• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Jenny står brud 090801

Blommis: hur är det med din förkylning?

Ankan: Vad trist att du också blivit förkyld. Ta det riktigt lugnt, och se till att bli ordentligt upppassad Men härligt med ett tydligare plus

• Jenny står brud 090801

Själv har jag varit ute och gått en mkt skön promenad med mannen och hunden idag. Och nu skall vi testa bakugnen som är i huset för första gången, ska baka pizza i den sen

Hoppas att ni alla har en riktigt skön helg!

• Ankan80

Låter gott!
    Ha en fortsatt trevlig helg!

Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-08 14:16:08 följande:

Själv har jag varit ute och gått en mkt skön promenad med mannen och hunden idag. Och nu skall vi testa bakugnen som är i huset för första gången, ska baka pizza i den senHoppas att ni alla har en riktigt skön helg!
  • lanovia 08

*vinkar till alla*
    här skrivs det för full som vanligt. Jag hinner inte med datorn idag heller (nästan skönt detta). Vi har varit i trädgårn hela dan, målat och skyfflat massa jord *stryker svetten ur pannan*
    Nu måste jag gå o duscha för att åka till Hornbach sedan skall vi vara barnvakter ikväll. Skall passa mina små älskade vildingar till brorsbarn.

Daa usch med svärfadern. Hoppas ni får veta vad det är snart och att det är något allvarligt.

Blommis: ryser när du berättar om sonen som var borta. Och tårarna börjar rinna när du skriver om föräldrar som faktiskt kan dö. Hemska tanke.

Nej nu hinner jag inte skriva mer borde stått i duschen för länge sedan. skickar en kram till alla, skall bry mig om er mer en annan dag.

Svärföräldrar tycker jag är ett jobbigt kapitel. Mina är egentligen supertrevliga och bra, men de kan verkligen reta gallfeber på mig också. När vi första spenderat två veckor med dem iGrekland, sedan varit på fest hos dem dagen efter och ytterligare dagen därpå haft dem på besök här. Ja så långt var det ok, men sedan när svärfar ni 2 v senare påpekade att nu måste vi minsann ses snart. Då får jag lite lätt andnöd, vi har ju umgåtts med dem KONSTANT i 2½v, om det då råkar gå några veckor sedan när vi inte ses kan la inte vara någon katastrof??

• passionsblomman

Ojsan lanovia, det var täta önskemål om umgänge!

Våra nära och kära är verkligen inte bortskämda med att ses ofta. Förresten så finns det ingen jag träffar ofta när jag tänker efter. Vänner och släkt och bekantta, det är då och då som det blir av. Inte ringer och mailar jag vidare ofta till kompisarna heller. Inte de heller för övrigt.
    Men det är ju inte det vänskapen sitter i.

...om man linte läser på bt för då är man ingen vän om man inte setts på ett år och blir därmed inte med på den snäva inbjudningslistan...

• Daa

Hej!
    *vinkar till alla*
    Tack alla för uppmuntran. Svärfar har en rejäl infektion och den i kombination med värme, feber, ev vätskebrist och lite sånt gav honom symptom som kunde tyda på hjärtbekymmer (vilket det alltså inte var). Han får behandling nu och ska kollas upp igen senare.
    Det känns alltså ganska lugnt på den fronten just nu och det är skönt (hur vi sedan ska få honom att inte anstränga sig med vår friggeboda utan istället vila är en annan, lite svårare sak. Vi funderar på att förhala införskaffandet av bräder ).

Kram på er. Hoppas att ni har en fin lördagkväll.

• passionsblomman

*Pjuuuu!*

Kom igång lite bättre framåt eftermiddagen, med Panodil, honungsthé och Cola zero.

Så nu är det

*dammsuget

*putsat fönster i badrummet och feja och polerat därinne förövrigt också (fst inuti skåpen får vänta till efter fotningen, first things first)

*4 maskiner tvätt körda

*Jättedisken diskad och köket avtorkat och rent

*Köksfönstret putsat

*Vedspisen svärtad

*Vanliga spisplattorna svärtade

*En hel hög med krukor framletade, diskade och utplacerade i fönstren med rosa Streptocarpus i. Dessa har rensats och vattnats med näring så de ser hur pigga ut som helst.

*Utöver det har alla rengöringsmedel, färgpytsar, spackelburkar och verktyg samlats ihop till ETT ställe-hallen, från att gha varit utspridda precis överallt.

*En banankartong står halvpackad med saker från köket vi inte måste ha precis nu. Den ska fyllas på imorgon, och det lär bli ett par till så det blir lite luftigare i skåpen.

Jag känner mig jätteglad, för nu har jag iallafall passerat den stund av villrådighet jag stod i där det bara var kaos och en eländig matt känsla av "vaaaar ska jag BÖRJA!!!
    Nu är jag på god väg och det är bara att envetet fortsätta.

Målning och mera plocka plocak plocka gäller för morgondagen.

• passionsblomman

Hej hej Ankis!

Jag trodde i min enfald att jag nog skulle vara bättre idag, men jäääää...vad ont det gör i halsen!

Jag får ta samma stretegi som igår,-ta det lugnt nu på förmiddagen och se om det släpper lite framåt eftermiddagen då.

Typiskt att det är värsta kanonvädret när man vare sig kan bada eller har tid att bada...

Vad ska du göra idag?

• Ankan80

Usch ja, trist att vara sjuk i sommartider.
    Fin förkylning verkar bara vara en lightversion som tur är.
    Vi skall ner till svägerskan en sväng o snacka lite o äta lite gott

Hoppas du snart blir bättre!!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan