• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

Skulle smyga in och berätta att de 15 år gamla ridbyxorna faktiskt passar, men det blev liksom inte lika intressant efter Villemoas inlägg...

Hittade ridbyxor, hjälm och jodhpurs i garaget, det passar alltihop! Måste jag köpa nu hjälm ändå?

Ridstövlarna får jag inte över vaderna, men så har jag ju ärvt pappas vader också

• Jenny står brud 090801

Jag får nog vänta att testa ett tag till. är ju svårt eftersom jag inte vet när jag skall ha mens. Men ska försöka vänta till helgen att testa iaf. Skickade efter grav.test idag, så jag får väl se hur länge jag kan vänta

Villemoa skrev 2009-08-10 19:10:20 följande:
    Tack! Ja, det är ju urjobbigt att behöva vänta! Du ska inte testa snart då? Eller är det kanske för tidigt än?Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-10 18:13:17 följande:
  • Jenny står brud 090801

Vore ju inte dumt med bebis som present till bröllopsdagen. Det tycker jag vi spikar

Villemoa skrev 2009-08-10 19:38:36 följande:
    Tack! Min man säger hela tiden; "jag kan inte tro det, det är så overkligt!" Han kommer inte tro det förrän han vet att mensen inte har kommit och vi gjort ett nytt test på torsdag Går allt som det ska blir det BF i slutet på april och då kanske vi får en bebis i present till första bröllopsdagen!
  • Jenny står brud 090801

Ninnis: inte dåligt att komma i ridbyxor som har 15 år på nacken. Brukar väl vara tajta redan från början när man köper dem.

Vad det gäller hjälm vet jag inte. Men har ju hört att man skall byta cykelhjälm efter några år. Då borde väl samma sak gälla ridhjälm..??

• Fjällbruttan

*WOW* Grattis, och hoppas plusset blir superduperstarkt på torsdag
    Så himla kul

Villemoa skrev 2009-08-10 17:53:22 följande:
    Vet ni flickor, jag kunde inte hålla mig från att testa redan nu och det visar ett svagt, svagt PLUS!!!! Vi vågar inte riktigt hoppas så vi tar ett nytt test på torsdag! Kan det inte bli torsdag NU!!!!

Själv har jag fått streck för ÄL nu.. så i dag mitt på dagen smet jag till mannens jobb... två minuter i en skrubb kan göra mycket
    Vi har ju 2 barn hemma just nu och äldsta somnar efter oss så kvällstid är inte så lägligt...

Annars har jag haft en underbar helg i Umeå, shoppat MASSSOR, bla en husvagn.... sprillans ny... uhhhh, det knorrar i magen här jag skriver det! Men nu vet vi vad vi ska göra på semestern de närmsta åren
    Trevåningssäng blir det i den

Blir Boden i helgen om vagnen är klar, mer pengar till affärerna alltså....

Blomman, hur går det med huset, var det inte nu ni skulle besiktiga det??
    Hoppas det gått bra!!!

Kram på er alla och mer + till tråden

• Jenny står brud 090801

Så du har blivit med husvagn, inte dåligt Mysigt med snabb-besök hos mannen på jobbet.

Nu skall jag förbereda mig inför jobbstarten imorgon. Så nu är det slut med prat här dagtid. Men som tur väl är finns det fortfarande kvällar och helger.

• Ninnnis

Bruttan,

Husvagn med trevåningssäng?

Jenny, jag tror jag frågar på ridskolan om de tycker jag bör byta ut hjälmen. Lycka till på jobbet imorgon!

Blommis, nu är vi nyfikna på hur det har gått med huset!

• Ninnnis

Bruttan förresten, vet maken att det är ÄL-tider, eller trodde han bara att du fick ett infall?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan