så är besök välkomna....men inte alla på en gång. O det är osså makens uppgift att portionera ut besöken så det inte blir för jobbigt för oss.

Ankis: Wieeee prutning! Kanon!
    Farligt med nära till affärer.....hehehe mitt jobb flyttar in till central Lund nu i början på sept....det kommer att bli GALET nära till shoppping....hoppas att lönen ökar i samma takt som shoppingen...hahahaha!

• Ankan80

Fasen alltså. Tror jag börjar bli förkyld! Känns i näsan.
    Hoppas det är byggdamm
    Jag som skulle bada i morrn!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan