• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

Ingis: Fortfarande semester!
    (har ju inte möjlighet att skriva på jobbet riktigt, så jag måste ju passa på. Snart är det dags igen...)
    Kul med din NallePuh-dejt (mjukglass är nog vägen till mitt hjärta också. Och choklad! )
    Låter som om du hade en bra kväll.

Kram på dig, Jenny. Det är vanligt att känna sådär efter bröllopet. Som du säger så har ni ju laddat, planerat och grejat en massa inför den stora dagen och när den väl kommer blir det ju en ordentligt stor urladdning. Snart är du tillbaka i dina vanliga kreativa gängor. Fortsätt njuta av att vara hustru. *en till kram*

Blomman: åh, så surt med soffeländet! *sympatimorrar*

Låter kul med din kreativitet, Hvidis. Du kanske kan göra en fin babystol med motorsåg?

Har inte ringt BM, och jag tänkte avvakta tills nästa vecka. Några indianer är här och rekar idag (och sättet känns bekant) så det kanske utvecklar sig på ett fint sätt. Det är bara att vänta. Ständigt denna väntan...
    Har hittat en CD, som ett par vänner gett oss, med kort från vårt bröllop, och blev nyfiken men det går så otroligt långsamt att titta på bilderna. Hihi, vet inte om jag ska skratta eller tycka att det är lite jobbigt när jag ser våra miner under inmarschen
    När jag ändå är igång kanske jag måste titta på lite bilder från möhippan också...
    Om jag skriver mycket mer blir det här ett sånt där förmiddagsspam (HAHA! Råkade stava spam med ä och det såg jätteroligt ut), och nåt sånt har jag inte gjort förut. Låter inte det som ett fint litet semesterprojekt när vädret inte är kanon? *ser ivrig ut*

Jenny, du kanske kan hälsa på oss i helgen? Vi ska börja bygga en friggeboda och du som är träslöjdslärare kanske kan bråka lite med min svärfar som är gammal snickare? *ser ivrig ut igen*

• Jenny står brud 090801

Vi hade också vår lilla vovve på hunddagis när vi bodde i göteborg, men nu när vi har hus hoppas vi på att hon skall kunna vara hemma själv lite om dagarna.
    lanovia 08 skrev 2009-08-07 09:46:24 följande:

Sedan jobba lite och därefter långpromenad till och från hundens dagis. Lite onödigt att lämna in henne idag när jag är hemma men vi tyckte att vi betalar ju ändå för platsen.
  • Jenny står brud 090801

Tack för kramen Daa, nu känns det lite bätte

• Hvidbrud

*vinkar till alla goa töser*

Grrr... vad ska man göra när öronpropparna inte räcker till för att hålla snarkningarna från bergatrollet ute? I gala sängen skulle jag bara "rulla till" lite, men nu funkar inget, det blir bara högre och högre och högre, till jag får gå upp och, som idag, titta på soluppgången. Han är så glad för den nya sängn, för han sover så gott hela natten... Ja, det kan jag höra.
    Ingis, kan du inte uppfinna en antisnarkmeckapär? Låter som en härlig date du haft med nallis. Kunde lätt äta mjukglass till frukost idag. Denna värmen tar kål på mig!

Amningskudden blev jättefin, lite ofyld kanske, men det blir nog bra. Saknar bara att sy i ett blixtlås så är den klar till babis.
    Bäddade hennes säng i natt, när jag ändå var uppe... Jätte gullig liten minisäng!
    Gardin jakt idag? Gillar inte de vi köpte på Ikea. Vill ha nått fint okönsneutralt rosa... Märlkigt som smaken ändrar sig med alla dessa hormoner...
    *Boa boa boa! Hej! Boa boa boa!*

Daa: Åh, vad skönt att höra att indianerna börjar kännass sem de du känner och inte nån främmande klet-stam!

Jenny: Ja, känner igen det där. Att all luften gåt ur en efter bröllopet... BAra vila och ta det lugnt och komma ikapp sig själv.

Min bror är ensam på kontoret i 3v, så han vill gärna ha sälskap, skrev han precis. Kan nog bli lite lunch med honom idag då. Kul!

• passionsblomman

Hej alla fina tjejer!

Idag är jag sjuk.
    Jag tror jag har lite feber, för jag mår som en gammal sill.
    Men, jag har iallafall varit uppe med tuppen och varit och handlat blommorna till brudbuketten jaf ska börja med strax.

Efter det ska jag skura ur en gammal kyl vi har ute i förrådet och stoppa i kontakten så den blir kall. Då kan jag spara det som blir över av blommorna och göra en fin dekoration som förhoppningsvis fortfarande är fin på tisdag om jag har tur.
    Eller onsdag. För jag får nog ringa mäklaren och be henne komma onsdag, för jag fixar inte hela alltihopa det här färdigttill tisdag när jag nu mår så kass.

Dessutom lät det som om vi kan få lite hjälp med att fixa färdigt en del på tisdag och då är det ju bättre att ta fotningen på onsdag.

Hvidis: Jag tänkte på din man och de små frigolitkulorna redan innan du skrev att det var bästa att dammsuga innan han kom hem. Men du har rätt-kreativitet och ett visst kaos i processen hör till. Det skräpar som fasen att binda buketter kan jag säga.

Jag förstår mycket väl att Nallis startade en tråd för dem som är lite mer i fas med henne här och nu. Vissa av oss har ju harvat på såpass länge att det kanske ger mer att dryfta allt det man först funderar över och känner...

Glass hade varit gott för den ömma halsen...
    ..men jag får väl ta en Whiskey istället.

Jenny: oroa dig inte för jobbgrejen utan låt livet ha sin gång. Ingen ska behöva be om ursäkt för det största man kan vara med om som människa.
    Och aproå dagar att göra och inte göra saker: du vet väl att det är i de stilla perioderna som nya drömmar och projekt föds och kan gro?

Jag är helt säker på att hade min vår inte varit så händelselös va d gäller jobb och så, då hade jag nog inte ens sett huset vi nu ska flytta till. Själen behöver plats och tid mitt i allt vi håller på med jämt. Bara var och andas och finns till, förr än du anar kommer nya tider då det blir fult ös och åka av. Då kommer du att vara glad över mer händelselösa mellanperioder.

• ingenjörsbruden

Hvidis: Inför pyjamas på maken....en t-shirt som du syr in en tennisboll i ryggen på...så undviker han själv att ligga på rygg o snarka!
    O så kan den kanske funka som lite tortyr om du nu är lite irriterad på maken...hehehe

Hahaha rosa gardiner!!! Blir säkert superfint! En av tjejkompisarna HATADE verkligen rosa o sa ALLTID att OM hon fick en dotter så skulle hon ALDRIG BEHÖVA ta på sig rosa kläder......hahahaha gissa om hennes dotter ÄLSKAR rosa o Hello Kitty! Riktig liten princessa!

Din amningskudde lät jättefin!
    Du verkar inte ha några större problem att sysselsätta dig direkt!
    10 dagar kvar till lillmuffin! *wiiiiieieee*

Trist att maken inte får stanna över natten....tycker det suger! Det är ju för fasen då man behöver dem som mest!!!!!
    Speciellt efter ett kejsarsnitt!!!

Lanovia: Hahahahaa skulle inte vara förvånad...men nä ingen baksmälla idag....tror att det var ompysslingen av mig själv som gjorde susen!
    Men ja...hade gärna varit hemma ikväll...men svärfar fyller 64 så vi ska dit o äta middag....jaja....är väl bara lite trött just nu....det blir säkert supertrevligt! *positivt tänkande*
    Tror att allt ditt "duracellande" är lite förstadium till "boandet"..... Men försök att inte göra ALLT på en gång....skriv en lista o ta det som är viktigast....o ta bara någon sak om dagen osv.....
    Var rädd om dig!

Jenny: Det är visst supervanlig med den där "luften ur ballongen-känslan" efter bröllopet...jag hann inte med någon sådan.....dels hade vi julen tätt inpå o så flög vi iväg på smekmånaden dan efter julafton!

Daa: Hoppas de ordinare indianerna hittar rätt nu....*håller tummen o ritar både karta o hänger upp vimplar så indianerna ska hitta*

• Hvidbrud

hänger med på whiskey´n, blommis! Krya på dig!

Har lust att gå i tempel idag, men i detta landet finns ju bara kyrkor... Skulle vilja höra mummlet av budhistiska munkar som ber och känna doften av rökelse. Liten dos av ödmjukhet mot det stora hela skulle inte skada.

• ingenjörsbruden

Jag vill osså ha Whiskey!!!

Hvidis: Ta en tur till kyrkan....det är faktiskt väldigt mysigt o rogivande att bara få gå in o sätta sig i en stooooor tom kyrka.
    Ngt man borde göra oftare!
    Rek varmt Sankt Petri-kyrkan som borde ligga ganska nära er lgh.
    De är jättevacker o brukar ha öppet för turister mitt på dagarna.
    Caroli-kyrkan har jag själv inte varit inne i...men där ska hållas underbara julkonserter vet jag!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan