• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2009-08-06 08:28:18 följande:
    [citat]
    Blommis, ibland undrar jag hur folk får ihop det med heltidsjobb, barn, markservice, socialt umgänge OCH egentid?! Eller det är kanske just det de inte får? [citat]

Nä, just det. Fast sedan är man ju olika hur man prioriterar också. Mitt shoppingtidsbehov är exempelvis minimalt, medan behovet att få ligga och läsa en bok ifred är livsviktigt...

Men det är hemskt lätt när man planerar plika projekt hemmavid, att glömma bort att just det vanliga med mat och disk är kvar även de dagarna.

Jag kände mig som att jag inte hann så mycket tills jag började tänka efter vem det var som serverade frukost, lucnchmacka, eftermiddagsfika och middag utöver målning och sakplockning.

Aaaaaah vad jag HOSTAR! Halsen är full av vidrigheter så här efter nattsömnen. Bläääää!
  • Ninnnis

Visst är det så Blommis! Man glömmer liksom bort att de vardagliga sysslorna tar sin lilla tid. Var rädd om dig och din hals!

Daa, det låter härligt med spa! Det är du väl värd

Lanovia, jag tror jag ska kompa ett par timmar imorgon förmiddag. Lillasyster & väninnan ska åka med mig till jobbet imorgon för att sedan spendera dagen i Köpenhamn, så jag tänkte att det kan vara skönt med lite sovmorgon

• Ninnnis

Lite

passionsblomman skrev 2009-08-06 09:15:39 följande:
    Hallå?Vad gör ni?JOBBAR ni på era jobb idag?
  • passionsblomman

Jag ska liks diska så det är väl bäst jag går och åtminstone spolar upp vattnet.
    Ninnnis skrev 2009-08-06 09:17:18 följande:
    Lite
  • Leksi

Godmorgon allesammans!

Åh Lanovia, om du har möjlighet tycker jag absolut du ska ta ledigt imorgon och ta vara på det fina vädret! Du kan nog behöva en rejäl sovmorgon och sedan en långhelg med sol & pyssel i lite mer lagom takt.

Blommis - jag blir helt trött av att höra allt du gör på en dag! Pust! Och så förkylning på det... Var det nu i helgen mäklaren skulle komma och fota? *hejar på och hoppas ni hinner klart med allt ni hade tänkt innan dess*

Ninnis, låter som ni har en jätteskön sommar med massor av bad, grill, kompisar och annat kul. Precis som det ska vara! Träna kan man alltid göra i höst... (kommer från en som inte tränat på drygt två veckor p.g.a. semester och förkylning och som ska köra spinning ikväll... undrar hur det kommer gå...)

Daa - hoppas du mår bättre snart & att kroppen blir som vanligt igen. Kanske inte så dumt att ringa BM?

Bruttan - ha det så härligt i Umeå! Låter som det kommer bli en riktigt härlig helg!

Ingen morgonspam från Ingis?

Och tänk, om två veckor idag är Hvidis mamma!!

• lanovia 08

Jag förstod vad du menade. Jo det lockar, så det blir kanske så. Kan ta med mig en artikel hem och läsa så får jag nån timme flex att ta ut vid senare tillfälle. Oh vad det lockar...

Jag försöker JOBBA idag, men det går segt. Det bara krånglar och jag orkar inte riktigt reda ut eländet.

Ninnnis skrev 2009-08-06 09:17:59 följande:
    Lanovia, det jag menade var att jag tycker du gör helt rätt i att ta semester!
  • lanovia 08

Då var första problemet löst. Bara resten kvar.

Men jag orkar verkligen itne jobba idag, solen skiner på utsidan och jag är bara trött och har ont i axlarna.
    Har ialla fall skaffat mig lunchdate med maken idag.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan