• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

Nä, nu ger jag mig för den här dagen och går och lägger mig. Imorgon måste jag iväg tidigt och köpa blommor, så all vila innan dess är nog bra.

Natti natt!

• Villemoa

Jag är också högstadielärare och tycker att de allt är mysiga små tonåringar

Jenny; jag var gravid i 10:e veckan när jag började andra läsåret på mitt "nya" jobb. Eleverna skulle börja 9:an (arbetar i ett homogent arbetslag). Jag undervisar i engelska och hade alla våra 9:or (130 elever) och Moa var beräknad i mars, precis när det var dags för nationella proven. Du må tro att jag var nervös och orolig för vad de på jobbet skulle säga när de fick veta att jag inte skulle kunna genomföra nationella proven eller finnas där sista terminen för dem. Men, de blev jätteglada för min skull och sa att jag inte alls behövde oroa mig för nåt! Dessutom, när de anställde mig så måste de ju haft i beräkningen att jag var i mina reproduktiva år som Hvidis så fint uttryckte det

Hvidbrud skrev 2009-08-06 21:59:27 följande:
    Det är kudden som får bli lite mindre... Hua! Högstadieelever! Nä, de är ganska gulliga, va´?Nä, gå och mys med din man nu! Min kommer först hem om ett par timmar, så jag får umgås med tvn och sylådan. Det är också mysigt ibland. Ses i morgon!
  • Hvidbrud

Nu har jag fullt amningskudden med mini frigolitkulor + halva köket! HI hi! Tur att mannen inete är hemma han skulle få nippran!!! Hoppas att damsugaren inte lät allt för mycket så att grannarna vaknade, var ju tvungen att dölja eftervärkarna av min kreativitet.

Inget kaos = ingen krativitet.

Så, nu ska fodralet sys! Härligt att ska pa någogt och inte bara vääääääänta.....

Får en gravid kvinna beställa en Daquiri också? Jag lääääängtar så efter en drink!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-08-06 13:33:54 följande:
    Här är jeg. tittar bara in lite snabbt. Sur på min man, men det går nog över när jag får lite perspektiv på det. Hatar att känna mig hjälplös och inte kunna göra någonting själv. Längtar bebin är ute och att magen har vuxit ihop igen, så jag kan göra någonting själv utan att känna mig så jävla beroende av andra hela tiden!
    Instämmer fullständigt!
  • Jenny står brud 090801

Tack, då tänker jag försöka att inte oroa mig för det...
    Och visst är tonåringarna goa, men just nu vill jag bara ha semester lite till. Fast det känns väl alltid så, eller? Brukar ju bli bättre när man väl kommit igång

Villemoa skrev 2009-08-06 22:32:52 följande:
    Jag är också högstadielärare och tycker att de allt är mysiga små tonåringar Jenny; jag var gravid i 10:e veckan när jag började andra läsåret på mitt "nya" jobb. Eleverna skulle börja 9:an (arbetar i ett homogent arbetslag). Jag undervisar i engelska och hade alla våra 9:or (130 elever) och Moa var beräknad i mars, precis när det var dags för nationella proven. Du må tro att jag var nervös och orolig för vad de på jobbet skulle säga när de fick veta att jag inte skulle kunna genomföra nationella proven eller finnas där sista terminen för dem. Men, de blev jätteglada för min skull och sa att jag inte alls behövde oroa mig för nåt! Dessutom, när de anställde mig så måste de ju haft i beräkningen att jag var i mina reproduktiva år som Hvidis så fint uttryckte det
  • ingenjörsbruden

Hej flickor!

Var iväg hela dagen igår o besiktigade en av Malmös ursprungliga hus...byggt 1700talet o har idag bara 4 tunnland mark kvar vid ribban....hahahah ja det var helt galet så stort det var....RIKTIG herrgård.
    Körde inom McD o inhandlade lunch vid 15....lite väl sent...men jag hade ätit upp båda mina mellisar innan så jag var helt ok i blodsocker.
    Körde in till min syster o var smakråd inför glasögonköp till syrran o båda döttrarna.
    Så jag var trött som ett ösregn när jag kom hem...men åkte med maken o kikade på tomtarbetena.....wiiiiie de har grävt lite mer nu o där är rätt mkt stoooooora stenar....vill spara en o ha i trädgården sen!
    Sen blev det lite egentid....pedikyr, kroppsscrubb, inpackning o en lång skön dusch. o så tvingade jag maken att laga kvällsmaten...om jag lagat mat 3 kvällar i rad så får han osså bidra med ngt...tacos blidde det!

Verkar som att många tagit semester idag. Är lte avis!
    Lanovia: Hoppas att din semesterdag blir solig, skön, slapp o mysig! Ta en bra bok o lägg dig en stund i solen på gräsmattan!

Ninnis: Förstår om du somnat på flygplanet.. Hahahah det hade jag gjort!

Ja hur får man ihop sin tid.....har av min syster fått höra att som mamma så blir man supereffektiv...man effektiviserar familjen, maken o sig själv mkt bättre än innan man får barn.
    Men träning....visst konditionsträning kanske behövs...men att vara med barn osv är rätt fysiskt krävande....bära, lyfta plus allt hushållsarbete som osså ska göras....icke att förglömma.
    Men man MÅSTE få till lite egentid.....om man inte TAR egentid redan från början/tidigt så tror jag man har ännu svårare för att börja TA egentid när barnen blir större.....
    Syrran har alltid släppt allt o hjälpt barnen osv....o det säger hon att det straffar sig nu....barnen blir sura när de inte får svar/hjälp direkt...så man ska inte curla för mkt för barnen.
    Guuu så många "fina" tankar jag har om barnuppfostran osv...hahahaha ska bli intressant o se om jag över huvudtaget reder ut att vara mamma!

Blommis: Va du är flitig o duktig! Rent ut av en "Flitig Lisa"! Var rädd om dig bara! ÄR så spännande att höra allt du gör/hinner med på en dag....man ligger rejält i lä känner jag!

Ja just det...min date med Nalle Phu!
    Det var superdupermysigt! Blev bjuden på en mjukglass=vägen in i Ingis hjärta! Sen satt vi o snackade i solen i 1,5 h!
    Jättemysig o go tjej! Men det visste jag iofs redan!
    Tror nallis startaden en annan tråd för alla frågor som dyker upp i början av pluss-jagandet.....här inne så pratar vi ju rätt mkt OT mellan varven...hehehehehe!

KRAMAR alla goa brudar här inne!

Nääää FRUKOSTTAJM!!!!

• Jenny står brud 090801

Jag vill också vara kreativ, det brukar jag vara. Men känns som all energi gått ur mig nu efter bröllopet. Man har ju laddat så inför den dagen, planerat massa och grejat en massa. Nu skall jag ju vara ledig några dagar och bara göra sånt jag vill göra... det konstiga då är att jag inte vill göra något

Hvidbrud skrev 2009-08-06 23:28:05 följande:
    Nu har jag fullt amningskudden med mini frigolitkulor + halva köket! HI hi! Tur att mannen inete är hemma han skulle få nippran!!! Hoppas att damsugaren inte lät allt för mycket så att grannarna vaknade, var ju tvungen att dölja eftervärkarna av min kreativitet. Inget kaos = ingen krativitet.Så, nu ska fodralet sys! Härligt att ska pa någogt och inte bara vääääääänta.....Får en gravid kvinna beställa en Daquiri också? Jag lääääängtar så efter en drink!
  • lanovia 08

Godmorgon! Eller godförmiddag heter det väl egentligen.

Visst blev det semester här. Ialla fall nästan, jag skall inte till jobbet, men skall sätta mig och läsa artiklar nån timme sedan. Så får jag ihop lite flextid som jag kan ha nytta av senare.

nu harjag en hund som väntar på sin promenad så jag borde inte sitta här.

Jenny, du behöver nog inte oroa dig för jobbet. Som de andra skriver anställer man någon i reproduktiv ålder så får de också räkna med att det kan bli barn.
    Min svägerska gick på anställningsintervjuv när hon var gravid, innan hon ens visste om det själv. Sedan fick hon jobbet och började jobba när hon var i 3e månaden. Hon var väl inte superstolt över sig själv när hon skulle berätta på jobbet. Men vad gör man? Sedan gick hon hem på mammaledighet och under denna tiden så fastanställda de henne. Ja vissa har tur.

Ingis vilken dag du hade igår. Hoppas du inte har allt för mkt "baksmälla" idag.

Hvidis vad kreativ du har varit. Är det hormonerna där också? Jag är inte klok här hemma. Vill ju bara grejja hela tiden för att få ordning i hemmet. Kan vara hur trött som helst på jobbet men väl hemma så går jag som en Duracellkanin (även om jag är trött här med) och när jag väl slutar grejja så däckar jag.
    Idag har jag dock lovat mig själv att ta det lugnt. Kroppen måste återhämta sig också. skall bara måla lite på en vägg...

Nej nu måste jag ut och gå. Sedan jobba lite och därefter långpromenad till och från hundens dagis. Lite onödigt att lämna in henne idag när jag är hemma men vi tyckte att vi betalar ju ändå för platsen.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan