• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Hvidbrud

Ja, den ligger precis här och är jätte fin. Sitter och "andas" där inne ibland, men idag är det nått mer som krävs. Saknar det Asiatiska sättet att visa sin vördnad på. Här "händer det" ju inget, inte de där ritualerna och den vackra chantingen som får en nästan i trans.

Det får nog bli en "pata-pata" dag hemma på dansgolvet istället! Brukar ge samma effekt!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-08-07 10:53:02 följande:
    Ja, den ligger precis här och är jätte fin. Sitter och "andas" där inne ibland, men idag är det nått mer som krävs. Saknar det Asiatiska sättet att visa sin vördnad på. Här "händer det" ju inget, inte de där ritualerna och den vackra chantingen som får en nästan i trans.Det får nog bli en "pata-pata" dag hemma på dansgolvet istället! Brukar ge samma effekt!
    Hahahaha jo det är sant..men med rätt prästs "malande" så får man nääääästan samma effekt!

dansa lite för mig med!!!
  • Hvidbrud

Jepp, jag och magen i mitt lila sidennattline, som är aaaningenstramt över kroppen med en svart stödstumpa och en läcker "hud"färgad (vem har egentligen den förgen på sina ben!?!) på elefantfötterna ska ta oss en svängom för hela bebistråden idag tror jag. (oj! Lite pippivarning på mig idag ser jag! )

• Daa

Oj, plötsligt har alla molnen försvunnit ute. Det betyder att det är dags att gå ut och sola!

Hvidis: det är ibland skönt med det välbekanta, väldigt skönt t o m. Imorgon borde jag veta om jag kan utbrista "Jag är normal igen!"
    Det låter fint med en liten dans (har också svårt för begreppet "hudfärgad". Vi har en del saker på jobbet som påstås vara "hudfärgade" vilket gör att jag inte kan använda ordet utan att göra citationstecken med fingrarna).
    Jobbigt med bergatrollet. Han kanske är söt när han är vaken? Men kör som Ingis sa med tennisboll på ryggen.

Ingis, tack för karta och vimplar

Blomman: hoppas du får krya på dig. Tycker också att det låter bra att ni får en extra dag på er innan fotograferingen. *kram*

Nu ska jag svida om till min fina bikinitopp, som visar hud och samtidigt ger stöd: 2 i 1!
    Eller är det kanske dags för lunch? Om två timmar kommer maken hem från jobbet och så dyker svärfar upp. Vi ska handla prylar till friggebodan (det ska f ö bli hemskt intressant att se den ta form. Ja, och delta lite också).
    Ha det fint, hörrni. Kraaam.

• passionsblomman

Daa: Indianer! Vad bra! (trodde man ju aldrig att man skulle skriva i den här tråden )

Friggebod-det är traumatiska minnen i vår familj. Det var när vi byggde ihop den som vi på djupet insåg att vi inte är några snickare och att min sambo i själva verkaet avskyr att ha ansvar och göra själv och hålla på. Han hjälper gärna andra, där DE är arbetsledare, men att håla i egna projekt-NEJ!

Dessutom blev vi så osams med min svärfar att jag faktiskt var nära att klippa till honom(och nu överdiver jag inte)Jag sa vidare åt honom att om han inte vill uppleva en jäääävligt ensam ålderdom var det bäst för onom att han bad om ursäkt och det fort som fan och att det var säkrast att det lät som om han menade det. Jag var mycket arg. En av mina argaste stunder i livet. Den där boden påminner oss om det där en del. Det är bra att den står kvar här när vi flyttar...

• Jenny står brud 090801

Stackars dig blommis, som blivit sjuk. Hoppas det har gått bra att göra brudbuketten iaf och att det snart blir bättre. Själv försöker jag "gaska upp" mig lite, solen skiner ju och det är varmt. Ska nog ta mig en stund med stickningen ute.

• Ninnnis

Kram till Blommis som mår som en gammal sill, och Ingis som är trött som ett ösregn! (tack för två nya roliga uttryck, de ska jag lägga på minnet )

Hvidis, akta så du inte dansar igång förlossningen, bara!

Lanovia, njut av din lediga dag och passa på att ta det lugnt och njuta av att vara gravid!

Daa, nu bestämmer vi att det är indianinvasion och sedan är din kropp back to normal. Basta!

Leksi, hur gick spinningen?

Jenny, jag är nog fortfarande lite nykär efter bröllopet för snart ett år sedan... Tycker Hvidis uttryckte det bra förresten, klart att det är bra om du sätter ett blivande skolbarn till världen!

Här är det vaaaaarmt! Kompade idag och sov till 9, var inte på jobbet förrän 11, så skönt! Så borde varje fredag vara! Visade runt lillasyster och väninnan på mitt jobb (tydligen mycket spännande), sen tog de bussen in till Köpenhamn. Ikväll kommer maken hem, då ska vi äta färska svenska kräftor (från Småland så klart!) och ta en snaps eller två...

Cirkusen var förresten jättebra. Gudsonen tyckte det roligaste var "elefanten som bajsade på en pall" och "clownen som ramlade och sa aj" Och att klappa djuren i pausen så klart. Hjärtegullet!

• Jenny står brud 090801

Glömde ju skriva om svärföräldrarna, visst kan man bli så arg på dem ibland att man vill slå till dem. Men jag försäker tänka att de iaf har gjort något helt fantastiskt, som jag älskar mest av allt... min man. (Men ibland hjälper inte ens det)

• Ninnnis

Är så lyckligt lottad att jag har två fantastiska svärföräldrar. Kan dock förstå att det är lätt hänt att det blir tjafs när man har olika åsikter eller synsätt, precis som i alla familjekonstellationer där man umgås mer eller mindre frekvent.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan