• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2009-08-10 11:56:53 följande:
    Detta Capslock som slår på av sig själv gör mig lite tossig... Drömde att jag skrev med Capslock med Ninnis hela natten. Konstigt.
  • Jenny står brud 090801

Godmiddag tjejer *vinkar*

Leksi: Trist med inlägg som försvinner, verkar vara lite strul med det nu på forumet.

Blommis: Håller tummarna för fullt att allt går bra med huset idag.

Ninnis: Kul att du skall ta upp en hobby igen, och träning är det ju oxå. Bra med träning som man tycker är roligt!

Hvidbrud: Vad skönt att ni fick butiken tömd. Trist att ni sovit dåligt inatt, men det är ju inte så konstigt att ni funderar en del. Är ju bara några dagar kvar nu. Jag har också momsredovisning som skall göras... tänker alltid att jag skall skriva in varje månad, men slutar alltid med att jag får sitta och göra årsvis (med hjälp av mannen)

Själv har jag ägnat förmiddagen att sticka färdigt en söt babykofta... och den blev verkligen jättesöt. Nu skall man ju bara ha något att stoppa i den också. Men det kommer väl så småningom

• Hvidbrud

Ja, snaaark!
    Pallar inte.... Det värsta är att komma igång, kokppla in hjärnan och så, när jag väl är i rullning brukar jag tycka att det är ganska roligt faktiskt. Men det är unjefär som att träna, man ska liksom upp ur soffan först...

*kram till alla fina tjejer*

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-10 11:52:21 följande:
    Nu har jag bestämt mig för att börja på ridskola igen! Måndagar klockan 20, med start 25 augusti På fredag ska jag "provrida", för att se att det känns bra med ridskolan och så. Jag har verkligen saknat att rida, det ska bli så himla kul!
    Va rolig!

Men du ska nog köpa ny hjälm osså....mtrl åldras liksom.

Låter som du haft en härlig helg!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-08-10 11:56:53 följande:
    Nej inte 8! 9! Den 19 Augusti blir det ju!Varmt svettigt och trångt i kroppen... Tiden går så låångsamt..Fick äntligen tömt butiken igår, fått upp bokhyllorna här och satt saker och tingh på plats. Jätte skönt! Bjöd hjälparna på sushi på Hai efteråt och det var sååå goooott!! Mmmmm...Kunde inte somna igår, jag ochmannen låg och rullade runt i varsin halva av sängen, hade pratat ganska mycket bebis, så jag tror att vi var liiite spända och nervösa inför den stora förändring som komma skall.Blommis: Du är u helt vansinningt produktiv även med förkylning. Krya på dig?Hur blev blommorna förresten. Blev hon nöjd??! Bilder! vILL SE BILDER!!Detta Capslock som slår på av sig själv gör mig lite tossig... Drömde att jag skrev med Capslock med Ninnis hela natten. Konstigt.Nä, nu ska jag vara duktig och göra ett halvt års momsredovisning med gravidhjärna... Det blir nog skiiit kul.
    Jooooo 8 HELA dagar kvar! SEN är det den 19:e!

Ja hur kan det kännas så trångt i kroppen?! Tror att buset har fixerat sig....har haft rejäla påtryckningar neråt i helgen....känns som buset försöker krossa urinröret emellanåt....
    Har nog haft någon förvärk osså...strålande smärta i korsryggen...som har kommit när jag suttit still en stund.

Va skönt att du fått tömt i lokalen o fått upp bokhyllor.
    Det känns så skönt mentalt! Bra med hjälp! Jag hade osså kommit o hjälpt till om jag fått sushi från Hai!

Momsredovisning låter superjobbigt vare sig med gravidhjärna eller ej....iallafall för min del!
  • Ankan80

Åhh.....spännnande!
    Snart kommer de första bebisarna i tråden !!!!!(sen den startade alltså)

• Hvidbrud

Jan visst är det spännande! Och så många pluss det är på g denna månaden... *visslar en sommarvisa igenom sugröret i sanden*

Om jag tänker på momsen som om det var suduko så är den ok... Bara tal som ska skrivas in på rätt ställe... Och tänk om det blir lite återbäring tillslut? Skulle inte sitta dåligt...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan