• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ankan80

Nä, kan inte ringa från jobb o prata om graviditet .

Jag skall nog inte ta det har jag kommit fram till....
    lanovia 08 skrev 2009-08-12 15:27:31 följande:

Villemoa, låter som din man verkar fått lära sig att ta ett rejält humör. Hvidis om det leder till att man blir bättre på att säga ifrån så är det ju väldigt bra.Hvidis och Ingis har ni bestämt namn till era vildbattingar ännu? Ankan ringde du till någon angående vaccin?
  • passionsblomman

Nu har jag lääääst en massa! Igår ska jag erkänna att jag mest kastade in ett utbrott och sedan gick och lade mig...

Lanovia, jag har gått här och tänkt på dig och hur du kände dig -det var så bra beskrivet:ibland vill man helst slippa sitt eget jobbiga sällskap och vila upp sig från sig själv.

Värst är när man HÖR hur dum man är men inte ens kan hejda sig just då, utan fortsätter vara hemsk för att komma med sitt förlåt senare.

*kram*

Jag själv hade ju förutom gravidhormoner en rejäl depression under min graviditet, och det tog verkligen åratal innan min sambo ens var intresserad av att tänka tanken på fler barn. han var övertygad om att jag skulle vara lika uppfuckad igen då.
    SKULLE jag nu någon gång plussa igen lär jag anstränga mig för att bevisa för honom att så illa som då blir det inte.

Det var pissväder när jag vaknade imorse och vi var rätt säkra på att det inte skulle bli fotat idag. MEn mäklaren ringde och sa att det skulle nog spricka upp framåt luch, så vid ett kom hon ut och simsalabim-sol!

Så nu är det fotat och nästa led börjar: städa och rensa inför visningen. Bara att gneta på helt sonika.

Visst kan man tänka "ååå åka bort" men jag tror att när vi väl dragit vårt flyttlass neråt, så kommer längtan att få känna att man kommit HEM vara enorm och det lär ta hela hösten att ens fatta att vi verkligen ska BO där. Man MÅSTE ju inte packa upp alla saker på tre dagar heller- även om erfarenheten säger mig tatt det man inte ganska snart packar upp riskerar att aldrig komma upp alls.

• Daa

Tittar in en till snabb sväng.
    Behövde en stund för mig själv, så jag har halvsovit lite och laddar upp här.

Tack för kramen, Ingis. Den behövs verkligen idag *suck*

*vinkar till alla*

Skönt att fotningen är avklarad, Blomman.

• ingenjörsbruden

Lanovia: Ja...joooo...vi tycker båda två om Isac och Isabella...mellannamn till en flicka blir nog...Linnea o Britta....fast vi gillar Elvira osså...men de är släktnamn...så ja....vi får se vad det är för ett litet bus som tittar ut!

Blommis: Va skönt att ni fick sol o fotona tagna. Kände direkt igen mig i det där...packar man inte upp tidigt så finns risken att det blir kvar i lådorna....o då är ju eg frågan...behöver man grejorna?

Idag har jag blivit ett kassaskåp rikare!!! Kommer dock nog aldrig att kunna ha råd med dyrgripar att lägga däri....men viktiga papper är inte dumt att ha hemma men säkert!

• passionsblomman

I kassaskåpet ska du ha cd-skivorna där du kontinuerligt laddat över alla bilder på fladderbuset, så det den dagen datorn kraschar inte gör något, eller om det börjar brinna så blir de inte förstörda. Det är de dyrbaraste dyrgriparna av alla, det lovar jag dig.

En bekant till mig hade-som så många av oss, en kasse med bilder i garderoben. Hennes sambo kastade dem i tron att han varit duktig och tömt pappersinsamlingen. Det var alla babybilderna på deras lille son...

Jag hade just lite flyt faktiskt. Igår skulle jag måla dörrarna till boden inför fotningen, men omöjligt pga hällregn, så boden är inte med på bilderna tyvärr. Nu skulle jag då se till att få dem målade ett varv iallafall. Hann PRECIS smeta ett lager på alla dörrarna innan det började vräka ner igen. och det regnar så hårt att vi fick stänga altandörren för ljudet på tv:n dränktes i smattret!

• Hvidbrud

Lanovia: namn... njä, det har vi faktiskt inte kommit fram till.. Vi har några favoriter, men vi kan inte komma överrens. Nora, Alma och Esther ligger högt upp på listan, men jag tror helt ärligt inte att hon "är" något av dem... Vi väntar helt enkelt och ser vad det är för en liten krabat. Förslag mottages gärna .

Tvättar babykläder nu... Vill packa hennes väska.

Killen som ville ta över butiken backade ut idag... Suck... Men jag får tillbaka på momsen, så det pengarna kan gå till nästa månads hyra. SUUUUUURT!!

Dagens status: Varm, svettiog, öm och självupptagen... Sorry för avsaknad av feedback på era inlägg. Känner med er och läser, men glömmer vad jag ska komentera på nästan innan jag tänkt tanken. Sorry!

• passionsblomman

Men skit också Hvidis! Vad synd att han drog sig ur!

Du kommer att veta vad hon heter när du träffar henne.
    -och det ska du ju få göra om bara några dagar!

• Villemoa

Blomman; TACK!!

lanovia; ja haha, han lärde sig ganska snabbt hur bete sig när det brister för mig - inte säga så mycket just då men inte heller vara tyst för länge
    Nu låter det ju som att jag är förbannad nästan för jämnan men det brukar gå över lika fort som det kommer över mig!

Hvidis; här får du några namnförslag (men det vi har i åtanke om det blir en tjej till håller jag för mig själv ) som våra vänners, bekantas och grannars barn heter; Olivia, Alice, Linnea, Wilma, Elina, Ingrid, Ella, Jasmine, Junie, Selma och MOA förstås

• Villemoa

Ett av flicknamnen har vi som stor favorit om det blir en tjej till!

Förresten Hvidis, här har du ett namn till; Dahlia. Moa heter det i andranamn och det har hon fått efter sin ena faster och min mans gammelmormor

ingenjörsbruden skrev 2009-08-12 17:30:07 följande:
    Lanovia: Ja...joooo...vi tycker båda två om Isac och Isabella...mellannamn till en flicka blir nog...Linnea o Britta....fast vi gillar Elvira osså...men de är släktnamn...så ja....vi får se vad det är för ett litet bus som tittar ut! Blommis: Va skönt att ni fick sol o fotona tagna. Kände direkt igen mig i det där...packar man inte upp tidigt så finns risken att det blir kvar i lådorna....o då är ju eg frågan...behöver man grejorna? Idag har jag blivit ett kassaskåp rikare!!! Kommer dock nog aldrig att kunna ha råd med dyrgripar att lägga däri....men viktiga papper är inte dumt att ha hemma men säkert!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan