• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

Det var nära, det kan jag lova! Sen har jag haft mycket att göra på jobbet hela eftermiddagen, nu ska jag åka till stranden och picknicka (och bada?) med svägerskorna & co. Sen kommer lillasyster med väninna, så jag hinner nog inte in förrän imorgon. Kraaaaaam!

• passionsblomman

Sådär, nu har jag färg i håret igen som min son häpet påpekade. Han är inte riktigt van att hans mamma kladdar ner sig överallt, utan mer att hon försöker få man och barn att inte kladda ner sig...
    Men bu ha jag målat såpass i rummet att det bara är en liten hörna bakom tv.n och själva murstocken kvar och det fixar jag ju plättlätt imorgon.

Att laga mat tar också sin tid och man får ju förse folk som kommer och hjälper till så bra med schysst föda. Vi haar fåttut den förbaskade gamla vidriga soffan också och duschkabinen är målad ett varv ohch runt fönstren ute på norr och östersidorna är det också klart, inklusive knutar.

Det tar sig sa mordbrännar`n.

Nu är jag trött och imorgon SKA jag putsa fönstren som jag sagt i två dagar nu!

• Daa

Hej på er.

Ni jobbar hårt, Blomman. Hejjar på er. *viftar med pompoms*

Kom hem från min kompis som jag hälsade på idag (fick äntligen Årets Första Utomhusbad avklarat!) och hade i bilen på vägen hem fått tillbaka PMS-eller-vad-tusan-det-nu-är-deppen. Ni vet, när allt känns så hopplöst och ingenting är roligt.
    Maken kände väl nånstans att det bästa var att aktivera sin deppade hustru, så han bad om hjälp med vedkapning. Det slutade med att han tvingade mig att köra motorsågen, något jag aldrig tidigare vågat mig på. Iförd mina praktiska arbetsbyxor, en lagom tajt tröja och min coola keps kände jag mig rätt sexig (även om maken hävdade att jag var söt )
    Så Bruttan, jag måste ta tillbaka det där om att inte vara sexig när man jobbar med ved

Ninnnis: bra jobbat att hålla dig vaken.

Lanovia: kraaam på dig.

Hvidis: kul med mysiga dagar.

• Fjällbruttan

Tsss.......elklippare?? Phaaaaa!!!
    Jag rattar runt en stor åkgräsklippare som inte går att stoppa i våra branta nedförsbackar... och där låg kabeljäveln
    Dessutom gick klipparn inte sönder, inte så mycket i alla fall... den bara kuggade om på remmen (visst lät jag smart nu??) vete f-n vad det är men jag kunde köra den igår igen sen maken skruvat i 10 min....

Gjorde ved igår och klippte gräs.. och med risk för reklam ,fast vi säljer INTE till nån på BT, ren björkved kapad och lämnad hemma hos kund, 700:-, blandved 500:-
    Och har du en vedhög så kan vi komma hem och göra den hos kund inom byn...
    Gör också beställningsved, dvs, kund bestämmer längd och strl och mängd, vi levererar...

Nu rymmer jag till Umeå på mysweekend med man och lilla vild
    Ska bo hos kompisar, besöka kompisar, äta med kompisar och shooooooooooopppppppaaaaaaaaaaa

ha en otroligt bra helg och njut ni med!!

Pssst... hörselkåpor med radio är bra om du ska fortsätta i vedbranchen Daa...
    Hoppas din kropp cyklar rätt snart! Kram!!

• Ninnnis

Låter som ni har en härlig helg framför er, Bruttan!

Daa, jag känner alltför väl igen den där hormonbluesen... Hoppas verkligen din kropp kommer på rätt spår snart!

Blommis, ibland undrar jag hur folk får ihop det med heltidsjobb, barn, markservice, socialt umgänge OCH egentid?! Eller det är kanske just det de inte får? Det är väl egentiden som ryker först... Jag tycker jag har fullt upp med att hinna jobba, träna och försöka sova mina 8-9 timmar, och då är inte ens maken hemma och gör anspråk på min tid, dessutom lagar jag storkok en/ett par gånger i veckan för att slippa laga mat varje dag... Ska jag sedan idka socialt umgänge måste jag offra antingen träning eller lite sömn för att hinna. Hur ska det gå den dagen vi har ett (eller flera) barn?

Lanoviagumman, hoppas det känns bättre idag. Vilken tur att du har en så förstående och stöttande make! *kramar*

Hej Hvidis! Skönt att du har haft det bra med väninna och jympa. Iiihhh, det närmar sig!

Ingis, vad trevligt att träffa Nalle Puh! Har hon lämnat tråden förresten?

Hmmm, vad var det mer jag skulle skriva...? Hade en treevlig kväll igår med mat och kvällsdopp i Skanör och sedan Wii med ungdomarna Och igår blev således både träningen och sömnen lidande

Vi har förresten elgräsklippare, oerhört irriterande med sladden som är i vägen hela tiden!

• Ninnnis

Ikväll ska jag ju på cirkus med gudsonen, så träningen får ge vika i dag också Å andra sidan blir jag bjuden på middag innan, så jag slipper ju laga mat!

• lanovia 08

Bruttan, hälsa Umeå från mig! Där bodde jag i 4,5 år. Den ljuva studenttiden.

• Daa

God morgon på er.

Det var oerhört skönt att vakna i morse och inte känna nedstämdhet som den första känslan, utan faktiskt kände jag mig rätt nöjd (har ett svagt minne av att jag fick en puss på morgonen, innan maken gav sig iväg till jobbet). Hoppas att det betyder att PMS-eller-vad-tusan-det-nu-är har dragit sin kos.

Fortfarande brun gegga, men det är väl bara att vänta och se (nån som vet, finns det en teoretisk möjlighet att min kropp är så förvirrad efter allt som hänt att den lilla bruna sörjan faktiskt ÄR mina indianer? Läste på nätet om någon som varit med om det, ÄL nån vecka efter brun sörja (tror det var ett inlägg på familjeliv) *förvirrad, inte bara till kroppen*)

Ninnnis: det låter som en bra deal, bjuden på middag och cirkus med gudsonen istället för träning.

Nu ska jag på spa och få helkroppsmassage (och varför, varför skulle jag nödvändigtvis ge mig ut på årets första joggingtur lagomt för att få träningsvärk i vaderna?? ;-?)

Kraaaaamar till er alla.

• lanovia 08

Nalle Puh vill jag minnas att jag sett i en annan barntråd här. Tyckte kanske det var bättre att starta en egen än att försöka haka på här, är nog inte alltid så lätt att komma in här...
    Hur var träffen då Ingis?

Ninnis, cirkus, bra att du säger det. Det skall vi gå på med min brorson, var på det med honom för 2 år sedan (då var han 2½) då älskade han det. Tänkte se vad han tycker nu, han borde ju hänga med bättre nu. Blir bara lite nervös att det är precis när vi planerat en Oslo. *suckar över all denna planering och tid som aldrig går ihop*

Ja jag kan skatta mig lycklig över min man. Det känns helt klart mkt bättre idag även om tårarna känns nära. Men idag är jag mest trött. Löd inte mannen och satt i soffan hela kvällen. Jag lagade mat, rensade ogräs och klippte buske inför målning av vägg, sedan målade dörrkarm inne och sist var det dags för hundpromenaden. Kl22 stupade jag i soffan helt slut. Är fortfarande trött.
    Maken hade ju sin träning så jag fick mestadels roa mig själv men han fixade ialla fall gräsklippningen (som här sker med handjagare) och hängandet av tvätt. Jag var glad för allt jag slapp.

Daa *kramar* hoppas deppen släpper snart.

Blommis *får en kram iallt hennes slit*

Jag funderar på att ta semester imorgon. Är så fint väder nu. Vi är inte många på jobbet men de få som är här är alla lediga imorgon och några redan idag. Och jag är SÅÅÅ trött. Lockar med en ledig dag.

• lanovia 08

Daa, om du känner dig förvirrad så kanske du kan ringa och prata med nån BM eller nåt. De har ju varit med om många MF och hur kropparna reagerar efteråt.

VAd härligt med helkroppsmassage. Vaderna verkar förtjäna det.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan