• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

Ja, det är kanske knipet som gör det? Caps lock? Kapsyl? Locktång? *kliar mif i huvudet*

FREDAG!!! (versaler?)

• passionsblomman

Mina svärisar är ocksp bra egentligen, men det finns saker som gör en galen. En av dem är svärfars omisskännliga sätt att ta över hela grejen om han egentligen bara ska komma och hjälpa till. Och att han i kombination med det har en 1800-talssyn på vad kvinnor gör och vad män gör.

Kvinnor är inte med och pratar om hur boden-som kvinnan i fråga själv betalat med egna pengar-ska vara, bra kvinnor kokar kaffe och lagar god och mycken mat till de dukitiga duktiga karalna, som effekitiv tid kanske jobbat 2 h på hela dagen men som i egna ögon sliiiiitit så håååårt.
    Under tiden rusar kvinnorna i sällskapet runt som skållade troll i alla de 12 timmar som umgänget pågår, minst. Då hinner männen ha före jobbet paus, planeringspaus med frukost, åka och handla mera grejorpaus, kaffepaus, mitti jobbigajobbetpaus,lunchpaus,
    mittijobbigajobbetpaus,kaffepaus,sova lite innan matenblirklarpaus,middagspaus, sova middagpaus....

ja ni fattar!

• Ninnnis

Jenny, den sk. lutealfasen (mellan ÄL och BIM) är vanligtvis 12-16 dagar. När jag har testat med äl-test så har indianerna kommit efter ca. 16 dagar båda gångerna.

• lanovia 08

Jag har så fullt upp med att bara vara idag (har inte ens målat och knappt läst åt jobbet (kan göras nån annan dag ) att jag inte riktigt orkat med datorn.
    Skall egentligen bara stänga av den nu men var tvungen att läsa vad som skrivits här. Hinner dock inte kommentera något skickar bara en KRAM till alla.

Nu har jag gjort räkmackor och skall åka iväg och hämta mannen och hunden. Sedan skall vi åka ut med båt/färja i skärgården. Sätta oss på en ö och bara ha fredag, förmodligen blir det ett dopp i det blå. För hunden blir det definititivt det.

• Ninnnis

Åh vad mysigt det låter, Lanovia! Du skulle ju bara vara idag, så du har ju gjort helt rätt Hoppas ni får en supermysig fredagskväll!

• passionsblomman

Ojsan! jag kastade in mitt felstavade inlägg mitt i läsningen om svärisarna och GLÖMDE läsa de efterföljande FYRA sidorna som ju också var fulla med inlägg!

Jag glömde även att säga det självklara i sväris och hans övriga manliga anhangs sällskap:

De duktiga duktiga karlarna, som jobbat och slitit så hårt, måste få BERÖM också!.

Säger man ett pip om att något kanske inte riktigt borde se ut sådär så blir det tjurigt värre.

INGEN tjurar åt mig och skriker otrevligheter ostraffat. Så mycket är säkert och svärfar tror jag har haft ångest i de tre år som nu passerat sedna friggebodsdramat. Det går nog aldrig riktigt över, för den gången sket han i det blå skåpet s¨den där elefanten ligger fett i lä och en skottkärra räcker inte för att dra iväg det skitlasset.

Jag fick hans lap-top när han köpte en ny."för jag tänker ju starta eget väl?" sa han. Dert mina vänner, betyder "förlåt" men det ordet kommer han aldrig i livet lära sig använda, den handikappde stackaren.

Nu ska jag vispa våffelsmet!

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2009-08-07 16:29:11 följande:
    Det går nog aldrig riktigt över, för den gången sket han i det blå skåpet s¨den där elefanten ligger fett i lä och en skottkärra räcker inte för att dra iväg det skitlasset.
  • Daa

Häj igen.
    Vad saker och ting ibland inte blir som man tänkt!

Maken berättade att svärmor ringt till honom och sagt att svärfar varit dålig igår, nåt åt hjärtat, men verkade ganska pigg idag. När svärfar kom hit tyckte maken att pigg, det var han inte alls, så istället för att shoppa byggmaterial skjutsade jag dem till sjukhuset.
    Där fick vi besked om att det var lång väntetid, och eftersom svärfar verkade ganska okej ändå, tyckte maken att jag skulle åka hem och vänta på dem där (han tyckte till att börja med att jag inte skulle följa alls, eftersom han var rädd att jag skulle ha för jobbiga minnen därifrån). Såg väl ingen orsak till att jag skulle drälla där också, utan tänkte att jag kunde vara hemmavid ifall svärmor skulle behöva någonting.

Och nu sitter jag här och väntar på att få höra från dem. Nåja, hoppas allt går bra. Svärfar är en krutgubbe, men han är ju till åren kommen.

• Daa

Lanovia, det låter som ett upplägg för en härlig fredagkväll! Antar att vovven är ivrig att få ett dopp i det blå

Tycker mig kunna se Fladderbuset... Fiiin!

Oj, vilket drama det blev med friggebodan, Blomman

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan