• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-08-11 15:10:52 följande:
    Kan man vaccinera sig mot svininfluensan när man är gravid??När de nu framställt det....har fått erbjudande från jobbet...
    Hmmmm...ja som lanovia skriver....man vet inte hur det påverkar.

Kan säga att OM jag inte vore gravid o fick erbjudandet om vacc så hade jag inte tagit det.....tror att det är bättre att bygga upp ett eget immunförsvar.....visst man skulle säkert bli superkass....men vad jag kunnat läsa mig till så är det inget speciellt med denna influensan förutom att ingen har antikroppar mot den...så ALLA kan bli sjuka....o DET är inte bra om man ser till samhället...busschafförer, tåg, sjukvård, polisväsendet, brandkåren, elbolagen, vattenförsörjning osv...

Grå katt: Alkoholen försvinner vid upphettning så det är inga problem. Även mögelost som upphettats tex gorgonzolasås får man äta om man är gravid. Lika så parmaskinka osv som tillagats...tex parmaskink-chips.
  • Ninnnis

Villemoa, lyckades det på första försöker båda gångerna? Det var väldans vad fertil du är! *lite avis*

• Ankan80

Nä, jag får väl luska lite mer.

Hade inte heller vacc. mig om jag inte varit gravid.

• lanovia 08

Ingis, jag håller med dig vad gäller vaccin. Är väldigt skeptisk i vanliga fall, när det gäller fullt friska människor och influensa. Men sedan är det ju tydligen skillnad med denna och om det riskerar att panedemi (? heter det så?) av det...
    Också vore det ju trevligt att veta hur fostret påverkas, det är ju AoO.
    Ja vi får väl se vad de kommer med för info längre fram.

Ingen som sitter på ngt gott recept? Får googla lite.

Har idag sprungit fram och tillbaka 2 ggr genom denna site (vilket är många byggnader) bara för att ena gången märka att jag glömt en platta som jag behövde. Och andra gången konstatera att det maskinen var upptagen 1h framåt så jag kunde ändå inte göra det jag skulle. MORR! säger jag då.

• Ninnnis

Nej, jag sitter på min stol

lanovia 08 skrev 2009-08-11 16:10:19 följande:

Ingen som sitter på ngt gott recept?
  • Ninnnis

Åh, vad jag är eftermiddagstrött!!!!

Ska ta en kopp kaffe, sen åka hem och gå på 2+10-års kalas hos makens syster med familj. Hoppas på smörgåstårta...

• Ninnnis

Därav det oerhört dåliga skämtet ovan... Sorry, Lanovia!

Ninnnis skrev 2009-08-11 16:13:38 följande:
    Åh, vad jag är eftermiddagstrött!!!!
  • lanovia 08

hahaha
    Nu har du varit rolig för idag.

Ninnnis skrev 2009-08-11 16:12:33 följande:
    Nej, jag sitter på min stol lanovia 08 skrev 2009-08-11 16:10:19 följande:
  • lanovia 08

Oh... smörgåstårta vill ha!
    Har dreglat efter detta i säkert 1½ månad nu, sedan sist vi diskuterade detta ämne här. MÅste hitta en bra anledning att göra detta snart hemma. *slickar mig runt munnen*

Ha det så trevligt ikväll Ninnis.

Ninnnis skrev 2009-08-11 16:13:38 följande:
    Åh, vad jag är eftermiddagstrött!!!!Ska ta en kopp kaffe, sen åka hem och gå på 2+10-års kalas hos makens syster med familj. Hoppas på smörgåstårta...
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan