• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-13 08:50:21 följande:
    Annonsen? På det här lilla kyffet? Usch, jag har fått inse att jag skäms över mitt nuvarande hem...det är verkligen inget att visa upp känner jag, och mitt i det ska jag alltså göra precis det-visa upp det. Och hoppas att någon ska betala hutlösa pengar för det dessutom...Men det hela är väl starktfärgat känslomässigt av att vi haft det så satans (ja faktiskt) trångt nu i 9 år, att det är svårt att se det som den lilla sommarstuga det ju är i andras ögon.Mäklaren är iallafall inte orolig. Det är ju skönt det.Vet ni vad? Jag ska få träffa herr Panzerfaust och Fru Heloise alldeles om ett par timmar! De kommer hit och ska hämta två av kissungarna som nu är flyttahemifrånvuxna.
    Blommis, känn nu ingen press....visa bara annonsen OM du vill o pallar....vi skulle nog tusan vara nyfikna om det så vore ett tält i skogen......
    Va kul!!! Hälsa tantisarna så gott!

Lanovia: Kom på det där med namn på barn i tråden.....för min del så spelar det ingen roll...nästan mer roligt att andra osså gillar det namnet....
  • Ninnnis

Vad kul, Blommis! Skönt att kattungarna får nya hem

Är det BIM typ på... söndag?

• ingenjörsbruden

Förresten...ny tråd behövs from söndag!
    Här snackas det till tusen!

Blommis, fixar du o lägger in länk till den nya tråden i denna trådens tilläggskommentarer?

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-12 09:26:27 följande:
    Kram till (nästan) 1 cm Lillanka och en stressad och indianinvaderad Andbeyond
    Ninnis fick äran av inlägg 4000!
  • Ninnnis

Wooohooooo!

ingenjörsbruden skrev 2009-08-13 08:57:42 följande:
    Ninnis fick äran av inlägg 4000!
  • passionsblomman

Oj, ny tråd...ja det måste vi ju ha!

BIM ja, det är dag 26 idag faktiskt, så nu under de närmsta dagarna lär det ju visa sig.

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-13 09:11:11 följande:
    Jag satt hela dagen och bara väntade på rätt tillfälle... Yes!
    Moahahahahahaa!
    Kändes lite som att den infon var JÄTTEVIKTIG!
  • Daa

Hej på er.
    Oj, vad ni har skrivit sen sist.

Trist med kunden som drog sig ur, Hvidis. vad gör ni nu? Nån annan på gång?
    Förutom alla fina flicknamn som nämnts redan, tycker jag att Astrid är fint. Om vi nånsin får en flicka blir det nog andranamn (släktingen som har det namnet är lite för nära för att en dotter till oss ska ha det som tilltalsnamn, om ni förstår vad jag menar). Mindre än en vecka nu!

Andbeyond: hur går det för er med planeringen?

Fjällbruttan: när åker ni till Piteå?

lanovia: skönt att det inte är lika tungt längre.

Ninnnis: grattis till inlägg 4000

Ingis: hoppas fotografierna går att rädda.

Kram till er alla.
    Jag har börjat packa för hemresan nu (kan med gott samvete ändå sitta här, för lilla syster tycker om att sova länge på morgnarna )

• Daa

Blomman: vilken tur att ni hann fota stugan. Jag hör till dem som är nyfikna på annonsen, men som Ingis säger, det är ju vad du känner för
    (jag hör också till dem som inte listat ut din sons namn... )

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan